امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
06/4 1399

 گروه بازارپول - ظاهرا روز گذشته برخی مدیران عامل بانک ها و برخی مقامات در ساختمان مرکزی بورس حضور داشتند و به همراه رئیس بورس نحوه حمایت حقوقی ها رصد و پالایش شده است .


به گزارش رازپول ، در پی ریزش های شاخص در روزهای اخیر برخی سیاست گذاران و حقوقی های بزرگ در پی حمایت از بازار برآمده اند. در نتیجه این حمایت ها امروز بازار بازگشته است و کف سهم های بزرگ بسته شده است. در این میان بانک های بزرگ صادرات ، تجارت و ملت نقش عمده ای ایفا کرده اند، تا جایی که حقوقی های وتجارت تا 2 میلیارد سهم خریداری کردند.

در حالی صبح دیروز حدود 25 نفر از مدیران بانک ها ، شرکت های سرمایه گذاری و ... با حضور در ساختمان بورس تهران با مسئولان سازمان بورس و بورس تهران و با هدف عملی کردن حمایت ها، جلسه داشتند که چند حقوقی بزرگ مانند گروه مالی ملت ، بانک ملی، تامین سرمایه تمدن و بانک صادرات با جمع آوری سهام شرکت های زیرمجموعه و سهام ارزنده ، نقش مهمی در بهبود وضعیت و بروز نشانه های مثبت برای امروز و آینده داشتند.


از سوی دیگر حدود هزار میلیارد تومان از معاملات دیروز مربوط به فروش حقوقی ها بود و برخی دیگر از فعالان حقوقی مانند بانک سامان ، آستان قدس و دو کارگزاری فارابی و بانک صادرات و... با فروش سهام ، مسیر دیگری را طی کردند. در این میان ، آستان قدس بعد از دریافت تذکر از ادامه عرضه سهام منصرف شد و احتمالا" امروز در جرگه حامیان بازار سهام قرار گیرد.


در این میان ، بهروز شجاعی مشاور مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با انتشار مطلبی در فضای مجازی اعلام کرد: هلدینگ خلیج فارس، حمایت حداکثری را از نماد "فارس" داشت اما آنچه به عنوان فروش حقوقی در این نماد رخ داد حاصل رفتار غیر حرفه ایی کارگزاری بانک صادرات بود.



.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود