امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
12/9 1400

گروه چهارسوق - اتاق اصناف ایران طی اطلاعیه‌ای نسبت به خطرات استفاده از گازهای اشتغال‌زا و سمی برای پر کردن بادکنک توسط شهروندان و واحدهای صنفی هشدار داد.

به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده که بعضی از افراد ناآگاه برای پر کردن بادکنک‌های جشن‌ و همایش به جای گاز هلیوم از گازهای اشتعال‌زا و سمی ارزان قیمت از جمله گاز نیتروژن استفاده می‌کنند که فوق‌العاده خطرناک است و قدرت انفجار و تخریب بالایی دارد.

به همین خاطر، اتاق اصناف ایران در ابلاغیه‌ای، با اشاره به نامه‌های مکرر اتحادیه کشوری صنف فروشندگان و تولیدکنندگان گازهای طبی و صنعتی به اتحادیه‌ها و نهاده، اتاق‌های اصناف سراسر کشور را موظف کرده تا برای حفظ جان شهروندان و جلوگیری از هرگونه حوادث ناگوار به اتحادیه‌های مرتبط و واحدهای صنفی اطلاع‌رسانی کنند و نظارت کافی برای استفاده نشدن از گاز نیتروژن در واحدهای صنفی داشته باشند.

 گاز هلیوم، گازی است بی‌خطر و غیرقابل اشتعال که به علت سبکتر بودن از هوا، در بالن‌ها و بادکنک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت این گاز، عده‌ای از گاز خطرناک نیتروژن استفاده می‌کنند.

حدود دو ماه پیش هم رئیس اتحادیه کشوری گازهای طبی و صنعتی از فوت دو نفر به دلیل حادثه ناشی از استفاده از گاز هیدروژن در بادکنک در روزهای اخیر خبر داده و هشدار داده بود که افزایش قیمت گاز هلیوم باعث شده تا عده‌ای سودجو برای شارژ بادکنک و بالن‌ها در مراسم‌های تولد و مناسبت‌ها از گاز هیدرژون به جای گاز هلیوم استفاده کنند که ممکن است منجر به آتش سوزی یا انفجار شود.

در همان زمان قیمت هر سیلندر ۵۰ لیتری گاز هلیوم هشت میلیون و هر سیلندر ۴۰ لیتری گاز هیدروژن حداکثر ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده بود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود