امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
10/16 1399

گروه بازارپول- مجمع عمومی فوق‌العاده بانک سینا به ریاست مهندس نعمت اللهی رئیس هیات مدیره بانک، به صورت آنلاین و با حضور 76.79 درصد سهامداران برگزار و موضوع افزایش ۱۵۴ درصدی سرمایه بانک سینا تصویب شد.
 

در این مراسم که نمایندگان قانونی از بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان حسابرسی، سازمان بورس و اوراق بهادار(بصورت آنلاین)، مدیرعامل، هیاًت مدیره، معاونین و مدیران بانک و جمع محدودی از سهامداران با رعایت پروتکل های بهداشتی در محل سالن کنفرانس ساختمان مرکزی بانک سینا حضور داشتند، گزارش توجیهی افزایش سرمایه و همچنین عملکرد بانک از سوی دکتر ایمانی تشریح شد.
مدیرعامل بانک سینا ضمن گرامیداشت یاد شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، سردار رشید اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و نیز شهدای نظام بانکی در مقابله با ویروس کرونا، با بیان آنکه یکی از عوامل اصلی موفقیت هر بانک توانایی آن در تجهیز و تخصیص منابع است گفت: سرمایه هر بانک جزو شاخص های مهم و مورد توجه در رتبه بندی سازمان های ناظر و همچنین مشتریان و سهامداران است. بانک ها با اتکا به سرمایه خود می‌توانند در مقابل تنگناها یا مشکلات ناشی از تورم و نقدینگی، مقاومت خود را بالا برده و ضریب اعتماد و اطمینان ذینفعان را افزایش دهند.
دکتر ایمانی افزود: بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار و بخشنامه های بانک مرکزی حداقل نسبت کفایت سرمایه بانک‌ها باید 8 درصد باشد. همچنین اصلاح نظام بانکی و تعامل با نظام بانکی بین المللی و بانک محور بودن نظام تامین مالی کشور، در کنار مجازات های تعیین شده برای بانک‌های فاقد نسبت کفایت سرمایه استاندارد، ضرورت تقویت منابع سرمایه ای بانک‌ها را دو چندان کرده است.
وی خاطرنشان کرد: در کنار تمامی این موضوعات، افزایش سرمایه امتیازاتی را در زمینه های تسهیلات دهی، سرمایه گذاری در اوراق بهادار و روابط با بانکداری بین الملل در خصوص اخذ خطوط اعتباری ارزی پذیرش ضمانت‌نامه ها، اعتبارات اسنادی صادره و نظیر آن دارد که منجر به تامین زمینه‌های بیش از پیش رضایتمندی مشتریان می گردد.
دکتر ایمانی گفت: موقعیت بانک سینا با افزایش سرمایه از رتبه ۱۴ در بین ۱۷ بانک خصوصی به رتبه ۹ و در میان 25 بانک خصوصی و دولتی به جایگاه ۱۵ ارتقا خواهد یافت.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به عملکرد بانک خاطرنشان کرد: با تلاش و همت همکاران متعهد و کارآمد، سپرده های بانک در پایان شهریور ماه سال ۹۹ از رشد حدود ۲۹ درصد برخوردار شده و نرخ بهای تمام شده پول نیز با کاهش ۲ درصدی نسبت به سال ۹۸ به ۱۶.۲ درصد در آذر ماه سال جاری رسیده است. نسبت خالص مصارف به منابع بانک هم در پایان آذرماه سال جاری معادل ۸۱ درصد بوده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود