امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
06/25 1399

 گروه بازارپول - معاون مالی بانک صادرات از زمان معرفی و عرضه اولیه ۲۰ درصد سرمایه‌ گذاری مالی سپهر صادرات خبر داد و گفت: منافع حاصل از این عرضه موجب بهبود چشمگیر در صورت‌های مالی ۶ ماهه بانک می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری رازپول، احمد فاضلی گفت: سهام شرکت سرمایه‌ گذاری مالی سپهر صادرات با نماد "وسپهر" روز شنبه معارفه شده و شش میلیارد سهم آن معادل ٢٠ درصد روز یکشنبه ۳۰ شهریور در بازار اول معاملات فرابورس عرضه اولیه خواهد شد.

وی افزود: با عرضه سهام سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات عملاً بانک صادرات گام موثری در خروج از بنگاهداری برداشته و منافع حاصل از این عرضه موجب کمک به بهبود چشمگیر صورت‌های مالی بانک می‌شود. به نحوی که فعالان بازار سرمایه شاهد اتفاقات مهم در صورت‌های میاندوره‌ای شش ماهه بانک خواهند بود.

این مقام مسئول با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات این سهم ارزنده و بنیادی توصیف کرد و ادامه داد: انتظار می‌رود "وسپهر" در بازار سرمایه با استقبالی مناسب روبرو شود.

فاضلی با اشاره به انتشار اوراق اختیار فروش تبعی برای حمایت از سهم "وبصادر" گفت: در شرایط فعلی بازار سرمایه با انتشار نزدیک به پنج میلیارد سهم اختیار فروش تبعی توسط سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، سود تضمینی حداقل ۱۳ درصدی تا پایان سال را برای دارندگان "وبصادر" تضمین خواهد کرد. قیمت هر برگه از این اوراق یک ریال بوده و سقف خرید آن پانصد هزار سهم در نظر گرفته شده که عملا سود دهی مناسب سهام بانک را بیمه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این اوراق به عنوان  ابزار مشتقه می‌تواند آرامش را به بازار سرمایه بازگرداند، تاکید کرد: تصمیمات مناسبی در سطح سران قوا برای حمایت از بازار سرمایه اتخاذ شده و امید می رود بورس تا پایان سال به ریل بازدهی مناسب بازگردد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود