امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
03/14 1394

ایران و جهان - با تصویب دولت، ۱۰ درصد از یارانه سود تسهیلات بانکی مسکن حمایتی تا مبلغ ۱۳۳ هزار میلیارد ریال و برای واحدهای مسکونی که کاهش مصرف سوخت دارند یارانه سود تسهیلات بانکی ۱۲ درصدی در نظرگرفته شده است. 

به گزارش ایران و جهان ، در راستای اجرای جزء (۴) بند (ب) تبصره (۲۰)، تا ده درصد از یارانه سود تسهیلات بانکی مسکن حمایتی (شامل مسکن زوج‌های جوان، اقشار آسیب‌پذیر، زنان سرپرست خانوار، ساماندهی مسکن در بافت فرسوده شهری و سکونت گاه‌های غیررسمی و مسکن روستایی و عشایری و مسکن مهر) تا مبلغ 13 هزار میلیارد ریال از محل اعتبار موضوع تبصره (۲۰) تأمین و متناسب با برنامه‌های اجرایی وزارت راه و شهرسازی در سال ۱۳۹۴ پس از تخصیص اعتبار سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور پرداخت می‌شود. برای واحدهای مسکونی که مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان را رعایت می نمایند، میزان یارانه سود تسهیلات بانکی تا ۱۲ درصد است.

بنابر این گزارش بر اساس مبحث ۱۹ مقررات ملي ساختمان رعايت مواردی همچون عايق‌كاري ديوارهاي خارجي ساختمان، نصب پنجره‌هاي دوجداره با قابهاي فلزي ترمال‌بريك، چوبي و يا PVC استاندارد، عايق‌كاري كانالهاي هوا، لوله‌هاي تاسيسات و سيستم توليد آب‌گرم، نصب سيستمهاي كنترل كننده موضعي نظير شيرهاي ترموستاتيك بر روي رادياتورها و نصب سيستمهاي كنترل مركزي هوشمند و مجهز به سنسور اندازه‌گيري دماي هواي محيط در ساختمان الزامي است. 

اجراي مبحث ۱۹ مقررات ملي ساختمان براي تمامي ساختمان‌هاي دولتي اجباري است و اجراي آن براي تمامي ساختمان‌هاي بخش خصوصي واقع در تهران و شهرهاي تابعه از سال ۱۳۸۴ اجباري شده است. بر اساس ماده "۷" این مصوبه وزارت راه وشهرسازی هر سه ماه گزارش عملکرد آن را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارایه می کند و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مکلف به بررسی گزارش های واصله، نظارت بر حسن اجرا و ارایه گزارش به هیئت وزیران می باشد.

معاون اول رییس جمهور، این مصوبه را در تاریخ ۱۰ خرداد ۹۴ برای اجرا به وزارت راه و شهرسازی و دیگر وزارتخانه‌ه و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود