امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
08/30 1399

گروه بازارپول- دیجیتالی شدن امور بانکی و هوشمند شدن فرآیندها و عملیات، یکی از حوزه هایی است که بانک کشاورزی باید در آن پیشتاز باشد.
وزیر اقتصاد در مجمع عمومی عادی سالانه بانک‌ کشاورزی: بانک کشاورزی بهبود ساختارها و افزایش کارایی را در اولویت اول خود قرار دهد/ دیجیتالی شدن امور بانکی و هوشمند شدن فرآیندها و عملیات، یکی از حوزه هایی است که بانک کشاورزی باید در آن پیشتاز باشد/ بانک کشاورزی باید بانکی قدرتمند، توانمند و کارا در تامین مالی بخش آب و کشاورزی کشور باشد/ برنامه حاکمیت شرکتی بطور کامل در اجزای بانک کشاورزی عملیاتی شود تا شاهد افزایش کارایی هر چه بیشتر این بانک باشیم/ وزیر اقتصاد، در ادامه ضمن قدردانى از فعالیت هاى این بانک در حمایت مالى از بخش کشاورزى و اقدامات انجام شده در زمینه توسعه مکانیزاسیون کشاورزى، توسعه گلخانه ها و اجراى طرح توسعه اشتغال روستایی، با اشاره به نقش تاثیرگذار این بانک در اقتصاد کشور اظهار امیدوارى کرد، در سال جارى نیز در مسیر توجه به ارتقاى تولید ملى، قدمهاى مؤثرى از سوى بانک کشاورزى برداشته شود.
به گزارش روابط عمومی بانک رفاه وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجمع عمومی عادی سالانه بانک کشاورزی ضمن اشاره به نقش و ماهیت متفاوت بانک کشاورزی از نظر ذینفعان و مشتریان و اهداف و ماموریت های این بانک و قدردانى از فعالیت هاى این بانک در حمایت مالى از بخش کشاورزى، خواستار بهبود فرآیندها به ویژه تسریع در جهت دیجیتالی کردن امور و هوشمند سازی بانک کشاورزی شد. 
به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ( شادا) دکتر دژپسند در ابتدای این نشست و پس از استماع گزارش عملکرد سالانه بانک توسط هیات مدیره، با اشاره به اهمیت بخش آب و کشاورزی در توسعه و آبادانی ایران گفت : از سال ۱۳۲۷ که اولین برنامه توسعه و عمران کشور تدوین و اجرا شد و تا امروز که بیش از ۷۰ سال از آن می گذرد مسئله آب و کشاورزی همواره جزو بخش های محوری برنامه های توسعه بوده است و اهمیت آن پس از انقلاب به مراتب بیشتر نیز شده است. 
وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به افزایش رشد جمعیت کشور چاره ای جز افزایش بهره وری در استفاده از اراضی کشاورزی نیست که این  امر هم به تأمین مالی نیاز دارد و در این زمینه بانک کشاورزی باید نقش آفرین باشد.
وزیر اقتصاد در ادامه گفت: امکانات و ظرفیت های کشور در بخش کشاورزی هم در حوزه مکانیزاسیون و هم نوسازی باید ارتقاء یابد و بانک کشاورزی با جهت گیری مناسب، در این زمینه نقش قابل توجهی می تواند ایفاء کند. 
وی با اشاره به محدودیت ها و ظرفیت هایی که بانک کشاورزی دارد، تاکید نمود: بانک کشاورزی بهبود ساختارها و افزایش کارایی را در اولویت اول خود قرار دهد.
وزیر اقتصاد با تحسین اینکه بانک کشاورزی زودتر از بقیه بانک ها در زمینه برنامه حاکمیت شرکتی اقدام کرده است گفت: برنامه حاکمیت شرکتی بطور کامل در اجزای بانک کشاورزی عملیاتی شود تا شاهد افزایش کارایی هر چه بیشتر این بانک باشیم.
دژپسند در ادامه با اشاره به سابقه این بانک در زمینه پژوهش، و ضرورت توسعه آن، اظهار داشت: بانک کشاورزی باید بانکی قدرتمند، توانمند و کارا در تامین مالی بخش آب و کشاورزی کشور باشد.
دژپسند ضمن تأکید بر استفاده از فناوری های نوین بانکی به منظور افزایش بهره وری در بانک کشاورزی گفت: دیجیتالی شدن امور بانکی و هوشمند شدن فرآیندها و عملیات، یکی از حوزه هایی است که بانک کشاورزی باید در آن پیشتاز باشد.
وزیر اقتصاد، در ادامه ضمن قدردانى از فعالیت هاى این بانک در حمایت مالى از بخش کشاورزى و اقدامات انجام شده در زمینه توسعه مکانیزاسیون کشاورزى، توسعه گلخانه ها و اجراى طرح توسعه اشتغال روستایی، با اشاره به نقش تاثیرگذار این بانک در اقتصاد کشور اظهار امیدوارى کرد، در سال جارى نیز در مسیر توجه به ارتقاى تولید ملى، قدمهاى مؤثرى از سوى بانک کشاورزى برداشته شود.
عباس معمار نژاد معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزارت اقتصاد نیز در این مجمع با اشاره به اقدامات مناسب بانک کشاورزی در پیاده سازی حاکمیت شرکتی گفت: بانک کشاورزی نخستین بانکی بود که برنامه حاکمیت شرکتی را در میان بانکهای دولتی اجرایی کرد و در این زمینه پیش قدم بود. 
معمار نژاد گفت: بانک کشاورزی می تواند با تغییر مدل کسب و کار خود از زیر ساخت های موجود در کشور برای ارائه خدمات بانکی خود به اقصی نقاط کشور استفاده کند. به طور مثال پست بانک با در اختیار داشتن ۶ هزار واحد شعبه بانکی در کشور می تواند، در ارایه خدمات بانکی توسط بانک کشاورزی مورد توجه قرار گیرد.
در ادامه این جلسه روح اله خدا رحمی مدیر عامل بانک کشاورزی نیز به ارائه گزارشى از عملکرد این بانک در زمینه تجهیز منابع و پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزى، توسعه خدمات نوین از جمله راه اندازى سامانه بازارگاه و صدور کشاورز کارت و جایگاه خوب بانک در زمینه پذیرندگى و صادر کنندگان ابزارهاى پرداخت نوین و همچنین طرحهاى آتى از جمله واگذاری واحدهای اقتصادی تحت مدیریت بانک کشاورزی از طریق بازار سرمایه در آینده خبر داد.
بر اساس این گزارش در پایان این جلسه، صورت های مالی سال 1398 این بانک به تصویب اعضای مجمع رسید.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود