امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
05/23 1400

گروه چهارسوق - خون مسئولین گمرک از خون کادر درمان رنگین تر نمی باشد که تیم پزشکی جان خود شبانه روز در دست گرفته و در حال خدمت هستند ولی برخی از مسئولین گمرک با خونسردی بخواهند برخی از کالاهای حیاتی را با تاخیر ترخیص کنند و ضربات جبران ناپذیری به مال و جان مردم بزنند.


به گزارش اختصاصی خط بازار؛ شیوع وحشتناک کرونا در کشور شرایط را بر مردم دشوار کرده و روزانه صدها نفر از عزیزمان را به کام مرگ می کشاند. عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پزشکی توسط مردم از یک طرف این مصیبت را تشدید کرده و از طرف دیگر کمبود داروهای حیاتی از جمله سرم و داروهای خاص کرونا شرایط دوچندان سخت تر نموده است. در چنین شرایطی انتظار از مسئولان کشور خدمت شبانه روز و بی وقفه است. هر مسئولی که بویی از اخلاق، انسانیت، قانون و دین برده باشد، به خود اجازه نخواهد داد که لحظه ای عافیت را برای خود طلب کند.


در بخش اقتصادی، خط مقدم این خدمت رسانی گمرک است. گمرکات کشور به عنوان مبادی رسمی ورود کالاهای اساسی به کشور می بایست در آماده باش کامل باشند. تعطیلی گمرک حتی برای یک ساعت نه تنها یک سم برای وضعیت کرونایی کشور است بلکه یک اهمال غیرتعمدی است. بسته بودن درهای گمرک در روزهای تعطیل یک اقدام دشمن یسندانه است. مگر می شود مجرای ورودی کشور آن هم در چنین روزهای بسته باشد. فاجعه تر آن است که هم درها بسته باشد و هم هیچ کس مسئول و پاسخگو در محل کار نباشد.


این چنین گمرکی متناسب با شرایط جنگی نیست. این گمرک زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست که مسئولین آن مدعی خدمت به مردم هستند. خون مسئولین گمرک از خون کادر درمان رنگین تر نمی باشد که تیم پزشکی جان خود شبانه روز در دست گرفته و در حال خدمت هستند ولی برخی از مسئولین گمرک با خونسردی بخواهند برخی از کالاهای حیاتی را با تاخیر ترخیص کنند و ضربات جبران ناپذیری به مال و جان مردم بزنند. یک ساعت ترخیص زودتر دارو برابر است با نجات جان عده ای بیشتر در بیمارستان های کشور.


اینکه بعد از پیگیری های شبانه روز معاونت فنی گمرک و با هماهنگی مسئولان اطلاعاتی و انتظامی در کمترین زمان ممکن تعداد قابل توجهی محموله داروهای اساسی برای بیماران کرونایی از مرزهای شمال غربی به کشور وارد گردد ولی در کمال تعجب بعد از این تلاش های فراوان، وقتی کامیون داران محموله ها را در روز پنج شنبه به گمرک تهران می رسانند، مسئولین حاضر در گمرک، به آنان بگویند که امکان ترخیص کالا وجود ندارد و گمرک تا شنبه تعطیل است، یک اقدام تامل برانگیز است که دستگاه های نظارتی باید به آن ورود کنند.

یعنی در شرایط جنگی کنونی که بسیاری از بیماران در بیمارستان های کشور معطل دارو هستند، امکان ترخیص کالا وجود ندارد، چرا؛ چون پنج شنبه و جمعه گمرک تعطیل است. ای کاش مسئولین مربوطه گمرک یک بند تحریمی آمریکا را برای این حرفا می آوردند تا انسان کمتر در این ماجرا غصه بخورد. موضوعی که هیچ ربطی به هیچ جای دنیا ندارد. نه آمریکا ربط دارد، نه به تحریم ها.


فقط مشکل کار در بی مسئولیتی است. مشکل در بی تعهدی است. مشکل در خونسردی و شکم سیری برخی مسئولین است. این چنین مسئولانی در چنین جایگاهی حق شان مجازات است و باید محاکمه شوند. چه عامدانه و چه غیرعامدانه این کار را کرده باشند باید محاکمه شوند. مگر می شود گمرک که یک سازمان استراتژیک در اقتصاد ایران آن هم در شرایط کنونی است بسته باشد و هیچ کس پاسخگو نباشد. پس دستگاه های نظارتی مستقر در گمرک چه می کنند؟ این مدیران برای چه از حقوق بیت المال ارتزاق می کنند؟ آیا نه این است که در خدمت مردم باشند؟

 



باز هم دست مریضاد به معاون فنی خوش غیرت گمرک که ماه ها است همه زندگی خود را وقف گمرک کرده است. مرد میدان گمرک که الحق و الانصاف شبانه روز در حال خدمت رسانی به بازرگانان و مردم است، بعد از اطلاع از عدم پذیرش کامیون داران، با حضور در گمرک تهران موضوع را پیگیری و سریعا داروها در انبارهای گمرک جاسازی می شوند تا سریعا ترخیص گردند. هرچند که برخی از حسودان و عافیت طلبان چشم خدمت رسانی چنین مدیران را در گمرک ندارند، ولی معاون فنی گمرک فقط به وظیفه خود عمل کرده است.


https://khatebazar.ir/%d8%a2%db%8c%d8%a7-%d8%ae%d9%88%d9%86-%d9%85%d8%b3%d8%a6%d9%88%d9%84-%da%af%d9%85%d8%b1%da%a9-%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%a7%d8%af%d8%b1-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d9%86%da%af%db%8c%d9%86-%d8%aa/

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود