امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
09/6 1400

گروه پرگار- سرفصل های آموزشی نظام آموزش عالی کشور نیازمند بازنگری اساسی و بنیادین است و  تئوری های قدیمی نمی توانند مشکلی را حل کنند.
 

محمد شریف ملک زاده،رییس مرکز بین المللی سیتی وان تاکید کرد: دانشجویان رشته های علوم انسانی از جمله  رشته مدیریت دروسی را می آموزند که تقریبا هیچ گاه  در کارهای عملی به کار آنها نخواهد آمد.

وی با انتقاد شدید از تدریس کتاب های مدیریتی دهه‌ها و حتی صدها سال پیش در دانشگاه‌های کشور، گفت:در شرایط کنونی ما وارد انقلاب صنعتی چهارم شده‌ایم بنابراین تئوری‌ها و نظریه‌های که مربوط به دهه‌ها و قرن‌های گذشته اسـت در این عصر کارایی ندارد

وی افزود: باید در پی روش‌های جدید فکری باشـیم که منجر به اشتغال شود لذا با بازنگری اساسی و به روز رسانی تئوری ها و آموزه های قدیمی و تلفیق آنها با روش های عملی می توان گام اساسی در این حوزه برداریم.

پروفسور ملک زاده تصریح کرد: البته در این دوره هوش مصنوعی نیز به تنهایی نمی تواند گره گشای مشکلات باشــد هر چند که بخش بسیا  مهمی است اما مهارت های انسانی است که هوش مصنوعی را ارتقا می دهد و می تواند از آن بهترین استفاده را بکند.

وی از انعطاف پذیری شــناختی به عنوان گره گشای مشکلات در آینده نام برد و ادامه داد : حرفه شــغلی هر انسانی متاثر از مغز آن انسان است که به او می‌گوید که چگونه بیاندیشد و این اندیشه منجر به تصمیم گیری شغلی می شود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود