امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
02/28 1400

گروه بازارپول - مجمع عمومی عادی سالانه  صاحبان سهام شرکت  تجارت الکترونیک پارسیان ( تاپ)  با حضور ۸۲.۶۷ درصد از حاضران در روز 27 اردیبهشت‌ماه  ( ساعت 10 صبح ) در محل سالن کنفرانس بانک پارسیان واقع در شهرک قدس بلوار زرافشان برگزار شد.


 

در این مجمع حمید توفیقی، به‌عنوان رئیس مجمع، محمد ابوالقاسمی به‌عنوان به‌عنوان ناظر اول، بابک محبوبی به‌عنوان ناظر دوم و علی باقری به‌عنوان دبیر مجمع انتخاب شدند.

در ابتدای این جلسه گزارش هیات‌مدیره درخصوص عملکرد شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در سال منتهی به ۳۰ اسفندماه ۱۳۹۹  توسط دکتر احمد جعفری، مدیرعامل شرکت ارائه شد.

دکتر احمد جعفری با اشاره  چالش‌ها و فرصت‌هایی که برای  شرکت تاپ در سال گذشته وجود داشته اشاره کرد و توضیح داد: «وجود تحریم و عدم امکان تامین اقلام از مهم‌ترین چالش‌های شرکت های پرداخت در سال گذشته بوده است.  علاوه ‌بر این ناکارآمدی مدل کارمزد و ثابت بودن آن در شرکت‌های پی‌اس‌پی در مقایسه با نرخ رشد هزینه این شرکت‌ها  و همچنین شیوع بیماری کرونا و تعطیلی برخی کسب و کارها از چالش‌هایی بود که با آن درگیر بودیم.


دکتر جعفری رشد پرداخت غیرحضوری و حذف پول را از فرصت‌هایی که در سال گذشته برای این شرکت فراهم شده دانست و در این‌باره گفت: «حجم خریدهای اینترنتی ما علی‌رغم نبود زیرساخت قوی در این حوزه افزایش پیدا کرد. همچنین اکوسیستم شبکه پرداخت فروشگاهی مبتنی بر کد کیوآر در شرکت تاپ شکل گرفت. در این راستا قابلیت پرداخت از طریق کد کیوآر در بیش از ۹۰۰هزار پایانه فعال‌سازی و ۹۰هزار استیکر نصب شده است.»

او اضافه کرد که امیدواریم بتوانیم زیرساخت‌های فنی را در استاندارد EMV داشته باشیم و از این طریق به شبکه پرداخت بین‌المللی متصل شویم.

وی همچنین به راه اندازی مرکز نوآوری این شرکت بنام تاپ پلاس برای سرمایه گذاری و حمایت از استارت آپ ها در زمینه های متنوع نظیر مدیریت سهام ، گردشگری ، بلاک چین،  مدیریت مالی ، بازار اینترنتی و ... اشاره نمود .


جعفری با اشاره به اینکه در سال گذشته شرکت تاپ جایگاه سوم خود را در میان شرکت‌های پی‌اس‌پی حفظ کرده، گفت: «در سال گذشته این شرکت 45درصد افزایش تراکنش داشته و این درحالی است که کل تراکنش‌ها در کشور 24 درصد رشد داشته است. در سهم مبلغ تراکنش نیز 82% درصد رشد نسبت به عملکرد سال قبل داشته که این نسبت برای کل کشور 68درصد بوده است.»


طبق گفته‌های مدیرعامل تاپ، این شرکت در سهم تراکنش اینترنت رشد ۷.۴۴ درصدی و در سهم مبلغ تراکنش اینترنت رشد ۲.۵۶ درصدی را در طول یک سال تجربه کرده است.

مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک پارسیان  در خصوص تغییر فرایندها در شرکت توضیح داد: « در حوزه فرایندها شرکت  با مشکلات زیادی مواجه بود . به‌همین دلیل یک بازنگری در کل فرایندها انجام گرفت . در این راستا رویکرد شرکت از مدل وظیفه‌گرا به مدل فرایندگرا تبدیل شد.»

باتوجه به صحبت‌های جعفری در تاسیس شعب جدید در کشور شرکت تاپ از نظر تعداد تراکنش در اسفندماه ۱۳۹۹ رشد ۱.۵۹ درصدی نسبت به سال گذشته در تاسیس شعب داشته است.»


وی در ادامه عملکرد مالی شرکت را در سال ۱۳۹۹ توضیح داد و گفت: «درآمد عملیاتی تاپ در سال 1398 برابر با ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده که در سال ۱۳۹۹ به بیش از ۲۲ میلیارد ریال رسیده و بدین ترتیب شاهد رشد ۹۳ درصدی در درآمد عملیاتی بودیم. نتیجه این رشد درآمدی منجر به افزایش سود ناخالص به مبلغ 1،420 میلیارد ریال معادل 60درصد نسبت به سال قبل شده است.


با توجه به سرمایه گذاری های موفق انجام شده توسط شرکت در سال جاری و سنوات گذشته ، درآمدهای غیر عملیاتی شرکت نیز 756 میلیارد ریال معادل 167 درصد رشد نموده و در نهایت سود خالص شرکت نسبت به سال گذشته  1،748 میلیارد ریال معادل 92 درصد رشد را نشان می دهد .

پس از ارائه گزارش عملکرد شرکت تاپ، صورت‌ مالی این شرکت هم قرائت شد و به تصویب حاضران رسید. در ادامه تقسیم سود انجام شد و به‌ازای هر سهم ۴۰۰ ریال سود در نظر گرفته شد.

شایان ذکر است موسسه حسابرسی نیز در این جلسه، موسسه رهیافت و همکاران انتخاب شد. همچنین روزنامه کثیرالانتشار رسمی روزنامه اطلاعات انتخاب شد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود