امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
05/20 1396

گروه چهارسوق- دوره آزمون و خطا به سرآمده است وباید از وزرایی درکابینه دوازدهم استفاده شود که توانمند و مجرب باشند که وزیر پیشنهادی صنعت یکی از این شخصیت هاست.

جلال محمود زاده نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راز پول، وزارت صنعت، معدن و تجارت را حساس توصیف کرد و گفت: این وزارتخانه به سه وزیر نیاز دارد زیرا هر کدام از زیر مجموعه های این وزارتخانه،  گستردگی های زیادی دارد.
وی گفت: متاسفانه برخی ها سعی دارند به واسطه زحماتی که در ایام انتخابات کشیده اند یا به واسطه سفارش هایی که از هر طرف صورت می گیرد، نظرات خودشان را به آقای روحانی تحمیل کنند اما در نهایت انتخاب کابینه صورت گرفت .
محمود زاده یکی از بهترین وزرای پیشنهادی را محمد شریعتمداری دانست و گفت: ایشان تسلط بسیار خوبی بر وزارت صنعت، معدن وتجارت دارد و در گذشته نیز مدیریت بر وزارت بازرگانی را در کارنامه خود دارد.
وی با اشاره به اینکه از نزدیک با آقای شریعتمداری همکار بوده است، گفت: ایشان فردی مسلط است که مشکلات اقتصادی را به خوبی می شناسد و از درد صنایع خبر دارد و اگر درست توصیف کنیم، آقای شریعتمداری زبان صنعت را به خوبی متوجه می شود.

نماینده مهاباد به تشریح دلایل ادغام وزارت خانه های صنعت و معدن  با بازرگانی در گذشته پرداخت و گفت: هدف از این ادغام درک مشکلات صنایع بود تا بتوانیم آنچه وارد می کنیم به صنعت لطمه نزند و از سوی دیگر آنچه تولید می کنیم به اندازه ای با کیفیت باشد که بتوانیم صادر کنیم.

وی با تاکید بر اینکه وزیر پیشنهادی صنعت نگاه مثبتی به تولید داخل دارد گفت: مشکل اصلی ما این است که تولیدات داخلی از رقابت پذیری کمتری با مشابه خارجی برخوردار است و همین امر باعث می شود تا هنگام عرضه کالای داخلی با مشکل مواجه شویم.
محمودزاده تولید داخلی را نیازمند حمایت دانست و گفت: مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی تاکید کرده اند و بخشهای تولیدی باید مورد توجه خاصی قرار گیرد. بنابر این به وزرایی در دولت دوازدهم نیاز داریم که بتوانند سیاستهای کلان کشور را اجرا کنند و باور من بر این است که آقای شریعتمداری یکی از توانمند ترین افرادی است که از عهده مسوولیتهایش به خوبی برمی آید.
وی در پاسخ به اینکه گمان می کنید نظر نمایندگان مجلس نسبت به محمد شریعتمداری چگونه باشد گفت: نظر مجلس به وزیر پیشنهادی صنعت،معدن و تجارت مثبت است و رای اعتماد خوبی از مجلس شورای اسلامی خواهد گرفت.  .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود