امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
10/30 1397

 گروه چهارسوق - وزیر صنعت با تغییر مدیرعامل سایپا نشان داد که مانند برخی از مدیران تنها مرد حرف و حرف درمانی نیست بلکه عمل نیز می‌کند.





چند روز پیش بود که وزیر صنعت، معدن و تجارت مدیران عامل ایران خودرو، سایپا و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان را فراخواند و به خودروسازان هشدار داد که باید به تعهدات خود به مردم به سرعت و دقیق طبق مفاد قراردادهای منعقده عمل کنند.

اگرچه خبر نشست رحمانی با خودروسازان و اولتیماتوم وی به آنها به سرعت خبری شد و به تیتر یک بسیاری از رسانه‌ها تبدیل شد، اما بسیاری گمان کردند که وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت نیز مانند برخی پیشینیان خود به حرف درمانی بسنده خواهد کرد اما جدیدترین اقدام صورت گرفته در صنعت خودرو چیز دیگری را نشان می‌دهد.
جدیدترین اخبار در این زمینه حکایت از آن دارد که با حکم هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا، محمدرضا سروش از مدیرعاملی این شرکت کنار گذاشته شده و میرجواد سلیمانی به جای وی منصوب شد. این موضوع نشان می‌دهد که رحمانی در دفاع از حقوق مردم با کسی تعارف نداشته و هر جا لازم باشد به سرعت تصمیمات لازم را اتخاذ و اجرایی خواهد کرد.
تغییر مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در شرایطی که برخی از خریداران خودروهایی همچون پراید و تیبا از تاخیر در تحویل خودروهایی که پیش خرید کرده‌اند ناراضی هستند، بهترین پاسخ به اعتراض مردمی است که از برخی سوءمدیریتها در بخش‌هایی از صنعت خودرو ناراضی هستند.
اقدام وزیر صنعت، معدن و تجارت نشان داد که اگر مسوولان به وظایف حاکمیتی و نظارتی خود به سرعت و بدون تعارف عمل کنند، نه تنها خشنودی و جلب اعتماد مردم را به دنبال خواهد داشت بلکه در نهایت به سود کلیت سیستم و نظام نیز خواهد بود.

رضا رحمانی در شرایطی چندی پیش با رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلید مهمترین وزارتخانه اقتصادی کشور را در دست گرفت که بخش تولید و صنعت به دلیل تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا تحت شدیدترین فشارها قرار دارد.
در این میان صنعت خودرو و قطعه‌سازی به طور مستقیم هدف تحریم‌های آمریکا قرار گرفته و آمریکایی‌ها با آگاهی از نقش و جایگاه این صنعت در ایجاد و حفظ اشتغال در اقتصاد ایران، شدیدترین فشارها را به آن وارد می‌کنند.

در این شرایط وزیر صنعت به درستی به آسیب شناسی درونی صنعت خودرو پرداخته و تلاش می‌کند علاوه بر مقابله با تحریم‌های یکجانبه آمریکا و خنثی کردن دشمنی‌های خارجی، برخی ضعف‌ها و سوءمدیریت‌های داخلی را نیز برطرف کند.
تغییر مدیرعامل سایپا نیز در همین راستا صورت گرفت که امیدواریم با استقرار هرچه زودتر تیم جدید شاهد بهبود وضعیت در دومین خودروسازی بزرگ کشور باشیم.
رحمانی به خوبی دریافته که اگرچه مردم دشمنی‌های آمریکا و اقدامات خصمانه این کشور بر ضد منافع خود را درک می‌کنند اما توقع ندارند که در داخل نیز به دلیل سوءمدیریت برخی مدیران تحت فشار قرار گیرند. تغییر مدیرعامل سایپا پیام وزیر صنعت، معدن و تجارت به مردم برای جلب اعتماد آنها بود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود