امروز: چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
01/26 1399

گروه بازارپول - کرونا هم نتوانسته جلوی برخی گمانه زنی ها برای تغییرات مدیریتی در نظام بانکی را بگیرد.

پیش از نوروز 99 بود که موضوع تغییر مدیرعامل یکی از بانک های بزرگ کشور داغ شده و احتمال حضور معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد بر کرسی مدیریتی این بانک قوت گرفته بود.

همزمان با شیوع بیماری کرونا و شوک این بیماری به فضای اقتصادی کشور ظاهرا این موضوع کمرنگ شد اما پس از تعطیلات بار دیگر زمزمه این تغییرات به گوش می رسد.


بر این اساس برخی منابع اذعان دارد که جابه جایی مدیرعامل این بانک باردیگر نقل محافل می شود و از مدیرعامل یکی از بانک های خصوصی به عنوان گزینه جایگزین یاد می شود.


حضور مدیرعامل این بانک بزرگ که از بدنه انتخاب شده بود سبب شد که در سال های اخیر این بانک بزرگ دولتی بتواند خود را همسو با برخی تغییرات تکنولوژیکی مرسوم همراه کند اما روند اجرایی این هم سویی در بانک بزرگی همچون بانک ملی گرفتار ساختارهای پیچیده اداری شد و نتوانست طبق انتظارات پیش رود و عملا بانکی که با تعاریف سنتی مدیریت نظام بانکداری پیش از این اداره میشد و در نظر داشت خود را همچون بانک های ساختار شکن امروز مطرح کند نه تنها در اجرای فاز ساختار شکن به موفقیت کامل نرسید بلکه به نظر می رسد از هویت پیشین خود را نیز فاصله گرفته است. این بانک از یک سو خود را در مراکز خرید بزرگ تهران با ربات آلفا بازتعریف می کند و از یک سوی دیگر در چند محله آن طرف تر به سنتی تری شکل ممکن با مشتری رفتار می شود.


بنابراین به نظر می رسد که مدیریت کلان این بانک به جای تغییرات نگرشی و فرهنگی مبتنی بر مدیریت نوین بانکداری، تنها به استفاده از گجت های نوین بانکداری بسنده کرده است تا جایی که امروزه شاهد هستیم کوچکترین تغییرات اصلاحی در بانک بزرگی همچون بانک ملی ماه ها به طول می انجامد. به طور مثال در حالی که نشان بانک ملی با اپلیکیشن آپ همکاری دارد اما گزینه مهم افتتاح حساب آن همچنان غیرفعال است و تنها می توان از خدماتی استفاده کرد که پیش از این نیز در دسترس بوده است مثل گزینه انتقال کارت به کارت!

پیش از این و در 18بهمن رازپول در مطلبی با عنوان «پیگیری محصولات ملی شو٣، مراسمي كه با حضور وزير اقتصاد افتتاح شد/ پيام خطا تنها چند روز پس از افتتاح «نشان بانک» به این موضوع پرداخته بود اما مراجعه مجدد به این اپلیکیشن معلوم کرد که از آن تاریخ تاکنون بهبود حاصل نشده است .


حال سوال این است که آیا تغییرات پیش برنده مدیرعامل بانک ملی تنها در حد تغییرات ظاهری و روبنایی و آن هم محدود به چند شعبه منتخب می باشد و یا بزرگی پنگوئنی بانک سبب ناتوانی در اجرای تصمیمات ساده مدیریتی در بخش به روزرسانی بانک است.


بنابراین به نظر می رسد که انتشار گزارشات مربوط به این تصمیم گیری های عملیاتی از جمله وظایف مدیریت این بانک است تا معلوم شود حضور وی چه تاثیری بر خروجی های بانک داشته است؟ اینکه جوابیه مشاهده یک گاو در خیابانی و در مقابل شعبه بانک ملی در صفحه اینستاگرامی مدیرعامل بزرگترین یانک کشور از سوی مدیرعامل منتشر می شود قطعا مطالبه مردم نیست اما تکمیل وعده های نیمه اجرایی ابزارهای معرفی شده به مردم برای بهره برداری، قطعا وظیفه حسین زاده است .


 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود