امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
12/21 1398

ساناز نامغ- به منظور کاهش مراجعات مردمی و در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی نظام بانکی کشور تمهیداتی را برای مشتریان خود در راستای کاهش ترافیک و مراجعه فیزیکی به شعب بانک ها عملیاتی کرده است.


اقدامات بانک صادرات ایران در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی و تعهدات بانکی
در همین زمینه مدیرامور فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران گفت: بانک صادرات ایران در راستای کاهش مراجعه حضوری مشتریان به شعب و پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، سقف تراکنش ریالی کارت به کارت از طریق دستگاه‌های خودپرداز، کیوسک بانک، همراه بانک و اینترنت بانک خود را تا اطلاع ثانوی از ٥٠ میلیون ریال به ١٠٠ میلیون ریال افزایش داد.

به گزارش رازپول، سیدجعفر صدری با اعلام این خبر افزود: این اقدام در راستای هماهنگی با دستورالعمل‌های بانک مرکزی به جهت کاهش نیاز مشتریان بانک به شعب صورت گرفته و ابزارهای بانکداری الکترونیک بانک صادرات ایران به عنوان بستری امن و قابل اتکا برای انجام تراکنش‌های بانکی، آمادگی ارائه انواع خدمات پرداخت غیرحضوری را دارد.


وی با اشاره به دستورالعمل‌های اخیر بانک مرکزی برای تسهیل خدمات بانکی گفت: مجموعه اقدامات انجام شده در بانک صادرات ایران طی یک هفته اخیر شامل افزایش سقف برداشت وجه نقد تراکنش‌های داخلی از دستگاه‌های خودپرداز از 2 میلیون ریال به 5 میلیون ریال و نیز امکان ورود تعداد رمز اول نادرست کارت توسط مشتری در خودپردازها از سه مرتبه به پنج مرتبه بود. همچنین تمدید خودکار سه ماهه تاریخ انقضای کارت‌هایی که طی اسفند ٩٨ و فروردین ٩٩ به پایان می‌رسد نیز از دیگر اقدامات بانک در این زمینه بوده که برای تمدید کارتهای منقضی‌شده، نیازی به حضور مشتری در شعب نیست.


مدیرامور فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران توصیه کرد: با توجه به اعلام و هشدار مراجع ذی‌صلاح در خصوص پرهیز استفاده از اسکناس به عنوان یکی از راه‌های پرخطر انتقال ویروس کرونا و تاکید بانک مرکزی مبنی بر اطلاع ‌رسانی به مشتریان در این خصوص و همچنین ارائه راه‌کارهای مناسب در جهت استفاده مشتریان از خدمات غیرحضوری، وجود ظرفیت‌ها و خدمات مناسب در اپلیکیشن «صاپ»، «همراه بانک» و «اینترنت بانک» صادرات ایران، امکان استفاده حداکثری از خدمات غیرحضوری مشتریان را فراهم کرده و ضروری است تا حد امکان از مراجعه حضوری به شعب خودداری کنند.


سیدجعفر صدری تاکید کرد: همچنین بر اساس هماهنگی‌های انجام شده، سپهرکارت‌هایی که تاریخ انقضای آنها اسفندماه سال جاری است، نیز به طور خودکار تا پایان خرداد ماه سال آینده تمدید شده و نیازی به حضور مشتریان در شعب به منظور تعویض سپهر کارت نیست.

این بانک اعلام کرده توزیع اسکناس نو به مشتریان نیز ممنوع شده است.

افزایش سقف مبلغ خدمات غیرحضوری و تمدید خودکار کارت ها در بانک ملت

 سقف تراکنش های غیرحضوری بانک ملت افزایش یافت  و کارت های بانکی با تاریخ انقضای اسفند ۹۸ و فروردین ۹۸ را سه ماه تمدید کرد.

مشتریان بانک ملت از این پس و تا اطلاع بعدی، می توانند از افزایش سقف مبلغ کارت به کارت (شتابی و ملت به ملت) تا ۵۰ میلیون ریال و برداشت از خودپرداز ها تا ۵ میلیون ریال بهره مند شوند.


کارمزد انتقال وجه کارت به کارت برای مبالغ بالاتر از ۳ میلیون تومان به میزان کارمزد سقف قبلی یعنی ۳ میلیون تومان از حساب مشتری کسر خواهد شد.

همچنین دارندگان کارت های بانک ملت که تاریخ انقضای کارت آن ها 98.12 یا 99.1  است، نیازی به مراجعه به شعب این بانک برای تمدید کارت خود ندارند و تاریخ اعتبار این دسته از کارت ها از بامداد پانزدهم اسفند ۹۸ به صورت خودکار به مدت سه ماه تمدید خواهد شد، براین اساس مشتریان در هنگام انجام تراکنش های نیازمند درج تاریخ انقضا، می بایست تاریخ ۳/۹۹ را در فیلد مربوطه درج نمایند.


سقف کارت به کارت در پرداخت سازها (اپلیکیشن های غیربانکی پرداخت)، نیز در صورت انطباق شماره ملی دارنده کارت با شماره ملی دارنده سیم کارت، به سه میلیون تومان افزایش یافته است.

همچنین در صورت ورود رمز اشتباه در تراکنش های نیازمند رمز دوم پویا تا ۵ بار در هر شبانه روز، کارت آن ها غیر فعال نشود تا نیازی به مراجعه به شعبه پیدا نکنند.



 افزایش سقف انتقال وجه کارت به کارت در بانک سامان و تسهیلات برای تسویه بدهی های کلان

بانک سامان از 20 اسفندماه سقف انتقال وجه کارت به کارت را در درگاه های خود افزایش داد.

تا اطلاع ثانوی سقف انتقال وجه کارت به کارت به 100 میلیون ریال در روز افزایش‌یافته و مشتریان می توانند از درگاه های سامان اعم از خودپردازها، موبایلت، تل بانک و نت بانک سامان  تا مبلغ 10 میلیون تومان در روز کارت به کارت کنند.


همچنین تعداد دفعات رمز اشتباه که منجر به غیرفعال شدن کارت می‌شود به 5 بار افزایش‌یافته است.

علاوه بر این، تمام کارت‌هایی که تاریخ اعتبار آن‌ها اسفندماه امسال و فروردین ماه سال آینده به اتمام می‌رسد تا پایان خردادماه دارای اعتبار هستند و نیازی به مراجعه به شعبه برای تعویض این کارت‌ها وجود ندارد. این گروه از مشتریان لازم است در هنگام خریدهای اینترنتی و تراکنشهایی که نیازمند درج تاریخ انقضا است، در قسمت مربوطه تاریخ 03 و 99 را وارد کنند.


این بانک اعلام کرده با توجه به تصویب قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران بانکی توسط مجمع تشخیص مصلحت و ابلاغ آن توسط رئیس‌جمهور، بانک سامان ضمن اعلام آمادگی برای اجرای این قانون، از تمام تسهیلات گیرندگان مشمول این قانون دعوت می‌کند که در صورت تمایل به برخورداری از مزایای این قانون، به شعب بانک سامان که از آن تسهیلات دریافت کرده‌اند، مراجعه کنند.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانند با مرکز سامان ارتباط به شماره 0216422 تماس بگیرند.



تمدید کارت های بانک رفاه بدون مراجعه حضوری به شعب و افزایش برداشت از خودپردازها

 در راستای مدیریت، کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و رفاه حال مشتریان، دارندگان کارت های بانک رفاه که تاریخ انقضاء کارت های آن ها بهمن و اسفند 98 و فروردین و اردیبهشت 99 است، تا اطلاع ثانوی می توانند علی رغم انقضای تاریخ اعتبار آن از فیزیک کارت خود استفاده کرده و نیازی به مراجعه حضوری به شعب برای تمدید کارت ندارند.

همچنین بانک رفاه در خبری اعلام کرد بر اساس مجوز بانک مرکزی ج.ا.ا و به منظور فراهم کردن زمینه آسایش مشتریان و شهروندان و تأمین نیاز های آن ها به نقدینگی بیشتر در آستانه سال جدید و بهار طبیعت، سقف برداشت از دستگاه های خودپرداز این بانک تا پنج میلیون ریال افزایش یافت.






دستگاه های «خودگردان»، جایگزین شعب بانک ملی ایران برای دریافت وجه نقد شدند/ امکان انتقال وجه کارت به کارت تا سقف 100 میلیون ریال در سامانه های بانک ملی ایران


به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا، دریافت و واریز وجه نقد در شعب بانک ملی ایران محدود شد. بانک ملی ایران اعلام کرد که از این پس دریافت و پرداخت وجه نقد در شعب این بانک به صورت بسیار محدود انجام خواهد شد.

دستگاه های «خودگردان» بانک ملی ایران که عملیات دریافت و پرداخت وجه نقد را انجام می دهد به این منظور جایگزین شعب شده اند.

این دستگاه ها علاوه بر این که همه خدمات معمول خودپردازها را انجام می دهند، در هر تراکنش حداکثر 150 برگه اسکناس یا چک مسافرتی را دریافت کرده و در همان لحظه به حساب مورد نظر واریز می کنند.

فهرست کامل محل قرارگیری دستگاه های «خودگردان» را اینجا ببینید.


 سقف انتقال وجه کارت به کارت شتابی و درون بانکی از طریق درگاه های اینترنتی، خودپردازها و پایانه های کیوسک بانک ملی نیز در هر شبانه روز از مبدا هر کارت به یک صد میلیون ریال افزایش یافت.


کارمزد انتقال وجه بیش از سی میلیون ریال به صورت پلکانی اعمال خواهد شد.

بانک ملی ایران درباره نحوه استفاده اینترنتی از کارت هایی که تاریخ انقضای آنها بهمن ماه بوده و به صورت خودکار تمدید شده است، اطلاع رسانی کرد.

 از آنجا که در خریدهای اینترنتی، درج تاریخ انقضای کارت بانکی الزامی است، دارندگان کارت های با تاریخ انقضای بهمن ماه، لازم است تاریخ انقضای «01 / 99» را در درگاه های پرداخت درج کنند.این بانک اعلام کرده توزیع اسکناس نو به مشتریان نیز ممنوع شده است.


افزایش مبلغ کارت به کارت بانک تجارت به پنجاه میلیون ریال

بر این اساس سقف انتقال وجه کارت به کارت (شتابی و درون بانکی) از درگا‌ه‌های اینترنتی (اینترنت بانک، درگاه پرداخت اینترنتی و...) و خودپردازها از مبلغ سی میلیون ریال در هر شبانه روز از مبدأ هر کارت به پنجاه میلیون ریال افزایش یافته است.

همچنین تاریخ انقضای تجارت‌ کارت‌ها، بدون نیاز به مراجعه حضوری به مدت سه ماه از تاریخ انقضای مندرج در کارت، تمدید شده‌اند و البته در صورت مراجعه متقاضیان به شعب، مطابق روال جاری تجارت کارت‌ها با مهلت انقضای پنج ساله صادر خواهد شد.


با توجه به فرارسیدن ایام نوروز، مطابق روال سال‌های گذشته، سقف برداشت تجارت کارت نقدی از طریق دستگاه‌های خودپردازهای بانک تجارت، از مبلغ دو میلیون ریال در هر شبانه روز به پنج میلیون ریال و تعداد تلاش‌های متوالی ناموفق رمز دوم تجارت کارت در هر شبانه روز از سه مرتبه به پنج مرتبه افزایش یافته است.


با توجه به کاهش ساعت کار واحدهای بانکی، ساعت فعالیت سامانه چکاوک نیز دچار تغییراتی شده، به این صورت که از تاریخ 12 اسفند تا اطلاع بعدی ساعت واگذاری و تعیین وضعیت چک‌های رمزدار به ترتیب 11 و 12:15 و ساعت واگذاری و تعیین وضعیت چک‌های عادی به ترتیب ساعت 10 و 12:30 تعیین شده است.




 افزایش مجدد سقف انتقال وجه کارت به کارت بانک کارآفرین/ تغییر تاریخ انقضای کارت‌های برداشت بانک کارآفرین


 سقف انتقال وجه کارت به کارت شتابی و داخلی از درگاه‌های موبایل‌بانک، اینترنت‌بانک و خودپردازهای بانک کارآفرین در هر شبانه‌روز از 50 میلیون ریال به 100 میلیون ریال افزایش یافت.

بر اساس این گزارش کارمزد انتقال وجه بیشتر از 30 میلیون ریال، بر اساس دستورالعمل‌های بانک مرکزی محاسبه و از حساب کسر خواهد شد.


لازم به ذکر است از دیگر اقدامات بانک کارآفرین به منظور کاهش مراجعات حضوری مشتریان، افزایش برداشت نقدی از دستگاه‌های خودپرداز تا 5 میلیون ریال است. همچنین تعداد دفعات وارد کردن رمز اشتباه که منجر به غیرفعال شدن کارت می‌شود، از 3 به 5 بار افزایش یافته است.


مشتریانی که تاریخ انقضای کارت برداشت کارآفرین آنها اسفند 1398 بوده است، می‌توانند تا پایان خرداد ماه سال آینده از این کارت‌ها استفاده کنند. لازم به ذکر است که برای استفاده از این کارت‌ها جهت انجام عملیات پرداخت غیرحضوری، مشتریان باید به جای تاریخ انقضای قبلی (98/12)، از تاریخ انقضای جدید (99/03) استفاده کنند.

همچنین کارت‌های برداشتی که تاریخ انقضای آنها فروردین 1399 بوده است، تا تیر ماه قابل استفاده خواهند بود. اما جهت انجام عملیات پرداخت غیرحضوری، مشتریان باید به جای تاریخ انقضای قبلی (99/01)، تاریخ انقضای جدید (99/04) را وارد کنند.

 پس از پایان مهلت مقرر این کارت‌ها قابل استفاده نبوده و لازم است مشتریان برای تعویض آنها به شعب بانک کارآفرین مراجعه نمایند.


بانک کارآفرین با صدور اطلاعیه‌ای از اعلام آمادگی این بانک برای‌ پذیرش درخواست‌های ‌تسویه بدهی‌ بدهکاران بانکی بر اساس ضوابط مقرر در دستورالعمل ابلاغی ‌بانک مرکزی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین، بر اساس این اطلاعیه به منظور اجرایی شدن مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام و ابلاغیه پنجم اسفندماه بانک مرکزی به شبکه بانکی ‌کشور، این بانک از کلیه دریافت‌کنندگان تسهیلات‌ مشمول این مصوبه دعوت می‌نماید در صورت تمایل به برخورداری ‌از مزایای قانونی این ابلاغیه، به شعبه تسهیلات‌دهنده این بانک مراجعه و درخواست خود را به صورت کتبی ارائه نمایند.

بر اساس این گزارش، با استناد به دستورالعمل بانک مرکزی، مشتریان گرامی تا پایان سال 1398 برای ارائه کتبی این درخواست مهلت دارند.


تمهیدات بانک پارسیان برای تسهیل تسویه بدهی بدهکاران بانکی

براساس ابلاغیه بانک مرکزی ج.ا.ا، در اجرای قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران بانکی و در راستای کمک به رونق تولید، امکان دسترسی الکترونیکی ثبت درخواست متقاضیان تسهیل تسویه بدهی بدهکاران بانکی بانک پارسیان فراهم شد.


مهلت ارایه و ثبت درخواست تا پایان سال 1398 بوده و مشتریان برای برخورداری از مزایای قانون مزبور، بایستی حداکثر تا پایان شهریور 1399، آمادگی تسویه نقدی و کامل بدهی را داشته باشند.

همچنین مطالبات ناشی از تسهیلات ریالی که قرارداد ملاک محاسبه آن در سامانه سمات، صرفاً در بخش های اقتصادی کشاورزی، شکار و جنگلداری، شیلات، استخراج معادن، صنعت، ساختمان و تامین برق، آب و گاز با هدف ایجاد، توسعه، تامین سرمایه در گردش و تعمیرات طبقه بندی شده باشد، مشمول قانون مزبور خواهد بود.

بانک پارسیان از تمامی بدهکاران مشمول این قانون دعوت می کند با رعایت شرایط احراز مواد قانون مزبور، حداکثر تا پایان سال جاری به تارنمای بانک پارسیان به نشانی
 www.parsian- bank.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت نمایند.


سقف انتقال کارت به کارت درگاه های اینترنتی بانک پارسیان 50 میلیون ریال شد

بانک پارسیان سقف انتقال وجه کارت به کارت (شتابی و درون بانکی) از طریق درگاه های اینترنتی و خودپردازهای خود را از مبلغ سی میلیون ریال در هرشبانه روز به مبلغ پنجاه میلیون ریال افزایش داد.کارمزد انتقال وجه تا سقف 50 میلیون ریال در این بانک با کارمزد انتقال وجه سی میلیون ریال محاسبه خواهد شد.




فراخوان مشتریان بانک سینا برای ثبت درخواست برخورداری از قانون شرایط امهال تسهیلات 

بانک سینا طی فراخوانی از تسهیلات گیرندگان خواست تا به منظور بهره مندی از قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور، درخواست خود را حداکثر تا پایان سال 98 از طریق وبسایت این بانک ثبت کنند.


این بانک با راه اندازی سامانه اینترنتی ویژه جهت ثبت درخواست تسهیلات گیرندگان به ویژه صاحبان کسب و کارهای کوچک مشمول بخشنامه ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی به شماره 421492/98 مورخ 15 اسفند 98 از آنان فراخوان به عمل آورد تا جهت بهره برداری از تمهیدات درنظر گرفته شده در این خصوص، درخواست خود را حداکثر تا پایان سال 98 به صورت اینترنتی از طریق مراجعه به وبسایت بانک سینا به نشانی https://www.sinabank.ir، منوی «تسهیل بدهی بدهکاران»، ثبت کنند.

تقاضاهای دریافتی و ثبت شده در این سامانه، جمع آوری و پس از ابلاغ دستور العمل اجرایی توسط دولت محترم (بانک مرکزی) بررسی شده و اقدامات لازم متعاقبا به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.


همچنین این بانک پیرو مصوبه جلسه یک هزار و دویست و نود مورخ 13 اسفند 98 شورای پول و اعتبار، در صورت درخواست مشتریان مشمول که مصادیق آن متعاقبا توسط دولت محترم تعیین و متعاقبا اعلام خواهد شد و کلیه دریافت کنندگان قرض الحسنه که به دلیل شرایط به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا قادر به بازپرداخت اقساط تسهیلات و وام خود در موعد مقرر نیستند، منوط به آن که در چارچوب مفاد دستورالعمل طبقه بندی دارایی های موسسات اعتباری، بدهی آنها تا تاریخ 1 دی ماه 98 در طبقه جاری قرار داشته باشد، می توانند اقساط تسهیلات دریافتی و نیز اقساط قرض الحسنه آنها که طی ماه های اسفند 98 و فروردین و اردیبهشت 99 سررسید می شود را تا پس از پایان دوره بازپرداخت اقساط، پرداخت نمایند.

در مورد تسهیلات و وام دریافتی اشخاص فوق که بازپرداخت آنها به صورت دفعی بوده و سررسید آنها در بازه های زمانی 1 اسفند 1398 لغایت 31 اردیبهشت 99 قرار دارد، هم مهلت 3 ماهه اعطا می شود تا پس از 3 ماه سررسید تسهیلات، بدهی خود را بازپرداخت کنند.

در همین راستا از وام گیرندگان و تسهیلات گیرندگان دارای شرایط یادشده، در دوره مذکور جریمه (مابه التفاوت نرخ وجه التزام تاخیر تادیه دین و نرخ سود مندرج در قرارداد) و کارمزد اضافی دریافت نخواهد شد.

طبق این مصوبه چنانچه بدهی اشخاص مشمول مفاد این مصوبه در بازه زمانی مذکور در چارچوب دستورالعمل طبقه بندی دارایی های موسسات اعتباری در طبقات غیرجاری طبقه بندی گردد، مشتری یادشده بابت مطالبات مذکور، مشمول ممنوعیت های ناظر بر اشخاص دارای بدهی غیرجاری نخواهند شد.

همچنین به استناد نامه شماره 431353 /98 مورخ 12 اسفند 1398 مدیریت کل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی در راستای حمایت از فعالان اقتصادی به ویژه صاحبان کسب و کارهای کوچک در بازپرداخت تسهیلات دریافتی و پیرو تصویب طرح پیشنهادی بانک مرکزی در یک هزار و دویست و هشتاد و نهمین جلسه مورخ 29 بهمن 98 شورای پول و اعتبار، تمهیداتی برای تسهیلات گیرندگان درنظر گرفته شده است.

طبق این مصوبه، در صورت درخواست مشتری و در چارچوب ضوابط و مقررات استمهال تسهیلات نزد موسسات اعتباری(ابلاغی به شماره 212681/98 مورخ 26/06/1398 بانک مرکزی ج.ا. ا)، مطالبات از واحدهای تولیدی که تمام یا بخشی از آن غیر جاری شده است، برای یک بار و حداکثر به مدت 5 سال با اخذ 7.5 درصد از مانده بدهی و با دوره تنفس 6 ماهه امهال خواهد شد.

مهلت استفاده از این مصوبه تا پایان شهریور ماه 1399 است و این امهال صرفا برای مشتریانی امکانپذیر است که به تشخیص بانک سینا و بر مبنای اعتبارسنجی انجام شده، مطالبات آنها پس از امهال در سررسید/سررسیدهای مقرر، قابل وصول باشد.


افزایش سقف انتقال وجه کارت به کارت در بانک سینا


سقف انتقال وجه کارت به کارت شتابی و درون بانکی از طریق درگاه های اینترنت، وب کیوسک و خودپرداز در بانک سینا به صورت موقت از مبلغ 50 میلیون ریال در هر شبانه روز از مبدا هر کارت به 100 میلیون ریال افزایش یافت.

پیشتر نیز این بانک در راستای کمک به کاهش تردد مراجعین، تغییراتی را در برخی خدمات بانکداری الکترونیک نظیر افزایش سقف برداشت وجه نقدی درون بانکی از 2 میلیون ریال به 5 میلیون ریال در دستگاه های خودپرداز، افزایش سقف انتقال وجه شتابی و درون بانکی از طریق دستگاه های خودپرداز و درگاههای اینترنتی نظیر اینترنت بانک از 30 میلیون ریال به 50 میلیون ریال در شبانه روز و تمدید خودکار تاریخ انقضای کارت های بانکی مربوط به اسفندماه، به انجام رسانده بود.


 سقف مبلغ کارت به کارت بانک ایران زمین به 10 میلیون تومان افزایش یافت

سقف کارت به کارت درکلیه ابزارهای الکترونیکی(خودپرداز،کیوسک، اینترنت بانک و همراه بانک) بانک ایران زمین به 10 میلیون تومان در روز افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، تعداد تلاش‌های متوالی ناموفق رمز دوم درهر شبانه روز به پنج بار افزایش یافت.

همچنین این بانک،با راه‌اندازی سامانه اینترنتی ویژه، امکان ثبت الکترونیکی درخواست مشتریان دریافت کننده تسهیلات که مشمول قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشوربخشنامه شماره 98/421492 ابلاغی مورخ 1398/12/05 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می‌شوند را فراهم کرد.

شرایط برخورداری از امتیاز طرح:

-1 تسهیلات دریافتی در بخش‌های اقتصادی کشاورزی،شکار و جنگلداری،شیلات،استخراج معادن،صنعت، ساختمان و تامین برق، آب و گاز با هدف ایجاد، توسعه،تامین سرمایه در گردش و تعمیرات استفاده شده باشد.

-2 تمام یا بخشی از بدهی سررسید شده تا پایان سال ۱۳۹۷ پرداخت نشده باشد و متقاضی بخواهد بدهی غیر جاری خود را نقداً و حداکثر تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۹ پرداخت نماید.

-3 سقف مجاز برای هر شخص حقیقی در کل شبکه بانکی ۵میلیارد ریال و برای هر شخص حقوقی غیر دولتی ۲۰ میلیارد ریال (ملاک محاسبه اصل تسهیلات مندرج در قرارداد) می باشد.

مهلت ارائه درخواست: حداکثر تا پایان اسفند ماه

مشتریان این بانک تا اطلاع ثانوی می‌توانند روزانه نسبت به انتقال وجه تا سقف ۵ میلیون تومان اقدام کنند.

که تاریخ انقضای کارت هایی که در اسفند ماه سال 1398 و فروردین ماه 1399 منقضی می­ شوند بصورت اتوماتیک و بدون مراجعه حضوری مشتری تا تاریخ 31‏/03‏/1401 تمدید می شوند.

همچنین  تعداد دفعات مجاز خطای رمز دوم کارت به 5 مرتبه افزایش یافته است.




 فراخوان بانک پاسارگاد برای مشتریان دریافت‌کننده‌ی تسهیلات؛ امکان ثبت درخواست برخورداری از قانون تسهیل تسویه‌ی بدهی بدهکاران شبکه‌ی بانکی کشور

بانک‌پاسارگاد، با اعلام فراخوان و راه‌اندازی سامانه‌ی اینترنتی ویژه‌‌ای جهت ثبت درخواست مشتریان دریافت‌کننده‌ی تسهیلات که مشمول بخشنامه‌ی ابلاغی مورخ 1398/12/05 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می‌شوند، جهت برخورداری از مزایای قانون تسهیل تسویه‌ی بدهی بدهکاران شبکه‌ی بانکی کشور از افراد حقیقی و حقوقی مشمول این طرح دعوت به عمل آورد.

 این بانک در راستای فراهم نمودن تسهیلات ویژه به منظور بازپرداخت مطالبات  " بدینوسیله آمادگی کامل خود را جهت دریافت و ثبت درخواست مشتریان محترم مشمول شرایط قید شده در بخشنامه‌ی ذیل و پاسخگویی سریع به آن‌ها اعلام می‌دارد. به منظور رعایت ضرورت حفظ سلامت هم‌میهنان عزیز در شرایط سخت فعلی که به علت اشاعه‌ی ویروس کرونا در کشور ایجاد شده است، مشتریان محترم مشمول این بخشنامه می‌توانند حداکثر تا پایان اسفندماه سال جاری با مراجعه به سامانه ­ی اینترنتی ویژه‌ی این موضوع به نشانی https://www.bpi.ir/debt-relief در وب‌سایت بانک پاسارگاد تقاضای خود را ثبت نمایند.

کلیه‌ی تقاضاهای دریافتی متعاقباً بررسی و نحوه‌ی اقدام در هر مورد، مشخص و به واجدین شرایط اعلام خواهد شد.


 سقف انتقال وجه کارت به کارت از طریق اینترنت‌بانک، موبایل‌بانک، دستگاه‌های خودپرداز و کیوسک‌های این بانک نیز به مبلغ 100 میلیون ریال افزایش یافت. سقف انتقال وجه از طریق دستگاه‌‌های Pin Pad این بانک نیز مبلغ 150 میلیون ریال است.

پیش از این نیز سقف برداشت نقدی با کارت‌های نقدی بانک‌پاسارگاد از طریق دستگاه‌های خودپرداز این بانک، به مبلغ 5 میلیون ریال افزایش یافته‌بود.

بانک‌پاسارگاد علاوه بر اقدامات یادشده، کارت‌های نقدی که از ابتدا تا انتهای اسفند سال 1398 منقضی می‌شوند را بدون نیاز به مراجعه مشتریان به شعبه‌ها، تا اسفند سال 1399 به‌طور خودکار تمدید کرد.

مشتریان می‌توانند با بهره‌مندی از سامانه‌های بانکداری‌الکترونیک بانک‌پاسارگاد اعم از بانکداری‌مجازی، همراه‌بانک پاسارگاد، سامانه پرداخت اینترنتی سایت بانک، کیپاد، تلفن‌بانک و سامانه #720* اکثر خدمات بانکی را بدون مراجعه به شعبه‌ها دریافت کنند.



 خدمات ویژه بانک شهر در صیانت از سلامت مشتریان


میثم نمازی مدیر امور فن آوری اطلاعات بانک شهر گفت:  علاوه بر کاهش ساعات کاری شعب، سقف انتقال وجه کارت به کارت را بر روی درگاه‌های غیرحضوری (اینترنت بانک و نرم افزار همراه شهر) از مبلغ 30 میلیون به مبلغ 50 میلیون ریال در روز برای کارت‌های نقدی افزایش داده ایم.


وی تصریح کرد: همچنین مشتریانی که کارت‌های بانکی آنان از ابتدا تا انتهای اسفند سال جاری منقضی می‌شود را بدون نیاز به مراجعه به شعب، تا خرداد سال آینده به‌طور خودکار تمدید کرده و تاریخ انقضای جدید به ‌صورت پیامک تنها برای این دسته از مشتریان ارسال می شود.


مدیر امور فن آوری اطلاعات بانک شهر ادامه داد: مشتریانی که تاریخ انقضای کارت آنها به‌صورت خودکار تمدید شده‌است، باید در تراکنش‌های غیرحضوری به جای ثبت تاریخ انقضای درج شده بر روی کارت، تاریخ انقضای جدید را در درگاه‌های پرداخت غیرحضوری وارد کنند.

نمازی با اشاره به افزایش سقف برداشت از خودپردازهای بانک شهر به مبلغ 5 میلیون ریال در روز ، خاطرنشان کرد: سقف انتقال وجه کارت به کارت توسط خودپردازهای این بانک نیز تا مبلغ 50 میلیون ریال در روز افزایش یافته است.


مدیر امور فن آوری اطلاعات بانک شهر ادامه داد:همچنین باهدف کاهش میزان مراجعه مشتریان به شعب بانک ، تعداد دفعات رمز اشتباه برای استفاده از "همراه شهر" و "اینترنت بانک شهر" که منجر به غیرفعال شدن کارت می‌شود به 5 بار افزایش‌یافته است.

وی با تاکید بر اینکه مشتریان بانک شهر می توانند خدمات بانکی موردنیاز خود را از"همراه شهر" و "اینترنت بانک شهر" دریافت کنند، گفت:خوشبختانه طی روزهای اخیر سامانه های بانکداری الکترونیک بانک شهر با قابلیت های بالای خود توانسته شهروندان را از مراجعه حضوری به شعب این بانک بی نیاز سازند .



  سقف انتقال وجه کارت‌به‌کارت در بانک اقتصادنوين افزايش يافت

بانک اقتصادنوين براي کاهش نياز به مراجعه هموطنان به شعب بانک‌ها و به‌منظور جلوگيري از شيوع ويروس کرونا، سقف انتقال وجه کارت‌به‌کارت شتابي و داخلي از تمامي درگاه‌هاي خود را افزايش داد.

از تاريخ 20 اسفند 98 تا اعلام بعدي، هموطنان ارجمند مي‌توانند از طريق اپليکيشن همراه نوين، اينترنت بانک و تمامي دستگاه‌هاي خودپرداز اين بانک در مجموع تا 100 ميليون ريال در روز کارت به کارت کنند.

در همين راستا پيش از اين تمام کارت‌هاي نقدي بانک اقتصادنوين که تاريخ انقضاي آن‌ها اسفند 1398 و فروردين 1399 است به مدت يک سال تمديد شده و مبلغ برداشت نقدي از کارت‌هاي بانک اقتصادنوين روي خودپردازهاي اين بانک تا پنج ميليون ريال افزايش يافته است.

همچنین بانک اقتصادنوين با راه‌اندازي سامانه اينترنتي ويژه، امکان ثبت الکترونيکي درخواست مشتريان دريافت کننده تسهيلات که مشمول قانون تسهيل تسويه بدهي بدهکاران شبکه بانکي کشور - بخشنامه شماره 98.421492 ابلاغي مورخ 1398.05.12 بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران - مي‌شوند را فراهم کرد.

بر اين اساس مشتريان مشمول اين بخشنامه مي‌توانند حداکثر تا پايان اسفندماه سال جاري با مراجعه به سامانه اينترنتي ويژه اين موضوع در وب‌سايت بانک اقتصادنوين تقاضاي خود را ثبت نمايند.

گفتني است تمامي درخواست‌هاي ثبت شده بررسي و متعاقبا نحوه اقدام در هر مورد مشخص و به واجدين شرايط اعلام خواهد شد.

همچنین تمام کارت‌هاي نقدي بانک اقتصادنوين که تاريخ انقضاي آن‌ها اسفند 1398 و فروردين 1399 است به مدت يک سال تمديد شد. بديهي است انجام تراکنش‌هاي نيازمند به تاريخ انقضا؛ با وارد کردن تاريخ جديد امکان‌پذير است.

همچنين مبلغ برداشت نقدي از کارت‌هاي بانک اقتصادنوين روي خودپردازهاي اين بانک تا چهاردهم فروردين 1399 تا سقف پنج ميليون ريال و سقف کارت به کارت شتابي و داخلي از تمامي درگاه‌هاي بانک اقتصادنوين تا 50 ميليون ريال در روز افزايش يافت.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود