امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
01/18 1394

 ایران و جهان - در این قاب نمایی از تبلیغات بانک ها و بیمه ها و بودجه های تبلیغاتی جمع آوری شده است .
به گزارش پایگاه خبری ایران و جهان(اوج) ، بررسی عملکرد تبلیغاتی برخی بانک ها و بیمه ها نشان می دهد که در سال گذشته این سازمان ها روزهای پرکاری را پشت سرگذاشته اند .
در ادامه نگاهی به بودجه تبلیغاتی و پیش بینی بودجه برخی از بانک ها و بیمه را جمع آوری کرده ایم . این لیست، ادعای کامل بودن ندارد و اگر در آن، نامی یا فعالیتی از قلم افتاده، امید آن می رود، مطالبی جامع تر ارائه شود.



بانک سامان
در اطلاعات رسمی هزینه تبلیغات و انتشارات بانک سامان برای 9 ماهه سال گذشته 93.045 میلیون ریال عنوان شده است که مسلما این رقم در 12 ماه سال گذشته با افزایش مواجه بوده است . 
یکی از محورهای تبلیغاتی این بانک در سال گذشته وین کارت بود ."وین کارت"، نام کارت بانکی اش می شود و آن را "کارتِ برنده" می داند. - این بانک همچنین به "اسپانسیرنگ والیبال" ادامه می دهد و از درخشش های پشت سرهم تیم ملی، منفعت می برد و آن را سرمایه گذاری مطمئنی می داند.

بانک اقتصاد نوین
هزینه انتشارات و تبلیغات اقتصاد نوین در سال گذشته بنابر پیش بینی های 12 ماهه بالغ بر 213.343 میلیون ریال بوده است . پیش بینی این بخش برای سال جاری نشان می دهد که بانک اقتصاد نوین در نظر دارد هزینه 243.386 میلیون ریالی برای این بخش داشته باشد .
اقتصاد نوین خود را "نخستین بانک خصوصی کشور" معرفی می کند.  همچنین در سال گذشته مباحثی نظیر مدرسه سازی و جشنواره فرابانک نوین از دیگر مقولاتی بود که بانک به آنها پرداخته است .


بانک شهر 
این بانک خدمات 24 ساعته اش را معرفی می کند. - کارت هدیه اش را تبلیغ کرده و "فاصله را کم می کند." - در تبلیغ نورزوی می گوید: "شهر تعطیل نیست."  بانک شهر برای سرفصل آگهی و تبلیغات در سال گذشته بالغ بر 136 میلیارد و 471 میلیون و 181 هزارو 121 ریال در نظر گرفته بود.


بانک سپه
- متناسب با سِنش، در برنامه 90 شرکت می کند و جایزه 90 میلیون ریالی می دهد. - از "اعتبارش" می گوید و از ما می خواهد حرکتی کوچک انجام دهیم. بانک ملت 
این بانک در راستای مفهوم کلی اش (تغییر)، برای سفرهای درون شهری، جایگزین می دهد. - "کلیدهای ورود" به بانکش را معرفی می کند. - "هیچ"، همه ی ریسکی است که در این بانک معتبر وجود دارد. - توصیه می کند: کارشا "واحد پولی قدیمی" را بشماریم. - با نگاهی ویژه به اسکناس ها، از "ایمان، دانش، هنر، سربلندی و وطن" نام می برد و آنها را با ارزش می داند. - در جشنواره قرض الحسنه از "گره گشایی" می گوید.

- در تبریک نورزوی اش از سَمبل رمز "نشان امنیت" می گوید. بانک ملت برای سرفصل انتشارات و تبلیغات در پیش بینی سال گذشته بالغ بر 296.964 میلیون ریال در نظر گرفته بود .


بانک گردشگری
- X2، حسابی راحت است. - همزمان با اکران شهرموشها، "کارت های هدیه موشی" را رو می کند.
- آگهی مذهبی ویژه ای را اکران کرده و ساخت چند مدرسه را آغاز می کند. - در جشنواره قرض الحسنه اش، خبری از جایزه نیست. او از ما می خواهد "بله به خیر" بگوییم و پس از آن، "همه در خیر" باشیم، "خیر را قسمت کنیم" و "حاصلِ خیر" را ببینیم.

- در آگهی نوروزی اش، آرزو می کند، "کارتِمان سکه" باشد..
این بانک در پیش بینی ها برای 9 ماهه سال گذشته در سرفصل انتشارات و تبلیغات 111.274میلیون ریال هزینه در نظر گرفته و در پیش بینی بودجه برای 9 ماهه سال جاری بالغ بر 121.512 میلیون ریال برای این سرفصل ها در نظر گرفته است .


بانک پارسیان
- از ما می خواهد، "ذره ای (e)، به زندگی اضافه کنیم." بانک پارسیان در این بخش بودجه ای قابل توجه در بین بانک های خصوصی دارد به گونه ای که برای سال گذشته و تا پایان اسفند ماه بالغ بر 325.901 میلیون ریال را تخصیص داده و برای سال جاری بودجه 358.491 میلیون ریالی را در نظر گرفته است .تبلیغات تلویزیونی این بانک در زمان پخش مسابقه ها جام جهانی از سیما با عبارت همه شما دعوتید در نمایی از صحرا و تبلیغات پایانه های فروش و جوایز آنها در همان زمان هنوز در خاطرها مانده است .


بانک پاسارگاد
- ادعا می کند: "توانایی اش در دانایی اش است." بودجه این بانک هم قابل توجه است و بالغ بر 460.961 میلیون ریال بودجه آگهی و تبلیغات برای سال جاری پیش بینی کرده است .این در حالی است که در سال گذشته نیز بالغ بر 342.266 میلیون ریال در این بخش برنامه داشت که هزینه کند.
البته بحث حمایت های فرهنگی و اجتماعی از این سرفصل جدا است و بانک پاسارگاد تنها 102.700 میلیون ریال برای سال 1393 و بالغ بر 186.200 میلیون ریال برای سال جاری در این بخش بنادارد که هزینه کند . 
تبلیغات این بانک بیشتر به مناسبت های گوناگون ارائه می شود و کمتر در تنها معرفی خدمات در تبلیغاتش دیده می شود.

بانک تجارت
- جشنواره تابستانه اش را "تکه شیرین" این فصل می داند. این بانک نیز برای آگهی و تبلیغات برای پایان سال گذشته 488.107 میلیون ریال در نظر گرفته بود.


بانک کارآفرین 
این بانک در سال گذشته در پیش بینی ها بناداشت که مبلغ 18.984 میلیون ریال را هزینه کند و در سال جاری نیز بنادارد که مبلغ 24.049 میلیون ریال در این بخش بپردازد.
کارت هدیه یکی از عمده ترین بخش تبلیغات این بانک را تشکیل می دهد .

بانک آینده
- بانکش را "سودمند" می داند. - "سپرده ی حمایت از سرطان" را معرفی می کند.

- با "ایران کارت"، پول به حسابمان واریز می شود.
این بانک هم در شش ماهه سال گذشته بالغ بر 82 میلیارد و 458 میلیون ریال برای تبلیغات به مصرف رسانده است .هرچند که انتظار می رود با توجه به مجوز بانک مرکزی در سال جاری فعالیت در تبلیغات با افزایش قابل ملاحظه ای روبه رو شود.

بیمه ما
- بازهم بر ارتباطش با بانک ملت تاکید می کند و "ما" را با ملت و "ملت" را با ما می داند.  برای بخش آگهی و تبلیغات شرکت بیمه ما در شش ماهه سال گذشته مبلغ 13 میلیارد و 435 میلیون و 237 هزار ریال هزینه کرده است .

بیمه البرز 
با بیمه اختصاصی سرطان، برای آن روزِ مبادا، "آمادگی در برابر سرطان" را توصیه می کند.عملکرد شرکت نشان می دهد که در 9 ماهه سال گذشته بابت آگهی و تبلیغات بیمه البرز 42.798 میلیون ریال در نظر گرفته است و برای سال جاری نیز در این بخش 49.218 میلیون ریال پیش بینی کرده است .


بیمه رازی
- با استفاده از پتانسل نام برندش، "رازی بودن" و "رازی شدن" را در چند کمپین منسجم، ترویج می کند. بیمه رازی در سال 1392بالغ بر 26 میلیارد و 394 میلیون و 531 هزارو 108 ریال و در 6 ماهه ابتدای سال 93بالغ بر 33 میلیارد و 622 میلیون و 115 هزار ریال صرف پرداخت بازاریابی و تبلیغات کرده است.

بیمه ایران (مان)
- بیمه زندگی (عمر) را تبلیغ کرده و برای هر ایرانی، یکی از آن را توصیه می کند. بیمه دانا
- با توجه به 40 ساله شدنش و رسیدن به پختگی، خود را "دانا" و به دنبال آن، "توانا" می داند. این شرکت نیز در نظر دارد برای بخش آگهی و تبلیغات در سال جاری بالغ بر 38.500 میلیون ریال هزینه کند . این در حالی است که در سال گذشته این رقم 35.000 میلیون ریال بوده است .

بانک انصار
بانک انصار برنامه ریزی کرده درسال مالی 94 مبلغ 302 میلیارد و 100 میلیون ریال برای خدمات خود تبلیغ کند. این درحالی است که هزینه پژوهش و تحقیقات این بانک برای سال مالی 94 مبلغ 21 میلیارد و 840 میلیون ریال پیش بینی شده است.
   

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود