امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
03/2 1400

گروه بازارپول- در پی درج خبری با عنوان«آقاي «دژپسند» بازنشسته نجومي بگير با حکم «حسين زاده» در بانک ملي چه مي کند؟»بانک ملی پاسخی را ارائه کرد که در ادامه می آید. 


در این جوابیه آمده است؛ جناب آقای «نصرت اله شهبازی» عضو محترم کنونی هیات عامل بانک ملی ایران، پیشتر و در تاریخ 1 / 8 / 1393 با سی سال خدمت در همین بانک بازنشسته شده اند، اما با عنایت به این که ایشان فرزند شهید و از جانبازان گرانقدر جنگ تحمیلی هستند، به استناد بند چ ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه از تاریخ 11 / 9 / 1398 مجددا اعاده به خدمت شده و با اخذ مجوز از سازمان اداری و استخدامی در بانک دی مامور به خدمت شدند.
ایشان پس از پایان ماموریت در بانک دی، با سمت معاون پشتیبانی در بانک ملی ایران مشغول به خدمت هستند.
با عنایت به مفاد ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری و نظر به اینکه ایشان مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد دارند، ادامه خدمتشان تا 35 سال، منع قانونی نداشته و اشتغال به کار ایشان بر اساس قوانین و مقررات است.

 بند (چ) ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه مقرر می دارد جانبازانی که قبل از تصویب این قانون به صورت پیش از موعد یا عادی و بدون سنوات ارفاقی بازنشسته شده اند، با رعایت شرط سنی کمتر از 65 سال، می توانند به خدمت اعاده شوند و تا 35 سال خدمت نمایند.
در ماده 103 قانون خدمات کشوری آمده است  دستگاه اجرايي با داشتن يكي از شرايط زير مي‌تواند كارمند خود را بازنشسته نمايد:
الف) حداقل سي‌سال سابقه خدمت براي مشاغل غير تخصصي و سي‌و‌پنج سال براي مشاغل تخصصي با تحصيلات دانشگاهي كارشناسي ارشد و بالاتر با درخواست كارمند براي سنوات بالاتر از 30 سال.
ب) حداقل شصت سال سن و حداقل بيست و پنج سال سابقه خدمت با بيست و پنج‌روز حقوق.
تبصره 1- سابقه مذكور در بند (الف) و همچنين شرط سني مزبور در بند «ب» براي متصديان مشاغل ساخت و زيان‌آور و جانبازان و معلولان تا پنج سال كمتر مي‌باشد و شرط سني براي زنان منظور نمي‌گردد.
تبصره 2- دستگاههاي اجرايي مكلفند كارمنداني كه داراي سي‌ سال سابقه خدمت براي مشاغل غير تخصصي و شصت سال سن و همچنين كارمنداني كه داراي سي و پنج سال سابقه خدمت براي مشاغل تخصصي و شصت و پنج سال سن مي‌باشند را رأساً و بدون تقاضاي كارمندان بازنشسته نمايند.
تبصره 3- دستگاههاي اجرايي مؤظفند كارمنداني را كه داراي شصت و پنج سال سن و حداقل بيست و پنج سال سابقه خدمت مي‌باشند را بازنشسته كنند. سقف سني براي متصديان مشاغل تخصصي هفتاد سال است. كارمندان تخصصي فوق‌الذكر كه سابقه خدمت آنها كمتر از بيست و پنج‌سال است، در صورتي كه بيش از بيس سال سابقه خدمت داشته باشند مي‌توانند تا رسيدن به بيست و پنج سال سابقه، ادامه خدمت دهند و در غير اين صورت بازخريد مي‌شوند. پیش از این روابط عمومی بانک دی شهبازی را دارای 34 سابقه در نظام بانکی معرفی کرده بود. همچنین در گزارشات بانک اقتصاد نوین آمده که او متولد سال 1341 است.




پیش از این رازپول در خبری نوشته بود

آقاي «دژپسند» بازنشسته نجومي بگير با حکم «حسين زاده» در بانک ملي چه مي کند؟

گروه بازارپول - نصرت اله شهبازي کيست؟ چرا پس از بازنشستگي به بانک دي رفت و حالا دوباره به چه دليل با حکم حسين زاده مديرعامل بانک ملي به اين بانک بازمي گردد؟

 

.

  1. میهمان
    پاسخ 7 بهمن 1400 08:57 محسن عبدالرضایی
    انشاالله کسانی که این سوال را داشتند به جواب رسیده باشند . 

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود