امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
12/19 1399

 
گروه چهارسوق - گفته می شود که بر اساس برآورد‌های صورت گرفته حداقل دو درصد ازتولید ناخالص داخلی به صنعت خودرو وابسته است اما آیا این صنعت توانسته انتظارات صاحبین سهام خود را برآورده کند؟ انتظارات مشتریان در مرحله بعد.
مرکز تحقیقات پایگاه خبری راز پول به تازگی تحقیقی درخصوص میزان ریسک و بازده چهار خودروساز بزرگ کشور صورت داده که بر اساس آن متوسط بازده روزانه سهام این چهار خودروساز در خلال سال های 1391 تا اسفند ماه 1399، 0.3 درصد بوده،در حالی که متوسط ریسک بازده این چهار خودروساز در این بازه زمانی 2.8 درصد بوده است؛ به عبارت دیگر نسبت ریسک به بازده این چهار خودروساز در 9 سال مورد بررسی رقمی بیش از هزار درصد بوده است.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته شرکت ایران خودرو به عنوان بزرگترین شرکت خودرو ساز کشور به لحاظ حجمی با کسب 0.19 درصدکمترین متوسط بازده روزانه سهام  و شرکت پارس خودرو با کسب 0.41 درصد بیشترین متوسط بازده روزانه سهام را در سال داشته داشته اند.

بر اساس مطالعات صورت گرفته نسبت ریسک به بازده شرکت ایران خودرو حدود هزار درصد بوده است که به نظر می رسد با توجه به تغییرات مدیریتی و نگرش این شرکت نسبت به مقوله نوآوری عدد بزرگی است.



این تحقیقات نشان می دهد که همبستگی شرکت های خودرو ساز در بازار سهام مثبت است و گروه بهمن بیشترین تاثیرپذیری را از نوسانات قیمتی سهام شرکت ایران خودرو داشته است.










در نمودار های زیر روند عملکرد مقایسه ای هر کدام از شرکت ها آمده است.


.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود