امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
06/25 1394

ایران و جهان - گروه مالی گردشگری قراردادی را با گروه بین المللی هتلداری فرانسوی اکور برای مدیریت دو هتل 4 و 55 ستاره فرودگاه امام خمینی(ره)به امضا رساند.

مهدی جهانگیری ،رییس هیات مدیره و مدیرعامل گروه مالی گردشگری در مراسم امضای قرارداد با گروه بین المللی هتلداری اکور در تهران اظهار داشت: معتقدیم تخصص گروه‌های هتل‌داری بین‌المللی موجب ارتقای استانداردهای داخلی و سطح ارائه خدمات در زنجیره هتل‌های کشور خواهد شد و در نهایت ارزش افزوده را برای کسب و کار دراین بخش به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری می‌تواند دغدغه‌های کشور را به نحو مطلوبی برطرف کند، افزود: صنعت گردشگری در افق چشم‌انداز سهم زیادی را از بازار به خود اختصاص داده است و در فضای پساتحریم، روزهای خوب و روشنی را در پیش رو دارد.

جهانگیری با بیان اینکه امروز پس از ۴۰سال پیوند مشترک گروه ایرانی و فرانسوی آغاز شده است، اظهار داشت: گروه اکور در دوران تحریم‌ها هم به شریک ایرانی خود کمک و راه را برای دوران پساتحریم هموار کرد و امروز شاهد انعقاد تفاهمنامه و واگذاری رسمی هتل‌های چهار و پنج ستاره فرودگاه امام به این تیم فرانسوی هستیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم حضور این برند برتر، آغاز یک تحول بزرگ در صنعت گردشگری ما باشد، اظهار داشت: طراحی این هتل در مجموعه فرودگاه امام به عنوان طرح برتر شناخته شد و امیدواریم که با حمایت دولت از بخش خصوصی، زمینه ایجاد ده‌ها هزار تخت هتل مورد نیاز فراهم شود.

جهانگیری با تاکید بر اینکه ما در دوران تورم بالای ۴۰درصد، این هتل را ساختیم، گفت: قرار بود 70 میلیارد تومان در این زمینه سرمایه گذاری شود اما با احداث این دو هتل و تجهیز آن به امکانات مورد نیاز هتل های پیشرفته میزان سرمایه گذاری ما به 260 میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با بیان آنکه بخش خصوصی باید در حوزه گردشگری کشور و بخصوص هتلداری بیش از پیش فعال شود، افزود: باتلاش متخصصان داخلی گروه مالی گردشگری موفق شد این دو هتل را در فرودگاه حضرت امام(ره) در یک دوره 3.5 ساله احداث کند. 

وی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از هتل‌های جدید این فرودگاه با نام‌های NOVOTEL وIBIS توسط گروه بین‌المللی هتلداری اکور از مهر ۹۴ همزمان با روز جهانی جهانگردی آغاز خواهد شد، گفت: در حال حاضر گروه هتلداری اکور مدیریت ۷۱ هتل شامل ۱۷ هزار و ۳۰۰اتاق را در خاورمیانه برعهده دارد.

در ادامه این مراسم سباستین بازین،رییس هیئت مدیره و مدیرعامل گروه هتل‌داری آکور اظهار داشت: ما از امضای این قرارداد با گروه مالی گردشگری در ایران بسیار خوشحالیم و اطمینان داریم که Novotel و Ibis با رشد شتابنده‌ بخش هتل‌داری در ایران آمیخته خواهند شد.

به گفته وی، نگاه برندهای ما به ظرفیت عظیم رشد در این کشور معطوف بوده، کشوری که بالغ بر 80 میلیون نفر جمعیت و اقتصادی رو به رشد دارد و افزود که هدف ما این است که به واسطه مجموعه‌ای از برندهای جهانی خود، شبکه‌ بزرگی را در ایران توسعه دهیم.

درحال حاضر گروه هتل‌ داری "آکور" مدیریت 71 هتل را در خاورمیانه در بخش‌های مختلف ودر مقیاس های متوسط و اقتصادی در 10 کشور بحرین، مصر، اردن، کویت، لبنان، عمان، قطر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و یمن بر عهده دارد.

گفتنی است هتل های مذکور با حمایت بانک گردشگری و توسط شرکت سمگا و آریا زیگورات ساخته شده که در اسفند سال گذشته به مرحله بهره برداری رسید.بانک گردشگری و شرکت سمگا به‌عنوان دو عضو رسمی سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) در مجامع بین‌المللی صاحب نشان بوده و در راستای توسعه صنعت گردشگری و هتل‌داری کشور تلاش و فعالیت می کند

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود