امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
04/21 1399

گروه بازارپول- با تلاش مدیران شرکت سرمایه گذاری خوارزمی مطالبات 15 هزار میلیارد ریالی بانک صادارت ایران از شرکت توسعه برق و انرژی سپهر تعیین وضعیت شد که این مهم آینده مطلوبی پیش روی شرکت سرمایه گذاری خوارزمی قرار داده است.

با آغاز کار هیات مدیره و مدیرعامل جدید شرکت سرمایه گذاری خوارزمی در سال گذشته تعیین وضعیت این موضوع به عنوان یکی از اصلی ترین پرونده های جاری شرکت در دستور کار قرار گرفتکه بعد از قریب یکسال تلاش نتایج اقدامات بنیادین در این شرکت به ثمر نشست و مطالبات 5 ساله با منفعت بلند مدت تعیین وضعیت شد.

شرکت سرمایه گذاری خوارزمی در اطلاعیه ای که صبح روز شنبه21 تیرماه در سامانه کدال منتشرکرد، جزییات توافق نامه امهال تسهیلات اخذ شده توسط شرکت توسعه برق و انرژی سپهر ازبانک صادارت ایران را تشریح نمود که بر اساس این گزارش این شرکت در هفدهمین روز از سال مالی جدید خود (برای دوره منتهی به 31 تیر 1400) بالغ بر 4 هزار میلیارد ریال درآمد از فروش سهام شرکت پارس آریان در این ارتباط شناسایی کرده که در دفاتر ثبت شده است.

انتشار این گزارش در سال مالی جدید نوید بخش آینده خوب و جذاب برای سهامداران این شرکت خواهد بود.

براساس گزارش منتشره در سامانه کدال، در اطلاعیه شرکت سرمایه گذاری خوارزمی به عنوان ضامن این تسهیلات، مجموع بدهی شرکت توسعه برق و انرژی سپهر از بابت اقساط سررسید شده قرارداد خرید نیروگاه منتظر قائم، به بانک صادرات در مجموع 15 هزار و 209 میلیارد ریال است که براساس برنامه مقرر است برای پرداخت این بدهی علاوه بر فروش سهام شرکت سرمایه گذاری پارس آریان که در تاریخ 17 تیرماه از طریق آگهی مزایده در بازار پایه فرابورس به فروش رسید سهام شرکت های گروه سرمایه گذاری مسکن و توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی در بازار سرمایه نیز انجام شود و مبالغ حاصل برای تسویه بدهی به بانک صادارت پرداخت شود.

سهام این سه شرکت در مجموع به ارزش 15 هزار و 800 میلیارد ریال از طریق آگهی مزایده واگذار می شود که  تاکنون از بابت فروش سهام شرکت سرمایه گذاری پارس آریان، مبلغ 4هزار و  12 میلیارد ریال درآمد حاصل از فروش سهام شناسایی و در دفاترثبت شد.

گفتنی است بر اساس برنامه، مقرر است بعد از طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم، سهام شرکت توسعه برق و انرژی سپهر به زودی در بازار سرمایه عرضه شود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود