امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
03/24 1398

گروه چهارسوق- محمدرضا بهرامن با اشاره به روز دهم تیر ماه،روز صنعت و معدن گفت: باید به این نکته مهم اشاره کرد که با حضور جناب آقای رحمانی شاهد جوانگرایی توام با تجربه در وزارت صنعت بودیم.

محمد رضا بهرامن در گفتگو با راز پول افزود:انتخاب رضا رحمانی را به‌ عنوان وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت از این جهت با اهمیت تلقی می‌کند که با توجه به سوابق اجرایی رحمانی، فعالان اقتصادی می‌توانند انتظارمطالبه‌گری از شخص وزیر داشته باشند.

به گفته بهرامن، در شرایط کنونی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیازمند اتخاذ برنامه‌ای راهبردی است تا اهداف این وزارتخانه، محقق شود.

عضو کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: اجرا شدن برنامه‌های استراتژیک وزیر صنعت، در گروی داشتن تیمی است که اعضای آن به درستی انتخاب‌ شده باشند.

وی اضافه کرد: چرا با وجود فقر دانش مدیریتی در برخی مدیران و استفاده نکردن از توانمندی مدیریتی مدیران بخش خصوصی در حاکمیت بخش معدن، نتوان به شاخص‌های ارجح در اقتصاد کشور به درستی توجه کرد؟

وی افزود: شاخص‌های اختصاصی بخش معدن، به پنج شاخص صادرات، تعداد معدن، اشتغال افراد، میزان حقوق دولتی وصول شده و تعداد جوازها تقسیم‌بندی می‌شود که باید با توجه به اشتغال هر یک نفر در صنایع پایین دستی (بخش معدن) حداقل هشت نفر در صنایع بالا دستی وارد بازار کار شوند.

عضو کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر این‌که توسعه صنایع داخلی از جهت رقابت در سطح بین‌المللی است، گفت: بخش معدن ایران با داشتن ذخایر آهن، مس و سرب و روی و غیره قابلیت سرمایه‌گذاری بالا برای ورود سرمایه‌های سرگردان دارد و به همین دلیل سیاست‌گذاری‌ها باید به گونه‌ای باشد تا امکان جذب ۲۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش معادن کشور طی برنامه ششم محقق شود.

وی تاکید کرد: از جمله استراتژی‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که باید حوزه معدن تعریف شوند، توسعه سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های بهره‌برداری در داخل و خارج از کشور، توسعه خصوصی‌سازی در فعالیت‌های  بهره‌برداری و پرهیز از بنگاه‌داری دولتی و ارتقای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های رقابتی حوزه بهره‌برداری است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود