امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
06/27 1400

 

گروه چهارسوق - شرکت متبوعش حدود 2 هزارمیلیارد تومان از منابع شرکت های بیمه را قفل کرده است و او قائم مقام مالی و اقتصادی همان شرکت است و امضایش در کنار امضای مقیمی مدیرعامل مجموعه ذیل صورت های مالی دیده می شود، اما چرا حالا بررسی عملکردش اهمیت دارد؟


زمزمه حضور یکی از مدیران خودرویی که مبالغ قابل اهمیتی از منابع شرکت های بیمه را بنابرآمارهای سال 1399 پرداخت نکرده بود(ایرانخودرو)، حالا برای بیمه مرکزی شنیده می شود.


او دانش آموخته ای دیگر از دانشگاه امام صادق (ع) است.

اصغرابوالحسنی هستیانی متولد 1345دارای مدرک تحصیلی دکترا در رشته اقتصادی  و کارشناسی ارشد در رشته معارف اسلامی و اقتصاد از دانشگاه امام صادق (ع) ظاهرا این روزها یکی از گزینه های مطرح برای رئیس کلی بیمه مرکزی است.
 

او که هم اکنون نائب رئیس هیات مدیره و قائم مقام مالی و اقتصادی گروه صنعتی ایران خودرو است و چندی پیش جایگزین عباس حاج فتحعلی ها (که در هفته اول مهر سال 98 به این عنوان منصوب شده بود ) شد، نامش در کنار سایر گزینه ها برای ریاست کلی بیمه مرکزی شنیده می شود.


این روزها در حالی نام او برای حضور در راس هرم بیمه مرکزی مطرح شده که بررسی صورت های مالی ایران خودرو در سال گذشته یعنی در سالی که امضای ابوالحسنی ذیل صورت های مالی است، از قفل 2 هزار میلیارد تومای منابع بیمه ای در این شرکت خودروسازی خبر می دهد.  منابع بیمه ای و تمرکز بخش قابل توجهی از فعالیت ها در یک کارگزاری متعلق به شرکت ایران خودرو از مباحث مهمی است که صنایع خودرو سازی و بیمه را بهم مرتبط کرده است.


بنابر شنیده ها، وی طی دستوری  به کلیه شرکت های زیرمجموعه ایران خودرو از  آنها خواسته بود از طریق شرکت کارگزاری و بیمه گر زیرمجموعه خود نسبت به تجمیع فعالیت های بیمه ای شرکت های گروه ایران خودرو و مجموعه های وابسته فعالیت کنند.


ابوالحسنی پیش از این نیز معاون اقتصادي بانك مركزي و  معاون وزير اقتصاد در امور بانك ، بيمه و نظارت بر اجراي سياست‌هاي كلي اصل 44 قانون اساسي بوده است.


اما آیا او می تواند کرسی ریاست بیمه مرکزی را از تحویل بگیرد؟ و حالا در این سوی میدان برای نقد شوندگی هرچه بیشتر منابع شرکت های بیمه تلاش کند؟


لازم به اشاره است که بنابر مصوبه هیات وزیران سرمایه تاسیس شرکت های بیمه در سال گذشته 150 میلیارد تومان بود و در سال جاری به 300 میلیارد تومان رسیده است. بدهی ایران خودرو به شرکت های بیمه چند برابر تاسیس یک شرکت بیمه ای بوده است؟

.

  1. میهمان
    پاسخ 27 شهریور 1400 17:41 یه غریبه
    علیرغم اینکه …. در زمان معاونت بانک وبیمه وزارت دارایی بصورت حقوقی عضو شورای عالی بیمه بوده ولی هیچگاه ایشون تفاوت نمایندگی بیمه و کارگزاری بیمه را نمی دانست و هنوز هم نمی داند اگر … به برج بیمه مرکزی برود نه از بابت ناکارامدی رییس فعلی بیمه مرکزی است، بلکه از باب این است که وزیر دارایی جدید، دکتر خاندوزی دو درس خود را در دانشگاه با ایشون گذرانده و باید حق شاگردی خود بر ایشان را ادا کند با این انتصابات اقای رییسی درجا خواهد زد

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود