امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
01/23 1401

گروه چهارسوق - اگر می خواهید یک استارت آپ با بودجه کم راه اندازی کنید، باید خلاق و مدبر باشید. این کار به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد، اما ارزشش را دارد.

اگر می خواهید یک شرکت اینترنتی راه اندازی کنید و پول ندارید، ‌باید زمان داشته باشید. اگر زمان و تجربه کار در توسعه هر یک از محصولات، طراحی یا مهندسی را دارید، شما می توانید به چیزهای زیادی دست پیدا کنید. متیو رامیرز، تحلیلگر کسب و کار در یادداشتی در نشریه فوربز به شش نکته درباره راه اندازی یک استارت آپ وب بدون پول پرداخته است.

این چیزی است که من از طریق تاسیس شرکت خودم به طور مستقیم یاد گرفتم. من با بودجه 300 دلار شروع کردم و اکنون شرکت من سودآور است.

 

1.هم‌بنیانگذاران ماهری را بیابید که برای حقوق صاحبان سهام کار کند.

آنچه را که نیاز دارید و می خواهید در یک هم‌بنیانگذار تعیین کنید. آیا به فردی با مهارت های فنی، سابقه تجاری یا شخصی برای کمک در طراحی نیاز دارید؟

هم‌بنیانگذار ایده آل کسی که می تواند بسیاری از کارها را در تخصص خود انجام دهد و بعدا می تواند با رشد کسب و کار، این وظایف را به طور موثر واگذار و مدیریت کند.

برای پیدا کردن چنین موردی، با دیگر کارآفرینان ارتباط برقرار کنید و در رویدادهای استارت آپی شرکت کنید. از دوستان خود بپرسید که آیا کسی را می شناسند که برای استارت آپ شما مناسب باشد. مطمئن شوید که تمام کاندیداها را با دقت بررسی کنید. اگر این افراد را شخصا نمی شناسید، از افرادی که در گذشته با آنها کار کرده اند، صحبت کنید.  

 

2.از تحقیقات کلیدی برای به حداقل رساندن ضرر استفاده کنید.

برای ایجاد یک کسب و کار بزرگ و جالب، مطمئنا باید پرس و جوهایی با حجم جستجوی ماهانه کافی برای تقویت عملیات خود پیدا کنید. با فرض رعایت تمام این معیارها، ممکن است یک ایده برنده داشته باشید. در این تحقیق می توانید از ابزارهایی مانند Wordtracker یا Google Trends برای تعیین کلمات کلیدی برای بازار خود استفاده کنید.

 

3.خودتان محصول را بسازید.

اگر می خواهید یک استارت آپ با بودجه کم راه اندازی کنید، باید خلاق و  مدبر باشید. این کار به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد، اما ارزشش را دارد. حتی اگر نحوه کدنویسی نمی دانید، می توانید از یک سرویس محیطی کم یا بدون کد استفاده کنید.

 

4.منظم باشید.

حتی اگر به دنبال پولی برای سرمایه گذاری در استارت آپ خود نیستید، همچنان باید یک طرح تجاری و نقشه راه محصول ایجاد کنید. این به شما کمک می کند که ایده های خود را روی کاغذ بیاورید، چشم انداز ایجاد کنید و پیشرفت خود را در طول زمان پیگیری کنید.

برای الگوهایی در این زمینه و بسیاری دیگر، تعدادی منبع آنلاین در دسترس کارآفرینان استارت آپی وجود دارد. هرچه بیشتر بتوانید درباره مشکلات بیاموزید، احتمال دارد از اشتباهات بیشتری اجتناب کنید.

درس گرفتن از اشتباهات دیگران بسیار سخت تر از اشتباهات خودمان است، اما همچنین هزینه بسیار کمتری دارد و بنابراین ارزش تلاش را دارد.

 

5.محتوا تولید کنید.

اکنون می توانید براساس کلمات کلیدی که در مراحل بالا کشف کرده اید، محتوا بسازید. بهترین راه برای شروع بازاریابی استارت آپ بدون پول، نوشتن پست های وبلاگ، مقالات و ... است.

این به شما کمک می کند تا نام شرکت خود را پیدا کنید و فالوئر جمع کنید. محتوای خود را به طور منظم به روز کنید و مطمئن شوید که با هر پست، خواسته های خاصی را هدف قرار خواهید داد.

 

6.بک‌لینک بگیرید.

می تواند با پاسخ دادن به سوالات روزنامه نگاران و ارسال مقاله برای رسانه هایی با اعتبار دامنه نسبتا بالا شروع به دریافت بک‌لینک کنید. روی پاسخ دادن به سوالات و نوشتن محتوای تمرکز کنید که در حیطه تخصص شماست، چرا که شانس بیشتری برای انتشار دارند.

حتما محتوای مطالب خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا دیگران با شما و برند شما آشنا شوند.

 

*در نهایت، مدبر باشید.

 اینها تنها شش نکته هستند، اما فکر کردن به آنها به شما کمک می کند تا گزینه های خود را به عنوان یک کارآفرین افزایش دهید. تنها زمانی که مسیرهای کم هزینه خود را به پایان رساندید و مقداری درآمد به دست آوردید می توانید راه های گران تر برای رشد را در نظر بگیرید.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود