امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
04/29 1394

ایران و جهان - وزیر امور اقتصادی و دارایی از گمرک جمهوری اسلامی، معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل و سازمان خصوصی سازی به عنوان مراکز مسئولیت این وزارتخانه بر اساس شاخصِ میزان تحقق، پاسخگویی و تعهد به سند راهبردی وزارت اقتصاد تقدیر کرد. 
به گزارش ایران و جهان به نقل از شادا، این گزینش مبتنی بر چهارمین گزارش عملکرد مراکز مسئولیت وزارت اقتصاد در خصوص اقدامات و دستاوردهای سال 1393 آنها و بعد از بررسی صحت و راستی آزمایی، در 3 شاخص متفاوت، انجام شده است.
گفتنی است، کلیه مراکز مسوولیت وزارت اقتصاد شامل سازمان امور مالیاتی، بانک‌های دولتی، بیمه ایران، سازمان بورس، سازمان سرمایه‌گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران و . . . از سال 1393 بر اساس یک سند راهبردی ابلاغی از سوی وزیر اقتصاد، هدایت و نظارت می‌شوند و باید در ادوار سه ماهه، گزارش عملکرد خود را در این خصوص به وی ارایه دهند. 
این گزارش حاکی است، بر این اساس، گمرک جمهوری اسلامی از منظر شاخص "دستیابی به نتایج ملموس"، از سوی وزارتخانه به عنوان دستگاه برتر شناخته شد و مدیران آن به خاطر کاهش چشمگیر زمان انجام عملیات گمرکی، آغاز استقرار 2 دروازه مشترک مرزی الکترونیکی، پیشبرد ملموس پروژه گمرک یکپارچه و پنجره واحد تجارت فرامرزی از علی طیب نیا تقدیر نامه دریافت کردند. 
همچنین، معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل، از منظر شاخص "مفاهمه راهبردی"، به سبب تبلیغ و ترویج اهداف و اقدامات تعهد شده مرکز مسوولیت بین تمام کارکنان، شایسته تقدیر و مرکز مسوولیت برتر شناخته شد.
بنا بر این گزارش، سازمان خصوصی‌سازی نیز از منظر شاخص "پاسخگویی و شفافیت عملکرد"، به خاطر کیفیت گزارش‌دهی، دقت بالا، انتشار گزارش عملکرد در پایگاه اطلاع رسانی خود و بیان شفاف و صادقانه کامیابی ها و ناکامی ها، دستگاه برتر شناخته شد. 
این گزارش یادآور می شود: چندی پیش وزیر اقتصاد در نامه‌های جداگانه به روسای سازمان‌ها و معاونین خود، عملکرد راهبردی مراکز مسوولیت را مورد بررسی قرار داده و برای سال های 1395 و 1396 بر برخی اهداف و اقدامات راهبردی تاکید کرده بود. 
شایان ذکر است، سامانه مدیریت استراتژیک وزارت امور اقتصادی و دارایی آماده دریافت دیدگاه های راهبردی کارشناسان و مراجعان سازمان های مختلف زیرمجموعه این وزارتخانه است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود