امروز: سه شنبه، 29 اسفند 1402
12/10 1398

گروه چهارسوق-معاون تحقيقات، طراحي و تكوين محصول ايران‌خودرو از توليد و عرضه 9 محصول جديد اين خودروساز به بازار ظرف سه سال آينده، هم زمان با انجام تعهدات پيش‌فروش محصولات جاري خبر داد.
 

ايكوپرس- كيانوش پورمجيب در نشست خبري با اصحاب رسانه، عرضه 5 محصول راناپلاس، سورن پلاس، سمند بهينه، دناپلاس اتوماتيك و 207 پانوراما را برنامه توسعه محصول براي سال آينده دانست و گفت: چهار محصول صندوقدارK132، كراس اوورK125 و هاچ بك K121 و همچنين دناي برقي نيز از بهمن سال 99 تا بهمن 1401عرضه خواهد شد.


وي اقدامات توسعه‌اي ايران‌خودرو در شرايط تحريم را سبب حفظ رونق توليد و مقابله با اثرات تحريم صنعت خودرو دانست و درباره توسعه محصولات جاري ايران‌خودرو تاكيد كرد: اين توسعه همراه با ارتقاي كيفيت و استاندارد و منطبق با الزامات قانوني خواهد بود. تجهيز محصولات به گيربكس اتوماتيك نيز بخشي از برنامه‌هاي توسعه‌اي براي محصولات جاري است.
پورمجيب با اشاره به طراحي پلتفرم اختصاصي ايران خودرو و بيان اين كه توسعه اين پلتفرم با پوشش حداكثري استانداردها و الزامات به روز و قوانين داخلي و حتي بازارهاي صادراتي خواهد بود گفت: پلتفرم ايران خودرو ضمن دارا بودن قابليت انطباق با قواي محركه، عمق ساخت داخل بالايي داشته و كيفيت توليد آن در سطح كلاس جهاني است. همچنين قابليت پوشش سگمنت هاي مختلف خودرويي شامل سدان، وانت، هاچ بک و كراس اوور را خواهد داشت.
وي از توليد انبوه محصولات برمبناي پلتفرم جديد از سال 1400 خبر داد و گفت: از سرمايه گذاري‌هاي صورت گرفته استفاده بهينه خواهيم كرد.
معاون تحقيقات، طراحي و تكوين محصول ايران‌خودرو از تدوين نقشه راه اين خودروساز به عنوان پيش‌نياز توسعه محصولات آينده در حوزه‌هاي موتور، گيربكس، خودروهاي برقي و هيبريدي، تكنولوژي و محصولات جديد خبر داد و گفت: در اين مسير، پروژه‌هاي توسعه‌ای جديدي را تعريف كرده‌ايم. طراحي، توسعه و بومي‌سازي پلتفرم مطابق با اهداف استراتژيك و نقشه راه توسعه محصول و پلتفرم ايران‌خودرو و همچنين پيشرانه‌هاي جديد مطابق با نقشه راه قواي محركه و مطالعات امكان‌سنجي توسعه محصولات هيبريدي و برقي از آن جمله است.
وي اضافه كرد: براي توسعه خانواده قواي محركه كم مصرف نيز برنامه‌هاي گسترده‌اي را درنظر گرفته‌ايم، كاهش تعداد سيلندرها به سه عدد، كاهش حجم موتور و به‌كارگيري سيستم توربو، به‌كارگيري سيستم‌هاي الكتريكي و توسعه ميكروهيبريد بخشي از آن است.
پورمجيب درباره توسعه قواي محركه هيبريد و برقي نيز گفت: محصولات رانا و دناپلاس را براي توليد در اين بخش توسعه داده‌ايم، همچنين برنامه‌ريزي توسعه محصولات جديد با قواي محركه هيبريدي و برقي نيز به منظور پوشش حداكثري نيازمندي‌هاي زيست محيطي را در دستور كار قرار داده‌ايم.
وي طراحي و توسعه گيربكس دستي شش دنده و آغاز توليد آن در سال 1400 و همچنين طراحي و توسعه گيربكس دوكلاچه اتوماتيك و توليد از سال 1402 را از جمله برنامه‌هاي ايران‌خودرو در بخش توسعه گيربكس محصولات دانست.
معاون تحقيقات، طراحي و تكوين ايران‌خودرو توسعه و بهبود قواي محركه جاري به منظور كاهش مصرف سوخت و آلايندگي را از برنامه‌هاي مهم و موثر اين خودروساز عنوان كرد و گفت: بازنگري و بهبودهاي قابل ملاحظه اي در طراحي سيستم‌هاي موتور به منظور كاهش مصرف سوخت انجام شده است. فرآيند كاليبراسيون مديريت موتور و ارتقاي استاندارد آلايندگي و توسعه سيستم‌هاي كاتاليزور جديد نيز بخشي از برنامه‌هاي اجرا شده است.
پورمجيب توسعه موتور اي.اف.7 پلاس كه سهم بالايي در محصولات ايران‌خودرو دارد را بخشي از برنامه‌هاي توسعه‌اي در بخش موتور برشمرد و گفت: براساس الزامات قانوني ارتقاي سطح آلايندگي خودروهاي تجاري با موتور ملي به سطح يورو 5 و كاهش ميزان مصرف سوخت خودروهاي جاري با موتور ملي تا يك ليتر در سيكل تركيبي نسبت به حالت فعلي سبب توسعه موتور خانواده اي.اف شده است. اين اقدام با حفظ مشخصه‌هاي موتوري مثل توان و گشتاور و دارا بودن پتانسيل توسعه بازار صادرات صورت گرفته است.
پورمجيب طراحي و توسعه موتور اي.سي.5 با سطح بالاي داخلي‌سازي را از جمله دستاوردهاي ايران خودرو در شرايط تحريمي و قطع همكاري‌هاي بين‌المللي دانست و گفت: اين موتور قابليت انطباق بر روي محصولات ايران‌خودرو را داشته و به ميزان 5 درصد مصرف سوخت كم‌تري نسبت به موتور تي.يو.5 دارد. همچنين با توليد اين موتور علاوه بر حفظ سرمايه‌گذاري خط توليد موتور تي.يو.5، امكان دستيابي به استاندارد آلايندگي يورو5 براي محصولات جاري فراهم شده است.
وي از اجراي پروژه نصب موتور ايكس.يو.7 در محصولات پارس، سمند بنزيني و دوگانه سوز و 405 دوگانه‌سوز خبر داد و گفت: اين اقدام علاوه بر ارتقاي كيفي، كاهش مصرف سوخت و ارتقاي سطح آلايندگي محصولات به يورو 5 را به دنبال خواهد داشت.
پورمجيب از به كارگيري فرمان برقي در محصولات پژو 207 و دناپلاس خبر داد و گفت: اين اقدام سبب بهينه‌سازي مصرف سوخت و آلايندگي، افزايش راحتي و ايمني و همچنين حذف روغن هيدروليك خواهد شد.
وي ضمن اشاره به پروژه بهينه‌سازي سيستم دوگانه سوز محصول سمند گفت: از اجراي اين پروژه دستيابي به اهداف پيمايش دست كم 300 كيلومتر، به حداكثر رساندن فضاي صندوق عقب به دست كم 350 ليتر، بهبود ايمني و رفتار ديناميكي خودرو 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود