امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
07/3 1399

گروه بازارپول- هم زمان با  چهلمين سالگرد هفته دفاع مقدس بانک انصار با همکاري ستاد فرماندهي نيروهاي مسلح از سامانه باشگاه مشتريان ماهرسان ، پلتفرم جامع مهارت آموختگان کارکنان وظيفه به منظور تضمين آينده شغلي سربازان رونمايي کرد.


به گزارش اداره کل روابط عمومي و تبليغات، در اين آيين که در ساختمان حوزه مرکزي بانک انصار برگزار شد مديرعامل بانک انصار، سردار مهدي فرحي فرمانده قرارگاه مرکزي مهارت آموزي، سردار تقي مهري رييس سازمان وظيفه عمومي،  امير دريادار دو غلامرضا رحيمي پور رييس اداره سرباز ستاد کل، سردار مرادي رييس اداره راهبردي و سازمان دهي طرح و برنامه ستاد کل، مديرعامل شرکت پژوهش ناجي و فرماندهان ارشد ستاد نيروهاي مسلح حضور داشتند.


مهدي رضايي مديرعامل بانک انصار  با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و آيين رونمايي از سامانه باشگاه ماهرسان گفت: با حمايت راهبردي ستاد نيروهاي مسلح و نيروي انتظامي، استقرار و پياده سازي اين سامانه که از دو سال پيش آغازشده بود با تلاش مستمر و شش ماهه معاونت فناوري و اطلاعات بانک انصار  نهايي و آماده بهره برداري است.

وي بابيان اينکه با استقرار اين سامانه مي توانيم با دسته بندي و تجميع اطلاعات کارکنان وظيفه آينده شغلي آنان را فراهم و موجبات رشد و ارتقا کشور را مهيا کنيم، افزود: اين سامانه مشوقي براي حضور سربازان با ارايه خدمات مشاوره اي، تقويت روحيه اميد به آينده با ايفاي نقش مستقيم از سوي تمام دستگاه هاي متولي اشتغال و تشکيل اکو سيستم اشتغال به منظور کاهش بيکاري و از بين بردن آن است.

رضايي با اشاره به اهميت ايفاي مسئوليت هاي اجتماعي هم راستا با اهداف اقتصادي بانک، اضافه کرد: رويکرد بانک انصار  در اين خصوص توجه به منافع جمعي، ايجاد تعادل بين اکوسيستم ديني، اجتماعي و اقتصادي براي پاسخگويي به نياز هاي جامعه، توسعه روحيه مشارکت پذيري و ايجاد آسايش فکري  براي خانواده ها به عنوان هسته هاي مرکزي اجتماع است.

وي در خاتمه سخنان خود بابيان اينکه اين سامانه براي پايان دوره خدمت کارکنان وظيفه داراي مهارت و به منظور اشتغال زايي و معرفي آنان به بازار کار طراحي شده است.


در ادامه سردار مهدي فرحي در اين آيين رونمايي بابيان اينکه مأموريت قرارگاه آموزش مهارت‌ به سربازان جهت تضمين آينده شغلي آنان است گفت:  با توجه به تأکيدات مقام معظم رهبري در طي 10 سال گذشته تاکنون  173 تدبير در خصوص  مهارت‌ آموزي سربازان وظيفه بيان شده که بيش از 60 درصدآن فقط در بحث مهارت آموزي بوده است که نشان از نگاه ويژه رهبري به اين امر است.

وي عنوان کرد: نقشه راه مهارت آموزي سربازان را در يک برنامه پنج ساله از سال 1397 تا 1401 تعريف شده که به تأييد رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح نيز رسيده است که تا پايان سال 1401 به 100 درصد خروجي سربازان مهارت آموز دست خواهيم يافت.

فرحي بابيان اينکه چهار مأموريت اصلي قرارگاه مهارت‌آموزي نيروهاي مسلح ايجاد جذابيت، نشاط، مهارت و اشتغال زايي کارکنان است ادامه داد: به صورت مخفف  مأموريت ما جنم بخشيدن به سربازان براي کسب شغل  است.

وي با اشاره به دو ابرچالش  موجود در مسير ايجاد اشتغال کارکنان وظيفه گفت: استفاده از ابر ثروت سرمايه انساني براي از بين بردن ابرچالش  بيکاري در جامعه و شکوفايي اقتصادي کشور است .

وي بابيان اينکه  اين قرارگاه تاکنون موفق به امضا   تفاهم‌نامه با 22 وزارتخانه و نهاد  شده است گفت:  بر اساس اين تفاهم‌نامه ها هر سرباز وظيفه، پس از پايان دوره خدمت سربازي يک يا چند گواهينامه فني و حرفه‌اي نيز دارا است.

به گفته وي اين طرح در پنج گام، پيش از خدمت، بدو خدمت، حين خدمت ، اوقات فراغت و پس از پايان خدمت طراحي شده تا علاوه بر استفاده از ظرفيت سربازان در مدت دو سال خدمتشان در راستاي امنيت ملي و تماميت ارضي نظام بهره برداري از اين ظرفيت با اشتغال زايي در اقتصاد و آباداني کشور بهره برداري شود.

فرحي همچنين با عنوان اينکه در اين سامانه نيازهاي شغلي هر استان جمع آوري، ثبت و به افراد معرفي مي شود، گفت: سامانه ماهرسان براي بعد از خدمت کارکنان وظيفه طراحي شده است که افراد مي‌توانند بعد از آن عضو اين سامانه شده تا علاوه بر استفاده از تسهيلات وام ازدواج، وام خريد لوازم خانگي و کمک هزينه اشتغال زايي  استفاده کنند.


در اين جلسه  امير دريادار دو غلامرضا رحيمي پور رييس اداره سرباز ستاد کل و سردار تقي مهري رييس سازمان وظيفه عمومي در خصوص هدف اصلي اين سامانه که مکانيزه کردن طرح جامع مهارت آموزي کارکنان وظيفه است مطالبي را مطرح و عنوان کردند: اين طرح با همکاري تمامي دستگاه هاي اجرايي کشور، با انجام مشاوره شغلي و ارايه دوره هاي مهارتي متناسب با توجه به منطقه جغرافيايي پياده سازي شده است.

رحيمي پور همچنين گفت:  با توجه به اينکه  اين سامانه به سامانه هاي مربوط به اشتغال مثل وزارت کار مرتبط است، سازمان ها، نهاد ها،صاحبان صنايع و توليدکنندگاني که به نيروي کار ماهر نياز دارند با استفاده اين سامانه  مي‌توانند افراد مورد نياز خود دسترسي يابند.


سردار مهري نيز بيان کرد: در حقيقت  اين سامانه با دسته بندي نيروي کار براساس توانمندي، تحصيلات و مهارت ها آنها را در اختيار صاحبان کار قرار داده تا بتوانند نيروي ماهر  مورد نياز خود را در آن انتخاب کنند.


گفتني است در پايان اين مراسم هم زمان با رونمايي به صورت نمادين از سامانه باشگاه مشتريان ماهرسان، پلتفرم جامع مهارت آموختگان کارکنان وظيفه اين سامانه فعاليت خود را به صورت رسمي آغاز کرد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود