امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
12/27 1398

گروه بازارپول- سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به مصداقی دیگر از مبارزه با فساد و تسهیلات متعددی که یکی از بدهکاران عمده بانکی از بانک‌های مختلف اخذ کرده بود و با تلاش قوه قضاییه این بدهی‌ها به بانک‌ها مسترد شد، بیان داشت: یکی از بدهکاران بزرگ بانکی که بیش از سه هزار میلیارد تومان به ۱۰ بانک کشور بدهی داشت و از ۱۰ بانک با عناوین مختلف تسهیلات اخذ کرده بود و از تسویه بدهی‌های خود امتناع می‌کرد، با پیگیری‌های قضایی بعمل آمده و در فرآیند رسیدگی بیش از ۵۰ درصد از این بدهی‌های معوق را تا امروز تسویه کرده است.


به گزارش ميزان، وی ارقام بدهی‌هایی که استرداد و به بانک برگشته است را ۵۳۰ میلیارد تومان به بانک اقتصاد نوین، ۳۲۰ میلیارد تومان به بانک پارسیان، ۲۰۴ میلیارد تومان به بانک توسعه صادرات، ۲۰۰ میلیارد تومان به بانک ایران زمین، ۱۴۵ میلیارد تومان به بانک سینا، ۱۱۰ میلیارد تومان به بانک سرمایه، ۵۹ میلیارد تومان به بانک گردشگری، ۲۳ میلیارد تومان به بانک شهر و ۲۸ میلیارد تومان هم به یکی دیگر از بانک‌ها اعلام کرد.


اسماعیلی خاطرنشان کرد: برگشت بخشی از این ارقام در قالب وجوه نقدی و بخشی در قالب واگذاری املاک و سهام شرکت‌های مختلف صورت گرفته است.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: دو فقره دیگر از بدهی‌های این فرد به دو بانک دیگر باقی مانده که شامل ۹۰۰ میلیارد تومان به بانک اقتصاد نوین و ۵۲۵ میلیارد تومان به بانک دی است که بابت این بدهی‌ها هم با پیگیری‌های قضایی اموالی از این فرد شناسایی و توقیف شده است و امروز ۳۸۰ میلیارد تومان دیگر سهام شرکت‌های مختلف که به نام این بدهکار بانکی است، توقیف گردیده است. همچنین ملکی به مساحت ۴۱ هزار مترمربع در منطقه ۲۲ تهران و یک ملک با ارزش در منطقه آجودانیه تهران توقیف شده است و فرآیند واگذاری این موارد به این دو بانک در حال انجام است. پیش‌بینی می‌شود که کل بدهی‌های معوقه این فرد به سیستم بانکی ما مورد تسویه قرار گیرد.

وی بیان داشت: این موارد نمونه‌ای از اقدامات موثر دست دستگاه قضا در بازگشت اموال به بیت المال و برخورد و مجازات مفسدان اقتصادی است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود