صفحه اصلي > بازار پول > نگرش مدیریتی بانک ملی شیوه های بانک داری را متحول کرد/آغاز فصل تازه بانکداری دیجیتال در کشور

نگرش مدیریتی بانک ملی شیوه های بانک داری را متحول کرد/آغاز فصل تازه بانکداری دیجیتال در کشور


16 بهمن 1396, 19:00.

گروه بازار پول - نگرش نو و جدید مدیرعامل بانک ملی به مسائل و سبک زندگی سبب شکل گیری حرکت های جدید در بانک ملی شده است که بانک را از حالت کلاسیک قبلی خارج و به بانکی روزآمد که همراه با شیوه ها و سبک های جدید تکنولوژی و زندگی در حرکت است تبدیل کرده است.


این روزآمدی را باید در نگرش مدیرعامل بانک ملی جستجو کرد که این بانک را با مفاهیم جدیدی مانند شبکه های اجتماعی، ارائه خدمات نوین و ... متحول کرده است.

بنابراین باید انتظار داشت که بانک ملی با این نگرش و با وجود سرمایه های عظیم مادی، معنوی و البته انسانی بار دیگر به جایگاهی باز می گردد که رهبری بازار بانکی کشور را اثبات کند و رقبای دور و نزدیک خود را برای ارائه خدمات نوین و روزآمد به حرکت درآورد.

مسلما پویایی این بانک بازار بانکی کشور را به تکاپو در خواهد آورد و بانک ها را از لاک ارائه خدمات بدون نوآوری خارج می کند.


در جدیدترین اقدام این بانک پس از رونمایی از دو سامانه «بام» و «بله» امروز و در جمع کثیری از مدیران و ذی نفعان، 10 دستاورد نوین و کم نظیر نظام بانکی کشور در رویدادی موسوم به «ملی شو» رونمایی شد.

محمد رضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران در این مراسم تاکید کرد که این بانک با معرفی دو سامانه «بام» و «بله» عملا به دنیای بانکداری نوین ورود کرد و امروز با معرفی چندین محصول جدید در این حوزه، فصل تازه ای در بانکداری دیجیتال را آغاز کرد.


به گزارش رازپول ، حسین زاده در «ملی شو» که برای رونمایی از محصولات و خدمات نوین این بانک برگزار شد با بیان این که به اذعان نهادهای معتبر بین المللی، ورود بانک ملی ایران به شبکه های اجتماعی و ارائه خدمات مالی در این بستر، یکی از پیشرفته ترین روش های بانکداری دیجیتال در دنیاست، اظهار کرد: بانک ملی ایران به دنیای استارت آپ ها و فین تک ها به صورت جدی وارد شده و محصولات منحصر به فردی را در این حوزه ها طراحی و اجرا کرده است.

وی با تاکید بر این که پشتوانه عظیم بانک ملی ایران، ضامن موفقیت همه این طرح هاست، ادامه داد: نخبگان دانشگاهی و توانمند در عرصه فناوری های نو را جذب کرده ایم تا از توانایی آنها برای ارائه محصولات خلاقانه استفاده کنیم و آنچه امروز در «ملی شو» رونمایی خواهد شد، تنها بخشی از آنهاست.

حسین زاده با بیان این که «بانک آفیسر» یک خدمت بسیار پیشرفته همپای بانک های بزرگ و معتبر جهان است که بسیاری از مشتریان را از مراجعه به شعبه بی نیاز می کند، گفت: این خدمت بر بستر سامانه «بله» ارائه می شود و تحولی جدی در عرصه بانکداری کشور است.


وی در ادامه به کارت سکه، ملی فاند، ملی بازار، VTM، CRS، توریست کارت، شعبه سیار، باجه جوانه ها و رمز یک بار مصرف ملی کارت به عنوان تازه ترین محصولات ارائه شده توسط بانک ملی ایران اشاره کرد و گفت: خدمت توریست کارت پایان امسال به مناسبت رخداد «تبریز  2018» در این شهر و چند شهر بزرگ دیگر کشور عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل بانک ملی ایران همچنین از نمایش سه اثر منحصر به فرد در موزه بانک ملی ایران طی سه روز آتی خبر داد و گفت: جام زرین مارلیک از حوزه فرهنگی دریای کاسپین، جام زرین حسنلو از حوزه فرهنگی دریاچه اورمیه و تکوک زرین مادها از حوزه فرهنگی قافلانکوه با همکاری سازمان میراث فرهنگی در این مدت مهمان موزه بانک خواهند بود.


حسین زاده همچنین اعلام کرد که بانک ملی ایران از این پس دست کم سالانه یک بار، «ملی شو» خواهد داشت و در آن از محصولات و خدمات تازه اش رونمایی خواهد کرد.

همچنین معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه لحظه ای چشم پوشی از پیشرفت فناوری و اطلاعات می تواند خسارت های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد، گفت: بانک ها باید به عنوان موسسات مالی نسبت به هر تغییری در محیط تکنولوژی واکنش سریع داشته باشند.

مسعود خاتونی با تاکید بر اینکه بانکداری الکترونیک امکان ارایه سریع و دقیق خدمات را به بانک ها می دهد، افزود: توسعه بانکداری الکترونیک موجب کاهش هزینه های بانک ها می شود و از دیگر مزایای آن ایجاد حس رضایتمندی در مشتریان و افزایش رقابت پذیری در سیستم بانکی است.


وی تصریح کرد: از دهه 1960 به بعد فعالیت بانکداری متحول شد و شاهد رشد سریع تکنولوژی بودیم که به موازات آن انتظارات مشتریان نیز از بانک ها بالا رفت.

خاتونی بانکداری الکترونیک را از ابزارهای ضروری در تحقق تجارت الکترونیک عنوان کرد و ادامه داد: ما در بانک ملی ایران معتقدیم که افزایش سود به معنای افزایش کیفیت نیست اما بالا بردن میزان کیفیت در ارایه خدمات یقینا رشد سود دهی بانک را به دنبال خواهد داشت.


عضو هیات مدیره بانک ملی ایران تاکید کرد: هدف ما این است که تمام نیازهای مالی مشتریان را خود مرتفع کنیم و نخستین ارایه دهنده خدمات مالی در تمامی بازارها باشیم.

وی گفت: برای تحقق این امر نیز مدل کسب و کار مشتری محور و نه محصول محور را در دستور کار قرار دادیم و محصولاتی نظیر «بام» و «بله» امروز گواهی بر مشتری محور بودن بانک ملی ایران هستند.

خاتونی با تاکید بر اینکه طی چند سال اخیر فاصله مان را با بانک های پیشتاز در عرصه فناوری کم کرده و در بسیاری از موارد گوی سبقت را نیز ربوده ایم، گفت: کارت سکه، توریست کارت، کش لس، شعب سیار و کیوسک های بانک ملی ایران امروز اغلب امورات مشتریان را پاسخ می دهند.

وی عنوان کرد: مسیری که بانک ملی ایران باید برای توسعه سرویس های خود طی کند یقینا پیچیده تر از سایر بانک هاست چرا که ما وظایف حاکمیتی و ارایه خدمات در مناطق دورافتاده کشور را نیز بدون توجه به سود و منافع اقتصادی عهده دار هستیم.

معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران ابراز کرد: بانک ملی ایران در مسیر توسعه خود، بانکداری دیجیتال را به عنوان یک الگو پذیرفته و بانکداری دیجیتال امروز در تمامی فعالیت ها و معماری بانک اثرگذار بوده است.

خاتونی خاطر نشان کرد: بانک ملی ایران با فهم پدیده دیجیتال طی چند سال گذشته پروژه های متعددی را کلید زده و در نیمه نخست سال آینده شاهد پروژه های منحصر به فردی در شبکه بانکی خواهیم بود.



جزئیات محصول و خدمت جدید بانک ملی ایران در «ملی شو»

حساب ملی سکه، توریست کارت، دستگاه VTM، دستگاه CRS ، رمز یک  بار مصرف ملی کارت، ملی فاند، ملی بازار، باجه جوانه ها، بانک آفیسر و شعبه سیار 10 محصول نوین مرتبط با حوزه بانکداری دیجیتال بانک ملی ایران است که جزییات آن امروز در «ملی شو» با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و برخی مقامات و خبرنگاران برای حاضران تشریح شد.

حساب ملی سکه، حسابی با موجودی سکه بهار آزادی به جای وجه نقد است که به عنوان یک پروژه‌ ملی برای اولین بار در کشور رونمایی شد. دارندگان حساب و کارت سکه به راحتی می توانند از کیوسک‌های بانک، سکه دریافت و یا برای سایرین سکه کارت به کارت کنند.


همچنین توریست کارت بانک ملی ایران از دیگر محصولات نوین رونمایی برای توسعه صنعت توریست و حمایت از گردشگری است. این سامانه قابلیت ارائه تمامی خدمات مورد نیاز توریست اعم از کنترل ویزا، دریافت ارز، ارائه سیم‌کارت و تحویل توریست کارت را در کیوسک‌های بانک ملی ایران از طریق استفاده در پایانه‌های فروش، خودپردازها و خریدهای اینترنتی را دارد.

دستگاه VTM خدمت دیگر بانک ملی ایران برای ارایه خدمات شعبه در تمام ساعات شبانه‌روزی به مشتریان است. به وسیله این شعبه تمام الکترونیک، امکان افتتاح حساب، انجام انواع تراکنش‌های مالی، دریافت ملی کارت، وصول چک، دریافت کارت هدیه و ارتباط تصویری با کارشناسان خبره بانک در هر ساعت شبانه‌روز فراهم می شود.

همچنین CRS دستگاه خودپرداز و خوددریافتی است که امکانات جدیدی را در حوزه بانکداری الکترونیک به مشتریان ارایه می دهد.

رمز یکبار مصرف ملی کارت نیز امکانی است که با نصب اپلیکیشن «ملی @» برای بی‌نیازی از حفظ محرمانگی رمز کارت و ‌افزایش ضریب امنیت کارت‌های بانکی فراهم می شود. با این خدمت می توان علاوه بر سایر خدمات بانکی، در هر لحظه رمز جدید برای کارت دریافت کرد.


ملی فاند نیز تجربه ای جدید برای تامین مالی جمعی با اعتبار بزرگترین بانک کشور است که امکان انتخاب محل مصرف منابع مشتری در امور مربوط به حمایت از خیریه ها و یا طرح‌ها و پروژه‌های نیازمند سرمایه را می دهد.

ملی بازار یا زنجیره تامین مالی با هدف حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان دیگر دستاورد رونمایی شده امروز در «ملی شو» است که رابطه‌ای برد – برد را بین تولید کننده و مصرف کننده در بستر امن بانک ملی ایران فراهم می کند.

از جمله ویژگی های این محصول هم می توان به شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی، کاهش جذابیت کالای قاچاق، توسعه بازار و اطمینان خاطر از برگشت وجوه در موعد مقرر و ارائه تسهیلات با نرخ‌های جذاب به مصرف کنندگان تولیدات داخلی اشاره کرد.


ارائه خدمات بانکی به جذاب ترین شیوه به کودکان و نوجوانان هم دیگر اولویت مورد توجه بانک ملی ایران بوده که به همین منظور بستری امن برای ارائه نوآورانه ترین خدمات با به روزترین تجهیزات را در باجه جوانه ها به مشتریان آتی فراهم کرده است.

همچنین  شعبه سیار  به عنوان یکی از تازه ترین خدمات بانکی دنیا که در تعامل تنگاتنگ با بانکداری دیجیتال است، برای ارائه خدمات بانکی در هر نقطه به انتخاب مشتری امروز رونمایی شد.


بانک آفیسر دیگر محصول رونمایی شده در «ملی شو» است که به عنوان پیشرفته ترین نحوه خدمت رسانی به مشتریان بر بستر پیام رسان «بله» شناخته می شود.

لازم به ذکر است این دستاوردها با تکیه بر ارائه خدمات نوین بر پایه «بانکداری دیجیتال» و با هدف مشتری مداری با استفاده از تازه ترین تکنولوژی های روز دنیا طراحی و ارائه شده است. مراسم امروز به صورت مستقیم از صفحه اینستاگرام بانک ملی ایران نیز پخش شد.


بازگشت | Web Statistics