امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
02/2 1399

گروه چهارسوق - دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور تاکید کرد: ایران خودرو که در 6 ماهه اول سال گذشته با بحران و چالش داخلی روبرو بود با برگزاری نشست مشترک با قطعه سازان و زنجیره تامین در شهریور سال 98، نقطه عطفی در عملکرد این شرکت به ثبت رساند.
به گزارش رازپول، آرش محبی نژاد ادامه داد: در این نشست اگر چه به ارائه رویکرد جدید مدیریتی در ایران خودرو پرداخته شد اما موضوع اتاق شیشه ای و شفاف سازی حداکثری در عملکرد ایران خودرو نیز از مسائل مطرح در نشست قطعه سازان با ایران خودرو در سال گذشته بود.
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور تصریح کرد: بهبود سیستم توزیع نقدینگی در زنجیره تامین با هدف پرداخت نظام مند، شفاف و متمرکز به تامین کنندگان و بازگشت روند پرداخت ها به شرایط عادی موجب شد تا در آذرماه سال گذشته، ایران خودرو به کانال رشد تولید بازگردد.
محبی نژاد با بیان این که پایان سال 98 عملکرد و دستاورد قابل قبولی از اتحاد و همبستگی خودروسازان و قطعه سازان برجای ماند گفت: بر اساس آمار، انحراف منفی و تجمیعی تولید خودروسازان از 40 درصد در نیمه اول سال گذشته به حدود 13 درصد در پایان سال 98 رسید.

وی با توجه به برخی چالش های تولید خودروسازان در سال گذشته اظهار داشت: بررسی آمار تولید دو شرکت خودروسازی داخلی نشان می دهد در شش ماهه اول سال 98 تولید خودروسازان به حداقل ممکن در سال رسید البته این افت تولید در شش ماهه اول سال گذشته در حالی صورت گرفت که خودروسازان در ابتدای سال قبل عملکرد تیراژی بسیار خوبی را به ثبت رساندند اما در نهایت فرود رو به افولی که از اردیبهشت سال قبل آغاز و تا مرداد 98 در هر دو خودروسازی کشور تجربه شد، با همت قطعه سازان در شهریور 98 تغییر جهت داد و رشد خوبی را در این شرکت ها رقم زد.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور گفت: در نیمه اول سال 98، کاهش تولید در ایران خودرو به خصوص در مرداد ماه شدت بیشتری یافت و نوعی سقوط آزاد در تولید ایران خودرو صورت گرفت چنانچه این افت تولید موجب شد که ایران خودرو تا حدودی زنجیره تامین خود را از دست بدهد؛ اتفاقی که در طول این سالها در این شرکتها تجربه نشده بود.
وی در ادامه به جبران بخشی از افت تولید خودروسازان در سال گذشته اشاره و بیان کرد: صنعت خودرو ایران فرودی را در تولید نیمه اول سال گذشته تجربه کرد که عمده آن ناشی از مشکلات ایران خودرو و کاهش شدید تیراژ این شرکت در شش ماهه اول سال 98 بود اما با رفع برخی مشکلات انحراف تجمیعی 40 درصدی در تولید که در نیمه اول سال 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل ایجاد شده بود و همچنین همت قطعه سازان و برنامه ریزی و مدیریت خودروسازان و غلبه بر دو غول کرونا و تحریم در پایان سال 98، رشد منفی تولید در صنعت خودرو به حدود 13 درصد رسید.
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور با توجه به تبعات شیوع ویروس کرونا بر افت تولید خودروسازان در ماههای پایانی سال 98 افزود: بدون شک در صورت ادامه تحریم ها و عدم وجود ویروس کرونا، این میزان انحراف از تولید را نیز نسبت به سال 97 شاهد نبودیم و بلکه این امکان وجود داشت که مرز تولید 97 نیز در سال 98 شکسته شود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود