امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
12/4 1398

 گروه بازارپول - هیئت مدیره بانک سامان، علیرضا معرفت را به عنوان مدیرعامل جدید این بانک معرفی کرد. اما او چگونه به این سمت رسید؟


به گزارش رازپول، پس از استعفای سید احمد طاهری بهبهانی از سال 96 از سمت مدیرعاملی بانک سامان که دلیل آن بر اساس دستورالعمل نحوه احراز و سلب صلاحیت حرفه ای مدیران و موسسات اعتباری داشتن سن 35 تا حداکثر70 سال سن برای مدیران و موسسات اعتباری عنوان شد، ظاهرا علی نعمتی نیز که پس از او به بانک مرکزی معرفی شده نتوانسته مجوز بانک مرکزی برای دریافت این پست را به دست آورد و این گونه بانک سامان تصمیم می گیرد تا علیرضا معرفت را به عنوان قائم مقام بانک به بانک مرکزی معرفی کند. بر این اساس ظاهرا بانک مرکزی نیز تشخیص داده که وی با فوق لیسانس مدیریت اجرایی می تواند مدیر بانک شود و اینگونه است که از روز گذشته خبر حضور وی در بانک سامان داغ شد تا اینکه امروز روابط عمومی بانک سامان در خبری اعلام کرد،  علیرضا معرفت که به عنوان جانشین سید احمد طاهری بهبهانی مدیرعامل بانک سامان شده است از سال 1381 به بانک سامان پیوسته و تاکنون در سمت‌های مختلفی از جمله مدیر بانکداری شرکتی، معاون اعتباری و قائم مقام مدیرعامل فعالیت داشته است.


در حکم ایشان که به امضای احمد مجتهد رییس هیئت مدیره این بانک رسیده است آمده امید است با اتکال به عنایات خداوند متعال و بهره گیری از حداکثر توان و اهتمام خود که مبذول خواهید فرمود همواره در راستای تحقق اهداف و اعتلای نام بانک سامان موفق و موید باشید.


این موارد در حالی عنوان می شود که احمد مجتهد رئیس هیات مدیره بانک سامان نیز از بازنشستگان نظام بانکی است و معلوم نیست که دستورالعملی که مانع ادامه حضور احمد بهبهانی شد می تواند از حضور وی در ترکیب هیات مدیره این بانک جلوگیری به عمل آورد یا خیر؟

بانک مرکزی حضور «معرفت» به عنوان قائم مقام را منوط به رعایت قوانین موضوعه از جمله قانون پولی و بانکی کشور، قانون تجارت، قانون احکام دائمی برنامه توسعه، قانون منع تصدی بیش از یک شغل، قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان و همچنین آیین نامه نحوه تاسیس و اداره موسسات اعتباری غیر دولتی بلامانع اعلام کرده است.


بانک مرکزی یادآوری کرده که عملکرد اعضای هیات مدیره ، مدیرعامل و قائم مقام مدیرعامل در حسن اجرای قوانین و مقررات بانکی، رعایت مفاد آئین نامه و بخشنامه های مصوب شورای پول و اعتبار بانک مرکزی در دوره زمان تصدی مورد ارزیابی آن بانک قرار می گیرد .




 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود