امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
12/27 1398

 

گروه چهارسوق- شرکت ایران خودرو با ثبت بالاترین نرخ بازده و پائین ترین ریسک در میان خوروسازان کشور رکورد شکست.

میانگین عملکرد یک ساله شرکت ایران خودرو در سال منتهی به 26 اسفند ماه سال جاری مبین این واقعیت است که این شرکت توانسته در میان سایر شرکت های خودرویی کشور بالاترین میانگین بازده را به خود اختصاص دهد این در حالیست که ارزش سهام این شرکت در دوره یک ساله مورد نظر، نسبت به سایر شرکت های خودروساز با ثبت کمترین ریسک بازده در جایگاه نخست قرار گرفته است.

در چنین شرایطی این شرکت امروز با افزایش سرمایه نزدیک به ۲هزار درصدی در نظر دارد تا با استحکام استراتژی مالی خود سال جدید را آغاز کند.

بر این اساس به نظر می رسد شرکت ایران خودرو در نظر دارد با استحکام ساختار های مالی خود و توسعه و بهینه سازی محصولات، سهم بازار خود را  نسبت به سال جاری افزایش دهد.
چندی پیش فرشاد مقیمی مديرعامل ايران خودرو از تدوين نقشه‌راه اين خودروساز در حوزه موتور، گيربكس، خودروهاي برقي و هيبريدي خبر داد و گفت:‌ طراحي پلتفرم اختصاصي ايران‌خودرو با پوشش حداكثري استانداردها و قوانين داخلي و بازارهاي صادراتي در دستور كار قرار دارد.

همچنين این درحالیست که بررسی های صورت گرفته در سهم صدای(SOV) و توسعه قدرت انتقال پیام(GRPs) ایران خودرو نسبت به رقبا نشان از عزم این شرکت برای تقویت یکپارچگی استراتژیک در سال آینده دارد. 

به عبارت دیگر بنظر می رسد شرکت ایران خودرو با بازتدوین یک استراتژی 360 درجه در نظر دارد با اجرای یک استراتژی منسجم یکپارچه پیشرو سال آینده را با معرفی محصولات جدید، جبران حقوق صاحبان سهام و توسعه پیشران های انسجام ارتباطات بازاریابی به سالی نمونه در صنعت خودروسازی کشور تبدیل کند.

این گمانه زنی از آنجایی استحکام می یابد که معاون تحقيقات، طراحي و تكوين محصول ايران‌خودرو از توليد و عرضه 9 محصول جديد اين خودروساز به بازار ظرف سه سال آينده، هم زمان با انجام تعهدات پيش‌فروش محصولات جاري خبر می دهد؛
به عبارتی این شرکت با پی ریزی پایه های قوی مالی و استفاده از استراتژی سپرمالیاتی از یک سو و تقویت یکپارچه و همسوی واحدهای تولیدی و ارتباطی از سوی دیگر در نظر دارد بازده حقوق صاحبین سهام را به در مداری مطلوب بهینه سازد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود