امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
05/17 1394

ایران و جهان - مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو از ايجاد شركت صادراتي در حوزه مهندسي، طراحي و تامين قطعه خبر داد و گفت: با راه اندازی این شرکت زمينه همكاري قطعه سازان داخلي با برندهاي مطرح جهاني فراهم مي آيد و اين امر علاوه بر تاثير مستقيم بر افزايش كيفيت توليدات، توان شركت هاي ما را نيز افزايش مي دهد.

به گزارش ايكوپرس، مهندس هاشم يكه زارع در ديدار از شرکت اورند پلاستیک با بيان اين كه شركت جديد مي تواند از راه هاي مختلف در اين عرصه فعاليت كند، اظهار كرد: با توجه به توافق هسته ای و ایجاد فضای مثبت بین المللی، اين شركت در وهله نخست مي تواند قطعات مورد نياز براي محصولات صادراتي را تامين كند. در شيوه ديگر نيز قطعات طراحي و توليد شده مي توانند وارد بازارهاي صادراتي شوند.


وي افزود: يكي از مواردي كه در فصل جديد از همكاري هاي بين المللي گروه صنعتي ايران خودرو با شركت هاي خارجي دنبال مي شود، به دست آوردن سهمي قابل قبول از بازار خودرو و قطعه منطقه است.

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو ادامه داد: هدف گذاری برای خودرو ساز شدن به معنی واقعی از دو سال گذشته آغاز شده و 80درصد از تحقق اين هدف مهم به دوش قطعه سازان است و شركت ساپكو بايد آن را اجرایی کند. 
مهندس یکه زارع افزود: شركت ساپكو در برهه اي از فعاليت خود تنها به تامين كننده قطعه تبديل شد؛ اما وقت آن رسيده كه بحث مهندسي و تحقيق و توسعه را در اولويت كاري خود قرار دهد. از اين رو راه اندازي شركت جديد نيز تا اندازه زيادي مي تواند به تحقق اين امر مهم كمك كند.

ارتقای کیفیت صنعت قطعه
مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو با اشاره به ضرورت ارتقای صنعت قطعه گفت: شرايط فعلي و آينده صنعت خودرو ايجاب مي كند كه قطعه سازاني توانمند، سكان كار را به دست گرفته و با تكيه بر توليد كيفي پيش ببرند.

وی اظهار كرد: متاسفانه در يك برهه زماني، فشارهاي خارجي و سوء مديريت باعث شد تا خودروسازان از مقوله كيفيت غافل شوند كه نتيجه آن را در گلايه هاي امروز مشتريان مي بينيم.
 یکه زارع افزود: امروزه شاهد هجمه زيادي نسبت به خودروسازان هستيم كه باوجود غيرمنصفانه بودن بخشي از آن ها، بايد قبول كنيم كه برخي انتقادها نيز وارد است، زيرا مديران اين صنعت پيش تر اجازه دادند تا فضاي كاري آن ها سياسي شود و امروز نتيجه آن را شاهد هستيم.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بيان اين كه رويكردي كه در حوزه تامين قطعات خودروسازي وجود دارد، با آن چه در شركت هاي موفق و پيشرفته دنيا دنبال مي شود، متفاوت است، اظهار كرد: در گروه صنعتي ايران خودرو تاكيد و توان خود را روي افزايش كيفيت محصولات گذاشته و از دو حوزه معاونت كيفيت و ساپكو خواسته ايم حتي اگر تیراژ توليد کاهش یابد از مقوله كيفيت غافل نشوند.
 یکه زارع ادامه داد: بايد اجازه بدهيم كه قطعه سازان در حيطه كاري خود توسعه و ارتقا پيدا كنند و با توليد و تامين قطعات كيفي، بر كيفيت محصولات نهایي تاثير بگذارند. 
مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو گفت: خودروسازان و قطعه سازان مسافران يك كشتي هستند و صنعتگران عرصه توليد خودرو و قطعه بايد با هم افزایي مناسب براي توسعه اين صنعت گام بردارند.


مدیرعامل شرکت اورند پلاستیک نيز در اين ديدار اظهار كرد: مهندس يكه زارع همراهي خودروسازان و قطعه سازان را به نشستن در يك كشتي تشبيه كردند و من مي خواهم بگويم قطب نماي اين كشتي بايد توليد با كيفيت باشد.


حميدرضا صمدي ادامه داد: بي شك كيفيت بايد سرلوحه كارها و برنامه هاي ما باشد و لازم است خودروسازان و قطعه سازان خود را براي حضور در عرصه هاي جهاني و بازار رقابتي بين المللي آماده كنند.

وي به فضاي جديد پيش آمده براي صنعتگران كشور در دوران پساتحريم نيز اشاره كرد و افزود: اين فضاي ايجاد شده زمينه حضور صنعتگران در عرصه بين المللي را فراهم مي آورد اما در اين عرصه، سخت افزارها مشابه هستند و منابع انساني نيز مهياست اما آن چه مي تواند برتري را ايجاد كند، مهندسي و كيفيت است.

گفتني است، مهندس يكه زارع به همراه تعدادي از مديران ارشد گروه صنعتي ايران خودرو از بخش هاي مختلف شركت اورند پلاستیک ديدن كردند و از نزديك با فعاليت ها و اقدامات اين شركت آشنا شدند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود