امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
06/31 1394

ایران و جهان - بانک و بیمه دی در شرایط حساسی قرار  دارند بیمه دی با افزایش سرمایه برای خروج از شمول ماده 141 قانون تجارت تلاش می کند و بانک دی نیز در صدد فروش دارایی و املاک برای تحقق بودجه است .



به گزارش ایران و جهان ، شرکت بیمه دی نتوانست در مهلت مقرر وضعیت افزایش سرمایه خود را روشن کند و دوباره با تمدید مهلت پذیره نویسی تا 10مهرماه زمان خریده است .پیش از این شرکت به دلیل زیان انباشته در شمول ماده 141 قانون تجارت بود .

بانک دی 
در گروه دی پس از آنکه شرکت بیمه دی نتوانست برنامه افزایش سرمایه را به صورت کامل محقق کند تمدید عرضه ادامه دارد.
بنابراین بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده به افزایش سرمایهُ شرکت از مبلغ 610,723 میلیون ریال به‌مبلغ 2,500,000 میلیون ریال ، تعداد 1,297,765,880 سهم با توجه به حق تقدم استفاده شده توسط سهامداران فعلی، و با عنایت به انقضای مهلت استفاده از حق تقدم مذکور برای تحقق افزایش سرمایه بدین وسیله تعداد 591,510,652 سهم 1000 ریالی برای پذیره نویسی عمومی عرضه میگردد. 
مهلت پذیره نویسی عمومی از تاریخ اول مهر/1394 لغایت تاریخ دهم/مهر/1394 تعیین شده است .
این در حالی است که پیش از این مدیرعامل بیمه دی به ایران و جهان اذعان کرده بود خوشبختانه چند گزینه هم متقاضی خرید بلوکی سهم هستند که رایزنی ها در این خصوص ادامه دارد و البته به دلیل این که نهایی نشده است بهتر است که از گروه ها نام برده نشود . لازم به اشاره است که بخش قابل توجهی از افزایش سرمایه فعلی را بانک دی تامین کرده است .

اما این بانک در درون خود با مباحث دیگری درگیر است. بانک نیز در صدد واگذاری انبوهی از دارایی و املاک خود است تا بتواند بودجه تعریف شده را محقق سازد در این بین نکته مهم توانایی واگذاری این دارایی ها در شرایط رکود ملک است که گفته می شود در نهایت با جابجایی به زیر مجموعه های سهامدار عمده این مهم با انحراف کمی قابل تحقق خواهد بود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود