امروز: چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
12/18 1394

گروه چهارسوق - بالاخره نورزاده از ریاست هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران( ایدرو) هم رفت و گزینه جایگزین وی از وزارت نفت آمده است .

یک منبع آگاه در گفت و گو با پایگاه خبری راز پول اذعان دارد که پس از برکناری سیدرضا نورزاده از ریاست هیات مدیره سایپا وی از ریاست هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران - ایدرو نیز کنار رفته و گزینه جایگزین وی منصور معظمی معاونت پیشین برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت به جای وی آمده است .
در روزهای گذشته پایگاه خبری راز پول برخی دلایل اختلافات در سایپا را نیز عنوان کرده بود. در این گزارش عنوان شد برخی اذعان دارند که منصوبان هیات مدیره این خودرو سازی به دو قطب قوی در دولت ختم می شوند که در واقع به حلقه های هیات مدیره فعلی متصل هستند . به گفته آگاهان برخی اختلافات ریشه در همکاری با رنو دارد . رنو که همزمان با تحریم ها بازار خودروی ایران را به اصطلاح در آب نمک نگه داشته بود پس از تحریم ها اظهار تمایل به حضور در بازار ایران دارد . بر این اساس برخی اعضای هیات مدیره سایپا اعتقاد دارند که ریشه برخی ضرر و زیان های فعلی این شرکت در کم کاری های رنو است و همکاری با این شرکت یکی از محل های اختلاف در هیات مدیره این شرکت است .همان طور که در گروه خودرو سازی ایران خودرو نیز برای حضور پژو حرف و حدیث هایی بود که با سرمایه گذاری پژو در کشور این قائله ختم به خیر شد .

حال با رفتن نورزاده از ایدرو نیز به نظر می رسد که قرار است نقش ایدرو در هیات مدیره سایپا نیز کم شود چراکه گزینه جایگزین ایدرو در هیات مدیره نیز فرد دیگری انتخاب شده است .

با این وجود به نظر می رسد که نورزاده از هیات مدیره سایپا کنار رفته و جای خود را به معظمی داده است .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود