امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
12/5 1392

ایران و جهان - درحالی که بیش از هفت روز از درخواست ارایه مستندات در خصوص اخذ رتبه پنجم گمرکات کشور در هشت سال گذشته می گذرد اما هنوز اقدامی در این رابطه از سوی سازمان گمرکات کشور صورت نگرفته است.
این درحالیست که چندی پیش رییس کل گمرک ایران با بیان اینکه هشت سال پیش وقتی گمرک را ترک کردم، جزو پنج گمرک برتر دنیا بودیم، گفت: امروز در رتبه 103 قرار داریم و این برای من چیزی شبیه فاجعه است؛ البته در این رابطه هنوز مستندی منتشر نشده است.
حال یک سوال مطرح است که آیا در هشت سال گذشته ایران در میان کشورهای استفاده کننده از روش آسیکودا در پنج رتبه اول قرار داشته و یا در میان کل کشورهای جهان این رتبه را به خود اختصاص داده است؟
کشورهای استفاده کننده از روش آسیکودا عبارتند از ساموا، افغانستان، البانی، بوسنی و هرزگوین، گرجستان، کزوو، لیتوانی، مغولستان، مولداوی، بنگلادش، کلمبیا، ویتنام، ایران، یمن، اردن، لبنان، فلسطین، سوریه، بولیوی، السالوادور، نیکاراگویه، ونزوئلا و ...
مهمترین رسالت دولت یازدهم پاسخگویی شفاف به ذی نفعان خود است که مسوولین سازمان گمرکات کشور هم از این دایره خارج نیستند بر همین اساس با توجه به هجمه مخاطبین سایت و پرسشگری های پی در پی به منظور انتشار مستندات این ادعا مجددا از مسولین ارشد گمرک کشور خواهشمند است اگر در این رابطه سندی قابل اتکا وجود دارد برای انتشار و ارائه به مخاطبین به دفتر این سایت ارسال کنند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود