امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
02/27 1400

گروه بازارپول - مجمع عمومی عادی سالانه تجارت الکترونیک پارسیان با حضور ۸۲.۶۷ درصد از حاضران ۲۷ اردیبهشت‌ماه برگزار شد. در این جلسه عملکرد شرکت تاپ مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و پس از آن تقسیم سود انجام شد. بدین ترتیب به‌ازای هر سهم تاپ ۴۰۰ریال سود تعیین شد.

 

در این مجمع حمید توفیقی، به‌عنوان رئیس مجمع، محمد ابوالقاسمی به‌عنوان به‌عنوان ناظر اول، بابک محبوبی به‌عنوان ناظر دوم و علی باقری به‌عنوان دبیر مجمع انتخاب شدند.

در ابتدای این جلسه گزارش هیات‌مدیره درخصوص عملکرد شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در سال منتهی به ۳۰ اسفندماه ۱۳۹۹  توسط احمد جعفری، مدیرعامل این شرکت ارائه شد.

او به چالش‌ها و فرصت‌هایی که برای  شرکت تاپ در سال گذشته وجود داشته اشاره کرد و توضیح داد: «وجود تحریم و عدم امکان تامین اقلام از مهم‌ترین چالش‌های ما در سال گذشته بوده است.  علاوه ‌بر این ناکارآمدی مدل کارمزد و ثابت بودن آن در شرکت‌های پی‌اس‌پی در مقایسه با نرخ رشد هزینه این شرکت‌ها از چالش‌هایی بود که با آن درگیر بودیم. بحث مرتبط به نظام سلامت و بیماری کرونا هم مزید بر علت شد که تراکنش‌های ما به‌واسطه این بیماری و متوقف شدن برخی کسب‌وکارها کاهش پیدا کند.»

جعفری رشد پرداخت غیرحضوری و حذف پول را از فرصت‌هایی که در سال گذشته برای این شرکت فراهم شده دانست و در این‌باره گفت: «حجم خریدهای اینترنتی ما علی‌رغم نبود زیرساخت قوی در این حوزه افزایش پیدا کرد. همچنین اکوسیستم شبکه پرداخت فروشگاهی مبتنی بر کد کیوآر در شرکت تاپ شکل گرفت. در این راستا قابلیت پرداخت از طریق کد کیوآر در بیش از ۹۰۰هزار پایانه فعال‌سازی و ۹۰هزار استیکر نصب شده است.»

او اضافه کرد که امیدواریم بتوانیم زیرساخت‌های فنی را در استاندارد EMV داشته باشیم و از این طریق به شبکه پرداخت بین‌المللی متصل شویم.

جعفری با اشاره به اینکه در سال گذشته شرکت تاپ جایگاه سوم خود را در میان شرکت‌های پی‌اس‌پی حفظ کرده، گفت: «در سال گذشته این شرکت 45درصد افزایش تراکنش داشته و این درحالی است که کل تراکنش‌ها در کشور 24 درصد رشد داشته است. در سهم مبلغ تراکنش نیز 82% درصد رشد نسبت به عملکرد سال قبل داشته که این نسبت برای کل کشور 68درصد بوده است.»

طبق گفته‌های مدیرعامل تاپ، این شرکت در سهم تراکنش اینترنت رشد ۷.۴۴ درصدی و در سهم مبلغ تراکنش اینترنت رشد ۲.۵۶ درصدی را در طول یک سال تجربه کرده است.

جعفری در خصوص تغییر فرایندها در شرکت توضیح داد: «ما در حوزه فرایندهای شرکت مشکلات زیادی داشتیم. به‌همین دلیل یک بازنگری در کل فرایندها انجام دادیم. در این راستا رویکرد شرکت از مدل وظیفه‌گرا به مدل فرایندگرا تبدیل شد.»

باتوجه به صحبت‌های جعفری در تاسیس شعب جدید در کشور شرکت تاپ در اسفندماه ۱۳۹۹ رشد ۱.۵۹ درصدی نسبت به سال گذشته در تاسیس شعب داشته است.»

او در ادامه عملکرد مالی شرکت را در سال ۱۳۹۹ توضیح داد و گفت: «درآمد عملیاتی تاپ در سال گذشته ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده که در سال ۱۳۹۹ به بیش از ۲۲ میلیارد ریال رسیده و بدین ترتیب شاهد رشد ۹۳ درصدی در درآمد عملیاتی بودیم. همچنین در سود خالص و سود پایه هر سهم نسبت به سال گذشته رشد ۹۲ درصدی داشته‌ است.»

پس از ارائه گزارش عملکرد شرکت تاپ، صورت‌ مالی این شرکت هم قرائت شد و به تصویب حاضران رسید. در ادامه تقسیم سود انجام شد و به‌ازای هر سهم ۴۰۰ ریال سود در نظر گرفته شد.

موسسه حسابرسی نیز در این جلسه، موسسه رهیافت و همکاران انتخاب شد. همچنین روزنامه کثیرالانتشار رسمی روزنامه اطلاعات انتخاب شد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود