امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
08/4 1398


گروه چهارسوق - ناصر ریاحی قاچاق دارو به خارج از کشور را نتیجه تخصیص یارانه دولتی دانست و گفت: ارز ۴۲۰۰تومانی علاوه بر اخلال در بازار کالاهای اساسی مخل بازار دارو هم شده است.


 ناصر ریاحی عضو هیات رییسه اتاق تهران  با اشاره به خبر قاچاق دارو به خارج از کشور اظهار کرد: با ممنوع شدن واردات دارو، تولید داخل جایگزین آن شد و از همین رو در نیمه نخست امسال با افزایش تولید مواجه شدیم و این جهش تولید منجر به قاچاق دارو به خارج از کشور شد.

وی اضافه کرد: برآورد من این است که حدود 15درصد از دارو‌های ما چه تولید داخل و چه وارداتی قاچاق می‌شود و تنها 85درصد آن مصرف داخلی است و تا روزی که ارز 4200تومانی بر اقتصاد ما حاکم باشد شاهد ادامه این روند خواهیم بود.

ریاحی درباره روند تخصیص ارز دولتی نیز بیان کرد: تخصیص ارز 4200تومانی بسیار سخت شده به طوریکه الان دو ماهی است که برای واردات ارز به صورت مناسب تخصیص داده نمی‌شود، اما می‌دانیم که مقصر این مشکل دولت و یا بانک مرکزی نیست و کاهش صادرات و درآمد‌های نفتی تاثیر خود را در تامین ارز داخل گذاشته است.

این فعال بخش خصوصی تاکید کرد: با اینکه می‌گویند تحریم بر دارو تاثیر نگذاشته مخالفم زیرا بانک‌های اروپایی بخاطر تحریم پول منشا ایران را قبول نمی‌کنند و ما همچنان در حوزه نقل و انتقالات بانکی دچار مشکل هستیم و این موضوع بر بازار دارو نیز تاثیر گذاشته است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود