امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
04/1 1399

گروه بازارپول - تسهیل ازدواج جوانان با تخصیص تسهیلات قرض الحسنه، یکی از مهم ترین سیاست های اعتباری بانک ملی ایران است و از این رو پرداخت وام ازدواج به زوج های جوان در تمامی شعب این بانک به صورت روان در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک طی یک سال گذشته 239 هزار و 23 فقره تسهیلات ازدواج به متقاضیان اعطا کرده که ارزش ریالی این تسهیلات به 75 هزار و 50 میلیارد و 134 میلیون ریال می رسد.
در دو ماه نخست امسال نیز 14 هزار و 262 متقاضی این تسهیلات را از بانک ملی ایران دریافت کرده اند که ارزش ریالی آن هفت هزار و 409 میلیارد و 220 میلیون ریال است.
در سال 97 نیز بانک ملی ایران حدود 265 هزار فقره وام قرض الحسنه ازدواج به ارزش ریالی 41 هزار و 492 میلیارد و 768 میلیون ریال به متقاضیان پرداخت کرده است.
بانک ملی ایران همچنین سهم چشمگیری از مجموع وام ازدواج پرداختی در نظام بانکی را داراست تا گره گشایی برای تامین این بخش از هزینه های ضروری خانوار باشد. بدین ترتیب و بر اساس آمارهای منتشر شده توسط بانک مرکزی، در سال گذشته نیز رتبه نخست پرداخت این تسهیلات در میان بانک ها به بانک ملی ایران تعلق داشت.
لازم به ذکر است، تسهیل ازدواج جوانان با تخصیص تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، یکی از مهم ترین سیاست های اعتباری بانک ملی ایران است و از این رو این بانک وام ازدواج را مطابق دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی و مصوبات داخلی خود تنها با اخذ یک ضامن معتبر و سفته در تمامی شعب پرداخت می کند و مشتریان ارجمند می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موارد را از طریق سامانه رسیدگی به شکایات بانک ملی ایران در سایت اصلی این بانک پیگیری کنند.
در سال جدید سقف وام قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجین به 500 میلیون ریال افزایش یافته که دوره بازپرداخت آن 84 ماه با نرخ چهار درصد کارمزد است.
هر یک از متقاضیان صرفا یک مرتبه می توانند این تسهیلات را دریافت کنند و افرادی که تاریخ عقد آنها بعد از یکم فروردین ماه 1396 بوده و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده اند، در اولویت نخست قرار دارند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود