امروز: سه شنبه، 29 اسفند 1402
04/17 1399

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی طی پیامی، روز مالیات و آغاز هفته فرهنگ مالیاتی را به مؤدیان خوش حساب مالیاتی و همکاران سازمان امور مالیاتی کشور تبریک گفت. وزیر اقتصاد در این پیام تصریح نموده است: بحمدالله کارکنان، کارشناسان و مدیران سازمان امور مالیاتی کشور با اراده ای قوی و تلاشی جهادی در این مسئولیت خطیر به خوبی نقش آفرین بوده اند و گواه این موضوع، رکورد بی نظیر در چهارده سال اخیر در زمینه تحقق 102 درصدی درآمدهای مالیاتی در سال 1398 است که شایسته تقدیر است/ در بخشی از این پیام‌آمده است: برای تحقق درآمدهای مالیاتی در سال جاری اقدامات ارزشمندی با رعایت تسهیل فعالیت کسب و کارها مبتنی بر جدیدترین فناوری های نوین، بعمل آمده است، به نحوی که حمایت های ویژه از فعالان اقتصادی در قالب بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیاتی، امهال مالیاتی و ارایه تسهیلات ویژه به مشاغل آسیب دیده از کرونا صورت گرفته است/ دژپسند در ادامه این پیام، هوشمندسازی نظام مالیاتی را به عنوان یکی از برنامه های مهم وزارت اقتصاد مورد تأکید قرار داده است.
به گزارش روابط عمومی بانک رفاه به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، پیام وزیر اقتصاد به مناسبت روز مالیات و آغاز هفته فرهنگ مالیاتی بدین شرح است:
باسمه تعالی
مالیات مطمئن ترین، سالم ترین و پایدارترین منبع تامین مالی دولت به شمار می رود که با برنامه ریزی صحیح می تواند اثرات مطلوبی در توسعه پایدار کشور، مقاوم سازی اقتصاد در برابر شوک ها و تهدیدهای خارجی، رفع نابرابری های اجتماعی، توزیع عادلانه ثروت در جامعه و افزایش رفاه و آبادانی و تامین امنیت، بهداشت و درمان داشته باشد.
مهمترین روش تأمین مالی مد نظر مدیریت اقتصادی کشور، درآمد های مالیاتی است و این مهم باری عظیم را بر دوش این سازمان راهبردی قرار داده است.
بحمدالله کارکنان، کارشناسان و مدیران سازمان امور مالیاتی کشور با اراده ای قوی و تلاشی جهادی در این مسئولیت خطیر به خوبی نقش آفرین بوده اند و گواه این موضوع، رکورد بی نظیر در چهارده سال اخیر در زمینه تحقق 102 درصدی درآمدهای مالیاتی در سال 1398 است که شایسته تقدیر می باشد.
در حالی که محدودیت ها و تحریم های اعمال شده توسط دشمنان، تعمدا و به صورت برنامه ریزی شده، آسیب به منابع مالی کشور را هدف قرار داده است و در شرایطی که شیوع بیماری کرونا و آسیب های مبتلابه کسب و کارها ناشی از همه گیری این ویروس منحوس بر فضای اقتصادی کشور سایه انداخته، شاهدیم که برای تحقق درآمدهای مالیاتی در سال جاری اقدامات ارزشمندی با رعایت تسهیل فعالیت کسب و کارها مبتنی بر جدیدترین فناوری های نوین، بعمل آمده است، به نحوی که حمایت های ویژه از فعالان اقتصادی در قالب بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیاتی، امهال مالیاتی و ارایه تسهیلات ویژه به مشاغل آسیب دیده از کرونا صورت گرفته است.
هر کدام از این اقدامات اثرات قابل ملاحظه ای در ایجاد اعتماد و اطمینان در فضای کسب و کار کشور و حمایت واقعی از تولید کنندگان و نهایتا تحقق درآمدهای پیش بینی شده مالیاتی داشته است.
بی گمان این توفیقات نظام مالیاتی در تحقق اهداف مالیاتی، همراه با توسعه و ترویج فرهنگ مالیاتی درکشور، افزایش تمکین داوطلبانه مودیان و تسریع در وصول معوقات مالیاتی، نشانه روشنی از سیاست ها و تدابیر مناسب اتخاذ شده و تلاش های موفق همکاران مجموعه نظام مالیاتی کشور است.
همچنین نکته مهمی که نباید از نظر دور داشت این است که تامین نیازهای توسعه ای کشور، و بویژه تحقق کامل شعار "جهش تولید" مد نظر مقام معظم رهبری، مستلزم تحقق درآمدهای مالیاتی است، اما باید توجه داشت، که کسب درآمدهای مالیاتی نباید به قیمت تحت فشار قرار دادن بخش خصوصی در شرایط حساس کنونی باشد.
در ادامه لازم می دانم به اهمیت هوشمندسازی نظام مالیاتی به عنوان یکی از برنامه های مهم وزارت اقتصاد تأکید نمایم، این کارویژه مهم که در راستای تحقق هوشمند سازی اقتصاد است در نهایت منجر به توانمند شدن سازمان امور مالیاتی و تحقق اهداف کلان اقتصادی در حوزه تامین مالی دولت می شود و انتظار می رود، سازمان امور مالیاتی با بسیج امکانات و منابع خود در هوشمندسازی نظام مالیاتی تسریع نماید.
در پایان فرا رسیدن روز مالیات و آغاز هفته فرهنگ مالیاتی را خدمت مؤدیان خوش حساب مالیاتی و همچنین همکاران سختکوش سازمان امور مالیاتی در اقصی نقاط کشور تبریک و تهنیت عرض نموده و موفقیت روزافزون همه این عزیزان را از خداوند متعال مسئلت می نمایم.
امیدوارم با تحولات ارزش آفرین و گام‌های دانش‌بنیانی که در نظام مالیاتی کشور جریان دارد، به زودی در راستای تحقق اهداف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، شاهد تحقق کامل بودجه بدون وابستگی به نفت و اداره کشور از طریق درآمدهای پاک مالیاتی باشیم.
فرهاد دژپسند
وزیر امور اقتصادی و دارایی

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود