امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
05/25 1399

گروه بازارپول - شرکت «تامین آتیه درخشان نوین» کیست و چه نسبتی با بانک اقتصاد نوین دارد؟ چطور است که اعضای هیات مدیره و مدیران آن همگی از رسته مدیریتی  بانک اقتصادنوین انتخاب شدند و نقش کارکنان بانک وشرکت های مربوطه در تصمیمات مدیریتی این مجموعه چیست؟ آیا همه کارکنان بانک راضی به پرداخت بخشی از حقوق خود برای این شرکت هستند؟

این پرسش ها و پرسش های مشابه دیگر در روزهای اخیرنقل محافل کارکنان نظام بانکی است. پرسش هایی که به نظر می رسد می تواند در تحلیل ساختار مدیریتی بانک اقتصاد نوین تعیین کننده باشد.

شرکت تأمین آتیه درخشان نوین در تاریخ 1393.9.16 با سرمایه 10 میلیون ریال در اداره ثبت شرکتهای استان تهران با شماره ثبت 464660 به ثبت رسید. رسالت شرکت ثروت آفرینی برای سهامداران خود بوده و میباشد، با همین هدف وحمایت سهامداران بعد از گذشت مدت کوتاهی سرمایه ای بالغ بر 120 میلیارد ریال تحصیل کرد و سپس در سال 1396 سرمایه به 420 میلیارد ریال افزایش یافت. ترکیب سهام داران این شرکت عبارتند از :

 

بیش از 78درصد سهام این شرکت مربوط به سهام داران حقیقی گروه بانک اقتصاد نوین است و اعضای هیات مدیره این مجموعه را افراد زیر تشکیل می دهند:

 



البته این افراد منتخبان حقیقی اعضای حقوقی این مجموعه هستند اما اینکه مدیران بانک چگونه به عنوان منتخب در شرکتی دیگر عضو هیات مدیره می شوند خود دارای پرسش و ابهام است. البته بهرامی عضو هیات مدیره «تامین آتیه درخشان نوین» و مدیر روابط عمومی بانک اقتصاد نوین می گوید که همه این موارد بر اساس قانون تجارت پیش رفته است.

اما موضوعی که باعث شد موضوع «تامین آتیه درخشان نوین» به بحث روز خبری تبدیل شود و سبب پیگیری شود مطالبات به گفته بهرامی تنها130 نفر از کارکنان است.


موضوع مطالبات برخی از کارمندان بانک اقتصاد نوین که با این مجموعه قطع همکاری کرده و یا استعفا داده اند زمانی داغ شد که این افراد باید با شرکت «تامین آتیه درخشان نوین» نیز تسویه حساب می کردند.


بهرامی در پاسخ به این پرسش خبرنگار ما که چرا این شرکت نتوانسته است با این افراد تسویه حساب کند بحث تامین منابع را مطرح می کند که با دشواری هایی مواجه است.

از سوی دیگر کارکنانی که سال ها 4درصدپرداختی خود را بر اساس اذعان سایت این مجموعه پرداخت کرده اند حالا انتظار دارند که مطالبات خود را بر اساس ارزش روز دریافت کنند.

ظاهرا این شرکت در 30 مرداد ماه مجمعی را در هتل المپیک تشکیل داده است تا به موضوع اساسنامه و سایر مواردی که در اختیار مجمع قراردارد تصمیم گیری کند.

بهرامی در پاسخ به این پرسش که «تامین آتیه درخشان نوین» چگونه قرار است برای تامین منابع پرداختی به همکاران اقدام کند می گوید دو موضوع استقراض و فروش سرمایه گذاری ها مطرح است و مجمع در مورد آن تصمیم گیری خواهد کرد.

مدیر روابط عمومی بانک اقتصاد نوین و عضو هیات مدیره این شرکت در پاسخ به این پرسش که ارزش سهام سهام داران چگونه محاسبه خواهد شد و آیا این سهام با ارزش روز محاسبه می شود یا تاریخ استعفاگفت که بر اساس آیین نامه سهام داری تاریخ خروج باید لحاظ شود اما مجمع در مورد این موضوع نیز تصمیم گیری خواهد کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که افرادی که اسفند ماه تسویه حساب کرده اند و تاکنون مبالغ آنها پرداخت نشده چرا باید به ارزش روز دریافتی نداشته باشند و چرا روند پرداخت ها طولانی شده اذعان کرد که مجمع در این موارد پاسخ گو خواهد بود.

ظاهرا مجمع روز پنجشنبه  یکی از حساسترین برهه های تاریخی برای کارکنان اقتصاد نوین است .

در همین زمینه مدیران بورس هم دیداری را با مدیرعامل بانک اقتصاد نوین در روزهای گذشته داشته اند. کارکنان این مجموعه علاقه مندند که بانک مرکزی نیز به مسئله ورود کند.هرچند که به نظر می رسد که مدیران بانک مرکزی به صورت غیررسمی به مسئله ورود کرده است.



رازپول این مسئله را پیگیری خواهد کرد و در نظر دارد که با مدیران بانک نیز در این زمینه گفت و گویی داشته باشد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود