امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
05/31 1399

گروه بازارپول - در یکی دو سال اخیر به دلیل افزایش اختلاف بین نرخ تورم و افزایش حقوق، قدرت خرید مردم به ویژه بازنشسته‌ها کاهش یافته و بانک رفاه برای افزایش توان خرید مستمری بگیران تأمین اجتماعی از آنها حمایت می کند.


به گزارش رازپول به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران به نقل از سایت تحلیلی خبری عصر ایران، در دو سال اخیر به دلیل افزایش نرخ تورم و کاهش ارزش ریال در مقابل دلار قدرت خرید مردم به ویژه بازنشسته ها کاهش یافته و از آنجایی که میزان افزایش حقوق ها به نسبت تورم بسیار کمتر بوده، حمایت از بازنشسته های کشور برای جبران مابه التفاوت افزایش تورم و حقوق امری اجتناب ناپذیر است، از این رو بانک رفاه کارگران طرحی با نام"امید رفاه" کلید زده است که بر مبنای آن بازنشستگان تأمین اجتماعی کارکنان بازنشسته بانک می توانند از تسهیلات برخوردار شوند.

هدف از اجرای این طرح تنوع بخشی به سبد خدمات اعتباری و همچنین جلب رضایت عموم مشتریان بانک بوده تا مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی، کارکنان بازنشسته بانک رفاه و کارکنان سازمان های متعامل با بانک با بهره گیری از طرح «امید رفاه» از تسهیلاتی در قالب عقد قرض الحسنه تا سقف فردی ۱۰ میلیون تومان با نرخ کارمزد سالانه ۴ درصد برخوردار شوند و البته این طرح برای کارکنان سازمان‌های متعامل با بانک، تسهیلاتی تا سقف فردی ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ سود سالانه ۶ درصدی در قالب عقد مرابحه تأمین کالا و خدمات در نظر گرفته شده است که می تواند در شرایط کنونی کشور به تامین نیازمندی های سالمندان کمک کند و از طرف دیگر به دلیل اینکه در افزایش تقاضای عمومی کالا در کشور هم موثر است می تواند گامی در جهت حمایت از تولید ملی و عبور از رکود اقتصادی هم باشد.

به عبارت دیگر در حال حاضر سالمندان و بازنشسته ها که سال ها خدمت کرده اند برای زندگی آسوده خاطر و بدون دغدغه مالی به امید نیاز دارند تا ضمن تأمین نیازهای معیشتی خود بتوانند از خدمات رفاهی هم بهره مند شوند. با توجه به اینکه ارتقای کیفیت زندگی و افزایش سلامت جسمی، روانی و اجتماعی آنها به جامعه شور و نشاط می دهد به کاهش هزینه های درمانی هم کمک می کند. بنابراین مزیت طرح امید رفاه تنها در قالب یک تسهیلات ساده گنجانده نمی شود و مزیت های اقتصادی و اجتماعی بالایی دارد که به امید پیشکسوتان جامعه منتج می گردد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود