امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
09/24 1392

ایران و جهان - بعد از انتشار خبر استعفای دسته جمعی اعضای اتاق بازرگانی،  صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اخبار شنیده ها از این اتاق حکایت از آن دارد که شافعی با استعفای دو نفر از مدیران ارشد اجرایی موافقت کرده و دو نفر تا چند هفته دیگر خلع مسئولیت خواهند شد.

به گزارش ایران و جهان، میرابوطالبی که از دیپلمات های بازنشسته وزارت امور خارجه است، در سمت مدیر امور بین الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اولین نفری است که با استعفای وی موافقت شده است. 

هیئت رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بر تغییر وی متفق القول هستند و اولین تغییر مدیریتی در اتاق بعد از رییس اتاق وی خواهد بود. از انتقادات جدی به میرابوطالبی رویکرد منفعلانه وی در خصوص توسعه روابط اقتصادی بین المللی در دوران تحریم بوده است. طبق اظهار نظر یکی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق ایران نارضایتی نسبت به عملکرد وی از حدود یک سال پیش اعلام شده بود.

سید مهدی میرابوطالبی، سفیر سابق ایران در پاریس و معاون امور بین الملل اتاق ایران آذرماه سال 1390با حکم محمد نهاوندیان به معاونت امور بین الملل اتاق ایران رسید.
او دانش آموخته مهندسی سیویل از دانشگاه کلمبیا میسوری ایالات متحده امریکا است. او سوابقی همچون مشاور وزیر نیرو در امور آب، وزارت امور خارجه- اداره دوم غرب اروپا، کاردار سفارت ایران در فرانسه، سفیر ایران در ترکمنستان، مدیرکل هماهنگی و راهبری روابط اقتصادی و سرپرست معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه و سفیر ایران در فرانسه، قائم‌مقام و معاون سیاسی استانداری خراسان، قائم‌مقام سازمان گسترش، مؤسس مهاب قدس، سازنده سدهای کارده، طرق و مرودشت، عضو هیأت مدیره هپکو، عضو هیأت مدیره پارس‌خودرو، اولین مدیرعامل منطقه وی�?ه اقتصادی پارس (عسلویه) و مدیر سازمان اقتصادی آستان‌قدس‌رضوی را در کارنامه کاری خود دارد.


نفر بعدی حسین نقره کار شیرازی ، دبیر کل اتاق بازرگانی ایران است. اعضای نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز بر این اعتقاد هستند طبق اعلام عضو نمایندگان اتاق ایران مدیریت نقره کار شیرازی کاملا وابسته به شخص نهاوندیان بود و ایشان هیچ استقلالی در مدیریت نداشتند. شایان ذکر است نقره کار شیرازی در آبان 1390به پیشنهاد محمد نهاوندیان و تصویب هیأت رییسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، به عنوان دبیرکل اتاق ایران منصوب شده بود. 
همچنین در روزهای اخیر و در سی و چهارمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، محسن بهرامی ارض اقدس، محمد پارسا و ابوالحسن خلیلی به دلیل خروج از شرکت‌هایی که از طرف آن‌ها وارد اتاق تهران شده بودند، برای حضوردر این جلسه منع شده بود که این مسئله طی نامه ای از سوی نقره کار به آنها اعلام شده بود .

اما در حالی دبیر کل اتاق بازرگانی ایران اعلام کرده که این سه نفر دیگر نمی توانند به عنوان عضو هیات نمایندگان در جلسات شرکت کنند که وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس شورای عالی نظارت بر تشکل‌های اقتصادی صراحتا اعلام کرده بود که باید به این افراد سه ماه فرصت داده شود تا بتوانند به عنوان یک شخص حقیقی در جلسات اتاق بازرگانی تهران کارت عضویت گرفته و به عنوان اعضای هیات نمایندگان حضور یابند. 

حسین نقره کار شیرازی که در آخرین انتخابات هیات نمایندگان اتاق ایران، ریاست هیات نظارت بر انتخابات را بر عهده داشت، دانش آموخته مدیریت ادارى از آمریکا است. وی ضمن دارا بودن تجربه تدریس در دانشکده های مختلف، سال ها در کسوت مدیریت، در مراکز مختلف دولتی و آکادمیک، منشا خدمات بسیاری بود. معاون بانک صادرات، معاون وزارت نفت، معاون وزیر و قائم مقام و نیز سرپرستی وزارت بازرگانی، استاندار فارس، سفیر جمهورى اسلامى ایران در کشور اتریش و سفیر در سازمان ملل ویونیدو، سفیر جمهورى اسلامى ایران در کشورهاى نرو�? و ایسلند، رئیس هیئت مدیره شرکت پشتیبانى ساخت و تهیه کالاى نفت تهران، رئیس دانشکده هاى بازرگانى بیمه و علوم بانکی و رئیس دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه از جمله مناصبی بوده اند که وی آن ها را تجربه کرده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود