امروز: سه شنبه، 28 فروردین 1403
09/17 1392

ایران و جهان - هر چند که سطح تعامل ایران و آمریکا محدود است ولی درخواست هایی از دو طرف برای تشکیل این اتاق وجود دارد.
حمید صافدل گفت: فراِیند تشکیل اتاق مشترک ایران و آمریکا در حال مذاکره و هنوز نهایی نشده است.
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در حوزه تجارت خارجی، با بیان اینکه اساسا در توسعه تجارت خارجی سه نقش محوری برای اتاق بازرگانی قابل تصور است، گفت: اولین نقش اتاق تعامل با دولت در بررسی موانه و محدودیت های کسب و کار است.
وی در گفتگو با خبرنگار ایران و جهان اظهار داشت: یکی از مصادیق این مسئله، تلاش اتاق در تصویب قانون بهبود مستمر کسب و کار است.
صافدل گفت: تاکنون زیرساخت های لازم فراهم شده است که اعضای اتاق بایستی از این چارچوب برای تعامل با دولت استفاده کنند.
وی تعامل با نهادها و تشکل های بین المللی را از دیگر نقش های محوری اتاق دانست و افزود: اتاق در چارچوب یک برنامه منسجم می¬توان در تعامل با نهادهای بین المللی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری جدید را شناسایی و به فعالان اقتصادی داخل کشور معرفی کند.

صافدل با اشاره به در حاشیه بودن برخی از بنگاه های ملی، خاطر نشان کرد: نقش سوم اتاق بازرگانی تعامل با بنگاه های بزرگ ملی است. مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در حوزه تجارت خارجی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد اتاق در این سه زمینه، تصریح کرد: اتاق در دوره نهاوندیان عملکرد خوبی در این زمینه ها داشته است.

وی تعامل با اصحاب رسانه، تعامل با تشکل های بین المللی و بسترسازی برای فضای کسب و کار را از نقاط مثبت عملکرد نهاوندیان برشمرد و افزود: امید است شافعی نیز بر همین مسیر حرکت کند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود