امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
11/11 1395

گروه پرگار - ریتا کلیفتون (Rita Clifton) نویسنده کتاب برند و برندسازی، به عنوان زن پرقدرت برندینگ در مجله کمپین و همچنین معلم برند در مجله financial times مشهور است. او از ماهرترین معلم های برندینگ در دنیاست و در زمینه های سخنرانی، نویسندگی و اجرای فعالیت های برندینگ شناخته شده است. کلیفتون در زمینه های استراتژی برند و استارتاپ، با شرکت های پیشتاز در این حرفه، مشارکت دارد.

اخیرا کتاب "برند و برندسازی" با مقدمه ای توسط ریتا کلیفتون و تالیف و ترجمه ی آرش سلطانعلی منتشر گردیده است.
این کتاب که از سه بخش تشکیل شده است، سعی دارد تا شما را با تاریخچه و اهمیت اجتماعی برند، جایگاه سازی و مدیریت ارزش آن و در آخر آینده برندینگ آشنا کند.

در بخش اول، نویسنده به تاریخچه، تعریف و اهمیت برندها می پردازد. همچنین ارزشمندترین برندهای جهان، سوابق و تجربیاتشان را نیز بررسی می کند.

بخش دوم کتاب از مراحل عملی در مدیریت برند و همچنین اهمیت نقش هویت بصری و کلامی برند در ارتباط با مخاطبان، سخن به عمل می آورد. بخشهای دیگر این فصل به روابط عمومی و اطمینان حاصل کردن از حفاظت قانونی برند می پردازد.

بخش سوم و پایانی کتاب ما را از فرصت های برندسازی در دنیا آگاه می سازد و پتانسیل برند های آسیایی را بررسی میکند. این بخش همچنین به تشریح مسئولیت اجتماعی شرکت ها علل آنها می پردازد و در آخر مشخص میکند که سازمان ها نیازمند تمرکز بر روی چه موضوعی هستند تا بتوانند با ارزش ترین دارایی خود که همان برندشان است را بسازند.

با این وجود که کتاب "برند و برندسازی" در دسته ی کتاب های آموزشی و پایه ای قرار نمیگیرد، اما سلیقه ی نویسنده در انتخاب عناوین و استعداد مترجم در تالیف و ترجمه ی شیوای آن، مخاطب را با مباحث بسیار مهم و ارزش آفرین برند و برندسازی آشنا می کند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود