امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
01/16 1394

ایران و جهان - شرکت عمران و اقتصاد شهر موفق به دریافت استانداردهای جهانی در حوزه ابنیه از کشور کانادا شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت عمران و اقتصاد شهر ، مهدی آزادواری مدیر عامل شرکت عمران و اقتصاد شهر با اعلام مطلب فوق افزود : ایزو 2848 و همچنین ایزو 3881 از جمله ایزوهای مرتبط در حوزه ابنیه می باشد که شرکت یاد شده پس از ممیزی موفق به دریافت آنها شد.

وی تصریح کرد : استاندارد اصول و قوانین در ساخت ابنیه (ایزو 2848) اهداف هماهنگی مقیاسی را بیان کرده و قوانین کلی مورد کاربرد در تعیین ابعاد ساختمان جایگزاری و اندازه اجزای سازنده ، تجهیزات و اتصالات را مشخص می کند و هماهنگی مقیاسی در طراحی انواع ساختمان ، طراحی و تولید تجهیزات مختلف ساختمان سازی را کاربرد دارد. آزادواری تصریح کرد : هدف اصلی کمک به اصولی سازی و صنعتی کردن حوزه ساختمان سازی و صنایع وابسته است ، این گونه اجزای ساختمانی با اندازه های استاندارد تهیه شده و بطور مناسب در محل نصب و برقرار می شوند و بنابراین صرفه اقتصادی ساختمان بهبود می یابد.

وی تسهیل همکاری بین طراحان ، تولید کنندگان ، توزیع کنندگانو پیمانکاران ساختمانی، استفاده از اجزای ساختمانی استاندارد در ساخت انواع بنا ، در مرحله طراحی ، آماده سازی نقشه های ساختمانی و تعیین سایز و مکان هر یک از اجزای ساختمان و ارتباط آن با اجزای دیگر و بطور کل با خود ساختمان ، بهبود اندازه استاندارد اجزای ساختمان ، قابلیت تعویض و جایگزینی اجزا دارای هر نوع مواد ، شکل یا روش های تولید ، آسان سازی روند ساخت با اصولی سازی نصب و جایگزاری اجزای ساختمان و اطمینان از هماهنگی ابعادی بین اجزای نصب شده (تجهیزات ، مخزن ها و وسایل دیگر) با سایر قسمت های ساختمان را از دیگر اهداف ایزو یاد شده ذکر کرد.
آزادواری در پایان ، از استاندارد جهانی نقشه های ساخت و ساز (ایزو 3881) به عنوان دیگر استانداردی که عمران و اقتصاد شهر موفق به دریافت آن شد ، یاد کرد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود