امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
04/20 1395

گروه چهارسوق - مدیر عامل شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت : موضوع یکپارچه سازی صادرات پتروشیمی باید ظرف حداکثر ۳ ماه به سرانجام برسد.

به گزارش پایگاه خبری راز پول،مهدی شریفی نیک نفس در گفت و گو با" نفت ما " در خصوص طرح یکپارچه سازی واحد های بازرگانی پتروشیمی تحت یک برند واحد اظهار داشت: به لطف خدا اهمیت حل این موضوع را همه دست اندرکاران درک کردند و تمام تلاش به سمت بهبود شرایط کنونی متمرکز شده است .

وی با اشاره به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به 120 میلیون تن طی سال های آینده و ضرورت یکپارچگی در صادرات محصولات پتروشیمی تصریح کرد:حضور به موقع خانم مهندس شاهدایی در شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران فرصت است چرا که ایشان این موضوع را به خوبی درک کرده اند و دنبال این هستند که تمرکز در صادرات را به سرانجام برسانند و از طرفی باید کمی هم شرکت های پتروشیمی به خاطر منافع ملی و پرچم کشورمان از خودگذشتگی نشان بدهند.

مدیر عامل شرکت بازرگانی پتروشیمی تصریح کرد: پتروشیمی ایران وقت زیادی ندارد، اگر یکپارچگی در صادرات بوجود نیاید دیگر خریداری در دنیا روی محصولات پتروشیمی ایران حساب نخواهند کرد، نباید فراموش کرد که فرصت در حال از دست رفتن است.

شریفی با تاکید بر اینکه همصدایی در فروش محصولات در بازارهای خارجی بسیار مهم است گفت: در شرایط فعلی به گونه ای محصولات پتروشیمی ایران در بازارهای بین المللی عرضه می شود که گویی روی دستمان مانده است .

وی افزود: امروز سابیک عربستان یک واحد R&D در تگزاس امریکا با 120 دانشمند ایجاد کرده که تحقیقات وسیعی در مورد توسعه تکنولوژی های این صنعت دارد ؛ چرا ما نباید چنین فعالیت هایی داشته باشیم؟! بنابراین ملاحظه می شود که رقبای منطقه ای ما بیکار ننشسته اند و از عدم یکپارچه گی ما چه در بحث تولید و چه در بخش صادرات نهایت استفاده را برده اند.

شریفی با اشاره به اینکه سیاستگذاری در صنعت پتروشیمی اصل مهم امروز است گفت: امروز به دلیل مشکلات مالی و نقدینگی، بسیاری از شرکت های پتروشیمی سعی دارند تا به بازارهای قدیمی ورود کنند و در آنجا با هم به رقابت می پردازند که این مساله به یک دغدغه جدی در بازارهای جهانی تبدیل شده است.

وی گفت: سهامداران بازرگانی پتروشیمی اعلام کردند که آماده هر گونه تعامل برای حل این مشکل در جهت یکپارچه سازی صادرات محصولات پتروشیمی با نقش حاکمیتی شرکت ملی صنایع پتروشیمی هستند؛ خوشبختانه انجمن صنفی پتروشیمی در حال مطالعه نحوه ایجاد سازوکار صادرات محصولات پتروشیمی است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود