امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
01/17 1398

 گروه چهارسوق - قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص برنامه‌ها و اقدامات وزارت صنعت در سیل اخیر توضیح داد.


برنامه‌ها و اقدامات وزارت صنعت در سیل اخیر

* تشکیل جلسه مدیریت بحران

به گزارش رازپول به نقل از صنایع، سید شریف حسینی  پیرامون اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در بارش‌ها و سیل اخیر، اظهار داشت: اولین گام وزارت صمت بعد از بارش‌ها و رخ دادن سیل، با تشکیل جلسه‌ای در وزارتخانه با حضور معاونان و بررسی موضوعات و اقداماتی که می‌بایست در این‌خصوص صورت گیرد، آغاز شد.

* اعزام نمایندگان وزیر به استان‌های سیل‌زده

قائم مقام وزیر صمت در ادامه افزود: پس از تشکیل جلسه، کمیته‌ای برای مدیریت موضوع تشکیل شد و معاونان وزیر به عنوان نفرات معین، نماینده وزیر و نماینده ویژه وزیر، به استان‌های مختلف کشور که دچار سیل شده بودند، اعزام شدند.

معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت صمت در ادامه با اشاره به اینکه، وزیر و چند معاون ایشان از همان روزهای نخست در استان گلستان حضور داشتند، تصریح داشت:در این جلسه تصمیم‌گیری‌های لازم انجام شد و بنده به عنوان نماینده وزیر در استان خوزستان مستقر شدم و آقای قبادی معاون دیگر وزیر نیز عازم استان لرستان شد.


* حضور معاون وزیر صمت در استان خوزستان

شریف حسینی در ادامه به اقدامات خویش در استان خوزستان پرداخت، و اظهار داشت:در ساعات اولیه حضور در استان خوزستان، جلساتی را با رئیس سازمان صمت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، مدیران عامل‌ شهرک‌های صنعتی استان خوزستان و نمایندگان بخش خصوصی برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در این جلسات، معاون و نمایندگان اتاق اصناف کشور، رئیس اتاق اصناف اهواز و معاون خانه صنعت و معدن نیز حضور داشتند، اظهار اشت:در این جلسات پیرامون مسائل و مشکلات مختلف و اقدامات لازم تبادل نظر شد و زمینه‌های پیشگیری قبل و بعد از سیل در استان و همچنین شهرک‌های صنعتی استان خوزستان در دستور کار قرار گرفت.

* اقدامات وزارت صمت در سه مقطع مختلف

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه این گفتگو با اشاره به اینکه دراین شرایط، وزارت صمت باید در سه مقطع قبل، حال و بعد از سیل آمادگی داشته باشد و برای اقدامات مختلف برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد، اظهار داشت: فارغ از برنامه‌ریزی و اقداماتی که در زمان قبل از سیل انجام شده، مهمترین وظیفه وزارت صمت در زمان سیل، تنظیم بازار و تهیه مایحتاج و نیازهای اولیه مردم می‌باشد.

شریف حسینی در ادامه افزود:از اقداماتی که وزارت صمت بعد از وقوع سیل می‌بایست انجام دهد، کنترل وضعیت اصناف و توجه به تولید‌کنندگان است که به علت شرایط حادث شده، دچار مشکل نشوند.

برنامه‌ها و اقدامات وزارت صنعت در سیل اخیر

* توجه به شعار سال

قائم مقام وزیر صنعت با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تعیین شعار سال، تاکید کرد:سال ۹۸ از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان رونق تولید نامگذاری شده است و این موضوع وظیفه ما را در توجه به تولیدکنندگان سنگینتر می‌کند و به همین دلیل باید در این شرایط به تولیدکنندگان توجه ویژه‌ای صورت گیرد تا با کاهش تولید مواجه نشوند.

مشکلات شهرک‌های صنعتی استان خوزستان در سیل اخیر

قائم مقام وزیر صمت با اشاره به اینکه تاکنون در بخش شهرک‌های صنعتی و تولید‌کنندگان بخش خصوصی و دولتی مشکلی گزارش نشده است، اظهار داشت:در استان خوزستان در بخش دشت آزادگان مشکلاتی وجود داشت اما با پیگیری‌ها و پیشگیری‌های صورت گرفته از ورود آب به شهرک‌های صنعتی جلوگیری شد.

* اقدامات پیشگیرانه وزارت صمت

شریف حسینی در ادامه به اقدامات پیشگیرانه وزارت صمت پرداخت و اظهار داشت:با پیشگیری‌ها و مدیریت‌های صورت گرفته، اقدامات موثری صورت گرفته است و این روند ادامه خواهد داشت تا بطور کامل خطر در استان خوزستان برطرف شود.

* اقدامات وزارت صمت برای ثبات بازار

معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت صمت با اشاره به تزریق‌هایی که از سوی وزارت صمت برای ثبات بازار در بخش‌های مختلف صورت گرفته است، اظهار داشت:خوشبختانه در حال حاضر ثبات در بازار حاکم است و با هماهنگی‌های صورت گرفته جهت استمرار ثبات در بازار، حدود ۲۰۰ تن گوشت با قیمت دولتی نیز به سهمیه استان اضافه شده است.

وی در ادامه اضافه کرد:دستورات لازم برای حفظ ثبات بازار و تامین نیازهای اولیه در کالاهای دیگر نیز صادر شده است.

وی همچنین تصریح کرد: تصمیمات و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از اتفاقاتی که می‌تواند باعث از بین‌رفتن ثبات بازار و کاهش تولید شود نیز صورت گرفته است.

* جلوگیری از ورود سیل به شهرک‌های صنعتی

شریف حسینی در خصوص سایر اقدامات وزارت صمت در استان‌های سیل‌زده بیان داشت:تمهیداتی برای جلوگیری از ورود سیل به شهرک‌های صنعتی استان خوزستان درنظر گرفته شده است و هماهنگی‌ها‌ی لازم در این خصوص صورت گرفته است.

وی در ادامه خطاب به همه مردم و فعالان صنعتی و اقتصادی استان، تاکید کرد: اولویت کشور بصورت عام و وزارت صمت بصورت خاص در این شرایط، خروج از بحران و رسیدن به ثبات است.

* تفاوت سیل در استان خوزستان

به گزارش خبرگزاری صنایع قائم مقام وزیر صمت در پایان این گفتگو، اشاره‌ای نیز به تفاوت سیل در استان خوزستان با سایر استان‌‌ها داشت و تصریح کرد:در استان خوزستان با توجه به وجود سد‌های بالادست و امکان تنظیم آب و خروجی‌ها، وزارت نیرو و کمیته بحران در استان توانستند در اقدامی مدیریت شده، خروجی آب را به پشت سدها رسانده تا از آن مسیر، آب به خارج از استان هدایت شود اما در نقاطی همانند استان لرستان که سیل بصورت آنی اتفاق افتاده است، خسارت‌هایی وارد شده است که بایستی برآورد و اقدامات لازم صورت گیرد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود