امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
12/6 1399

 


مریم کائید - افتتاح چند باره محصولات و پروژه های ملی شو در بانک ملی با چه هدفی صورت می گیرد؟

به گزارش رازپول، ملی شو 4 در حالی برگزار شد که در سال های گذشته وزیراقتصاد مهمان ویژه این مراسم بود و امسال معمارنژاد به عنوان مهمان ویژه وزارت اقتصاد از برخی محصولات تکراری آن رونمایی کرد.

4 دوره است که ملی شو در بانک ملی برگزار می شود اما محصولات این دوره ملی شو را می توان یکی از پرتکرار ترین دستاوردهای بانک ملی عنوان کرد

در ملی شو4 محصولات مختلفی رونمایی شد که به معرفی آنها خواهیم پرداخت

بانک ملی در سایت خود محصولات زیر را در قالب ملی شو4رونمایی کرده است. این موارد در حالی عنوان می شود که بانک ملی پیشتر برخی از این محصولات را رونمایی کرده بود.




-ملی بازار

رونمایی از ملی بازار در سال 1396 انجام شده است.

ملی بازار یا زنجیره تامین مالی با هدف حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان دیگر دستاورد رونمایی شده امروز در «ملی شو» است که رابطه‌ای برد – برد را بین تولید کننده و مصرف کننده در بستر امن بانک ملی ایران فراهم می کند.


https://www.bmi.ir/News/News/Details/14475


- امضای دیجیتال

امضای دیجیتال نیز پیش از این راه اندازی آن اعلام شده بود . دی ماه 1399

این بانک در خبری اعلام کرد:ثبت امضای دیجیتال 220 هزار مشتری بانک ملی ایران


https://www.bmi.ir/News/News/Details/17107


- ملی پلاس

در خبری در 21 دی ماه سال جاری اعلام شد نخستین شعبه «ملی پلاس» افتتاح شده است.

https://www.bmi.ir/news/news/details/17213

- نشان بانک

محصول نشان بانک سال 1398 رونمایی شد

https://www.bmi.ir/News/News/Details/16478

«نشان بانک» سال گذشته با همکاری آپ رونمایی شد و در حال حاضر بر روی آپ غیرفعال است. اما «نشان» امسال با همکاری سداد راه اندازی شده است.

- نشان اعتباری

https://www.bmi.ir/news/news/details/16938

خبرگزاری ایسنا در خبری اذعان دارد که مراسم رونمایی از سرویس نشان اعتباری و نشان بانک اپلیکیشن ایوا متعلق به شرکت پرداخت الکترونیک سداد بانک ملی ایران با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمدرضا حسین‌زاده مدیرعامل بانک ملی، مسعود خاتونی معاون فناوری اطلاعات (IT) این بانک و محمدعلی محمودزاده مدیر عامل پرداخت الکترونیک سداد، دوشنبه ۶ مرداد 1399در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

https://www.isna.ir/news/99050805784/%D8%AF%D9%88-%D8%B3%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%B3-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D9%BE%D9%84%DB%8C%DA%A9%DB%8C%D8%B4%D9%86-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D9%88%D8%A7-%D8%A8%D8%A7-%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1-%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF-%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C

- باجه آنلاین


- چاپخانه دیجیتالی


- زرنشان

بانک ملی در صفحه مربوط به محصولات ملی شو4 در مورد زرنشان توضیحاتی ارائه کرده است .

https://bmi.ir/fa/uploadedfiles/landingpages/mellishow4/zarneshan.html

ایکون زر نشان بر روی ایوا قرار ندارد

- نشان ریال

این ایکون بر روی ایوا قرار ندارد و معلوم نیست برای بهره برداری از آن باید از کجا اقدام کرد.

- کیف پول الکترونیک

کیف پول الکترونیک هم از محصولات ملی شو 2 در سال 1397 است که می توانید در عکس زیر این محصول را که در لیست محصولات جدید بانک پیش از این قرارداشته ملاحظه کنید.

https://bmi.ir/fa/pages/966/

 

در صفحه اینستاگرامی عضو هیات مدیره بانک ملی از او پرسیدم که نشان بانک سال گذشته افتتاح شده بود چطور امسال هم در لیست محصولات جدید ملی شو 4 قرارداردکه مسعود خاتونی پاسخ داده است: «نشان بانک» سال گذشته متولد شد و با استقرار امضا دیجیتال که حاصل روزها و ماه ها تلاش بی وقفه همکارانم بود امروز این قابلیت به وجود آمد که بتوانیم اکثر خدمات شعبه را به نشان بانک منتقل کنیم و حلقه مفقوده شعب دیجیتال حذف و توسعه محصول شکل گرفت.



این موارد در حالی عنوان شد که برای استفاده از نشان باید اپلیکیشن ایوا راهم نصب کنید. پس از نصب اپلیکشن ایوا تصمیم گرفتیم که برخی محصولات مستقر در این اپلیکیشن را امتحان کنیم.

پرداخت عوارض، استعلام خلافی خودرو و استعلام موجودی کارت برخی خدماتی بود که نه یک بار بلکه چند بار امتحان شد و متاسفانه با پیام خطا همراه بود.


اما فایده محصولات نصفه و نیمه ای که بانک ملی هر ساله افتتاح و راه اندازی می کند چیست و چه عوایدی برای مدیران و مشتریان و ذی نفعان دارد.

این بانک در سال های گذشته سامانه های بام و بله و امسال هم ایوا را معرفی کرده است. اما سوال این است که یک مشتری بانک برای بهره برداری از خدمات باید چند اپلیکیشن بر روی دستگاه خود نصب کند؟



آیا تنوع غیر ضابطه مند محصولات موجب سردرگمی مشتریان در نحوه استفاده از آنها و ناتوانی پرسنل شعب در اطلاع یابی و راهنمایی درست مشتریان نیست؟



بنابراین سوال این است که آیا بهتر نبود بانک ملی به جای استراتژی تنوع بخشی محصولات متعدد استراتژی ادغام را پی می گرفت تا صدای واحد محصولات در بخش اپلیکیشن ها گمراه کننده نباشد؟


تعدد طراحی در اپلیکیشن ها این پرسش را ایجاد می کند که آیا علاقه به طراحی های جدید دقت در اثربخشی و ماندگاری آنرا تحت تاثیر قرارنداده است؟

به جز هزینه راه اندازی این خدمات پرتکرار، هزینه معرفی، آموزش، راهنمایی و تبلیغات این محصولات چقدر است و اساسا چرا هیات مدیره این هزینه را به بانک تحمیل می کند؟










آیا می توان افتتاح چند باره محصولات را در یک واحد تجاری به عنوان دستاورد معرفی کرد؟


.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود