امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
02/20 1399

گروه چهارسوق- عضو كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: منطقی كردن قیمت خودرو متناسب با نرخ تورم و هزینه های تولید در سال جهش تولید، در دستور كار مجلس آینده شورای اسلامی قرار گیرد.


به گزارش خبرخودرو، عضو كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: منطقی كردن قیمت خودرو متناسب با نرخ تورم و هزینه های تولید در سال جهش تولید، در دستور كار مجلس آینده شورای اسلامی قرار گیرد.

زهرا ساعی نماینده مردم تبریز درمجلس شورای اسلامی  با بیان این مطلب گفت: این در حالی است كه قیمت گذاری غلط باعث شده زیان های هنگفتی به صنعت خودروی كشور تحمیل شود و درمقابل دلالان در این آشفته بازار سود های كلانی به جیب بزنند.

وی افزود: خودروسازان با قیمت گذاری دستوری به گفته برخی کارشناسان به طور متوسط 20 میلیون تومان روی هر دستگاه خودرو زیان می دهند. این در حالی است که با خروج هر خودرو از خط تولید و ورود آن به بازار به طور میانگین 20 تا 50 میلیون تومان سود نصیب خریداران در کف بازار می شود.

نماینده مردم تبریز درمجلس شورای اسلامی تصریح كرد: با قیمت گذاری دستور بیش از 40 هزار میلیارد زیان به صنعت خودرو قطعه سازی كشور تحمیل شده است وبه جای آن دلالان بیش از 10 هزار میلیارد تومان سود بردند.

عضو كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: قیمت خودرو باید در حاشیه بازار تعیین شود تا خودرو به دست مصرف كننده واقعی برسد.

نماینده مردم تبریزدرمجلس شورای اسلامی خاطر نشان كرد: اگر قیمت خودرو واقعی شود ، پول به جای آن كه به سمت دلالی و واسطه گری برود به سمت تولید هدایت شده و تولید جان تازه ای می گیرد.

وی از مهمترین الزامات جهش تولید را تامین سرمایه در گردش تولید برای خودرو سازان و قطعه سازان دانست و خاطر نشان كرد: بانك مركز باید شرایط استفاده از تسهیلات را برای تولید كنندگان فراهم كند.

عضو كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عملكرد تیم مدیریتی ایران خودرو را در خصوص تعامل سازنده با قطعه سازان، عرضه محصولات جدید را مثبت ارزیابی كرد و اظهار داشت: این خودرو ساز، بومی سازی قطعات را سرلوحه كارخود قرار داده كه این امردر سال جهش تولید باید بیش تر مورد توجه قرار گیرد

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود