امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
01/26 1394

ایران و جهان -معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:با پیگیری های جدی حمایت ازشرکت های دانش بنیان درصندوق توسعه ملی، مصوبه ای در هیات امناء مبنی بر ارائه تخفیف سود تسهیلات به شرکت ها دانش بنیان همتراز تولیدکنندگان مناطق محروم تصویب شده است.




به گزارش ایران و جهان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکترسورنا ستاری، ضمن تقدیر از پیگیری های مدیرعامل صندوق توسعه ملی برای تصویب حمایت های ویژه بانک ها ازمنابع صندوق توسعه ملی به شرکت های دانش بنیان، این امر را زمینه ای برای تحول بزرگ اقتصادی درکشور و حرکتی راه گشا درمسیرتوسعه اقتصاد دانش بنیان عنوان کرد.

وی بیان کرد: براساس این مصوبه، در سال جاری، میزان سود تسهیلات ارائه شده به شرکت های دانش بنیان، 4 درصد کمترخواهد شد که از این رو، سود تسهیلات به شرکت های دانش بنیان حوزه کشاورزی در سال جاری 10 درصد و سود تسهیلات به شرکت های دانش بنیان حوزه صنعت12 درصد منظور خواهد شد.

ستاری با اشاره به همکاری های این معاونت و صندوق توسعه ملی گفت: برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و تولید محصولات بر مبنای اقتصاد دانش بنیان با پیگیری های این معاونت، سال گذشته صندوق نوآوری و شکوفایی راه اندازی و منابع قابل توجهی در این زمینه تزریق شد.

وی با اشاره به اینکه توسعه کشور به تحقق اهداف برنامه اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی وابسته است،بیان کرد: سال گذشته تجربه های مقدماتی حمایت از فعالیت های دانش بنیان از سوی بانک ها و موسسات مالی در کنار صندوق نوآوری و شکوفایی به دست آمد و گام های اولیه برای کارگزاری و بانک ها درحمایت از شرکت های دانش بنیان و توجه ویژه صندوق توسعه ملی برداشته شد. 

ستاری همچنین درباره دیگر مزایای حمایت ویژه صندوق توسعه ملی از بخش دانش بنیان کشور، یادآورشد:مقررشده است تا شرایط ویژه برای پذیرش درخواست شرکت های دانش بنیان معرفی شده به بانک ها برای اخذ تسهیلات در نظر گرفته شود تا علاوه بر پرداخت سود پایین تر توسط این شرکت ها، درباره زمان و نحوه دریافت اعتبارات درنظر گرفته شده نیز، توجهات لازم صورت گیرد. 

معاون علمی وفناوری رییس جمهوری ادامه داد: مصوبه مذکور اردیبهشت ماه سال جاری قابلیت عملیاتی شدن خواهد داشت.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود