امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
07/2 1396

 

گروه چهارسوق - کتاب راهبردی برای درآمد پایدار شهری به قلم دکتر مهدی آزادواری در خصوص بررسی راهکارهای دستیابی به درامدهای پایدار شهری منتشر شد.

 در این کتاب،  به توضیح و تشریح مواردی نظیر مفهوم پایداري، مفهوم توسعه پایدار، شکل پایدار شهري، توسعه پایدار شهري، شاخص‌های توسعه پایدار شهري،  راهکارهاي رسیدن به شهر پایدار، مهم‌ترین ملاحظات در ایجاد شهر پایدار، ملاحظات زیست محیطی در برنامه ریزي شهر پایدار، ملاحظات اقتصادي در برنامه ریزي شهر پایدار، ملاحظات اجتماعی در برنامه ریزي شهر پایدار، نقش برنامه ریزي شهري در ایجاد شهر پایدار، مدیریت مالی شهري ، درآمد پایدار و غیره پرداخته شده است.

اداره شهرها و اعمال مدیریت شهري مستلزم در اختیار داشتن منابع درآمدي مستمر، مطمئن و بدون تبعات سوء است، بنابراین بحث منابع مالی شهرداری‌ها می‌بایست به عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل اداره شهرها مورد توجه قرار بگیرد. از طرفی، پیچیدگی خدمات رسانی و مدیریت مالی و اداري آن‌ها، موجب شده که تأمین منابع مالی پایدار و مدیریت شهري متمرکز جوابگو نبوده و می‌طلبد تا به منظور جوابگویی و خدمات رسانی متناسب با نیازهاي روز شهروندان و به دلیل عدم امکان هماهنگی منابع و مصارف در فصول مختلف سال، به مشارکت بخش خصوصی و تأمین منابع و جذب پتانسیل‌های لازم براي پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای توجه ویژه شود. 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود