امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
01/18 1402

گروه پرگار- میرکاظمی گفته است که جلوی هرکسی که بخواهد از فشار سیاسی و رسانه‌ای استفاده کند تا دولت را بی‌انضباط کند ما محکم می‌ایستیم و اجازه نمی‌دهیم. 

سازمان برنامه قبل از 27 اسفند مشغول چه کاری بوده که مشکل آموزش و پرورش را روز آخر کشف کرده است؟

میرکاظمی گفته است که جلوی هرکسی که بخواهد از فشار سیاسی و رسانه‌ای استفاده کند تا دولت را بی‌انضباط کند ما محکم می‌ایستیم و اجازه نمی‌دهیم. اما به این پرسش پاسخ نداده که تا 27 اسفند 1401 سازمان برنامه مشغول چه کاری بوده که به مشکل آموزش و پرورش پی نبرده و تازه 27 اسفند و شب عید و روز پایان سال به مشکل برخورد کرده و منتقدان به عدم پرداخت حقوق فرهنگیان را پوپولیست نامیده است و اعلام کرده که جلوی فشار سیاسی و رسانه ای و بی قانونی و بی انضباطی می ایستد؟ آقای میرکاظمی به گونه ای به این خواسته میلیون ها خانوار و معیشت آنها پاسخ داده که متداول نیست!

به گزارش بولتن نیوز، اقتصاد ایران در یکسال اخیر، نه تنها با افت شاخص های اقتصادی از جمله تورم بالای 46 درصد، کسری بودجه، نوسان نرخ ارز در کانال 50 هزار تومان مواجه بوده، بلکه حتی در اسفندماه نیز دولت حقوق فرهنگیان را به موقع پرداخت نکرده واین موضوع انتقادهایی را به همراه داشته است که در این زمینه لازم است دولت و به خصوص سازمان برنامه و بودجه، توضیحات لازم در مورد وظایف قانونی دولت را ارائه دهند که به چه دلیل حقوق به موقع پرداخت نشده و چرا پیش بینی های لازم صورت نگرفته و در چه مواردی مغایرت وجود داشته که موجب چنین اتفاقی آن هم در شب عید نوروز شده است.

به دنبال مشکلاتی که در اسفند ماه برای پرداخت حقوق فرهنگیان صورت گرفت و موج انتقادهای فرهنگیان و تعدادی از نمایندگان مجلس از جمله آقای منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در رابطه با مساله حقوق فرهنگیان، را به همراه داشت، مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه که سازمان برنامه ریز کشور است و باید برای بودجه دولت، حقوق کارکنان دولت و فرهنگیان برنامه و انضباط لازم را داشته باشد، با انتقاد از رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفته است که رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در رابطه با مساله حقوق فرهنگیان، هم تحریک کننده و هم تشویق کننده به بی انضباطی است.

وی پس از جلسه هیات دولت افزود: آقای منادی یکی از افرادی است که تشویق به بی قانونی می کند.آقای منادی الف را در قانون می نویسد بعد از دولت توقع دارد که دولت ب را انجام بدهد این نشدنی است ما ملزم به اجرای قانون هستیم.ما شکایت رسمی خودمان را از آقای منادی به دستگاه های نظارتی انجام داده ایم.

میرکاظمی ادامه داد: از رئیس کمیسیون آموزش مجلس شکایت کرده‌ایم و به احدی اجازه ایجاد بی‌انضباطی مالی در دولت نمی‌دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:آقای منادی (رئیس کمیسیون آموزش مجلس) یکی از کسانی بود که تحریک‌کننده آموزش و پرورش برای تخلف محسوب می‌شد و ما شکایت خود از وی را رسماً به دستگاه نظارتی ارجاع داده‌ایم.

میرکاظمی در مورد مشکل حقوق فرهنگیان گفت: ۲۷ اسفند متوجه شدیم آنچه آموزش و پرورش انجام می‌دهد بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بار مالی در سال ۱۴۰۱ و بیش از ۸ هزار میلیارد تومان هم اضافه بار مالی در ۱۴۰۲ دارد که خلاف قانون است و در اختیار دولت هم نیست.جلوی هرکسی که بخواهد از فشار سیاسی و رسانه‌ای استفاده کند تا دولت را بی‌انضباط کند ما محکم می‌ایستیم و اجازه نمی‌دهیم.

ما مکلف به قانون هستیم. صحبت‌های پوپولیستی و بالا رفتن از نردبان معلمان باعث نمی‌شود ما در دولت از قانون تخطی کنیم.

یکی از نکات مثبت دولت سیزدهم، انضباط مالی بوده است. ما سال گذشته ۹۷ درصد تحقق منابع داشتیم که پس از انقلاب بی‌سابقه است.

 در پاسخ به سخنان آقای میرکاظمی باید گفت: اینکه ۲۷ اسفند متوجه شده اید که آموزش و پرورش بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بار مالی در سال ۱۴۰۱ و بیش از ۸ هزار میلیارد تومان هم اضافه بار مالی در ۱۴۰۲ دارد، خود نشان دهنده کوتاهی سازمان برنامه و بودجه و دولت است زیرا 27 اسفند یعنی یک روز به آخر سال زمانی نیست که حقوق فرهنگیانرداخت نشود و شما تازه به یک مغایرت پی برده اید!؟ اگر مغایرتی وجود داشته باید در ابتدای اسفند اعلام می شد و بین سازمان برنامه و آموزش و پرورش و سایر نهادهای دولت، هماهنگی لازم صورت می گرفت.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود